طرز تهیه پودینگ آماده در یک چشم به هم زدن با دسر پاناکوتا کاله

به گزارش مجله بوشهری ها، پاناکوتا نام دسری خوشمزه است که اساسا از خامه و ژلاتین تهیه شده است و یکی دیگر از خوردنی ها معروف کشور ایتالیا است. آشپزها معمولا با اضافه کردن موادی مثل وانیل، قهوه، پوست لیمو و … عطر خوشی به این دسر می بخشند که آن را وسوسه انگیزتر می نماید. دسر پاناکوتا در دسته دسرهای سخت قرار می گیرد که پختن آن مهارت و تجربه زیادی احتیاج دارد ولی کاله این کار را برای شما راحت نموده است و با فراوری محصولی به نام دسر پاناکوتا در دو طعم وانیلی و شکلاتی یک بار دیگر دل همه را به دست آورده است.

طرز تهیه پودینگ آماده در یک چشم به هم زدن با دسر پاناکوتا کاله

از این پس برای تهیه پاناکوتا فقط کافی است که دسر پاناکوتا کاله را ذوب کنید و آن را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا سفت گردد و آن را میل کنید. این دسر در کنار یک سس میوه ای خوش عطر و طعم بسیار دوستداشتنی تر می گردد و مزه جدیدی به آن می بخشد. به همین علت امروز طرز تهیه پودینگ آماده را برایتان در نظر گرفته ایم تا آن را با دسر پاناکوتا کاله تهیه کنید و در کنار سس های خوشمزه ای که پیشنهاد داده ایم سرو کنید و از یک عصر بهاری لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه پودینگ آماده در یک چشم به هم زدن با دسر پاناکوتا کاله

  • دسر پاناکوتا وانیلی کاله خرید آنلاین یک بسته
  • توت فرنگی تازه چهار فنجان
  • عصاره وانیل دو قاشق چای خوری
  • شکر سفید یک و نیم فنجان
  • لیمو یک عدد
  • آب به اندازه لازم
  • آب لیمو ترش دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه پودینگ آماده در یک چشم به هم زدن با دسر پاناکوتا کاله

مرحله اول

این پودینگ آماده نیز مانند پاناکوتای شکلاتی در یک چشم به هم زدن آماده می گردد. پس همین حالا دست به کار شوید و یک قابلمه نچسب بردارید. بسته بندی دسر پاناکوتا وانیلی کاله را باز کنید و پاناکوتا را برش زده و داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت میانه قرار دهید تا پاناکوتا ذوب گردد. پاناکوتا را خوب هم بزنید تا کاملا ذوب گردد. سپس لیوان یا ظرف مورد نظرتان را کنارتان بگذارید و به اندازه مساوی از پاناکوتا داخل آن ها بریزید. ظرف ها را داخل یخچال قرار دهید تا سفت گردد.

مرحله دوم

برای تهیه سس توت فرنگی ابتدا توت فرنگی ها را خوب بشویید. سپس آن ها را به قطعات کوچک خرد کنید. یک ماهیتابه یا قابلمه بردارید و توت فرنگی های خرد شده و یک چهارم فنجان شکر سفید را داخل آن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید. دو قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک چهارم فنجان آب اضافه کنید. در حالی که مواد روی حرارت ملایم در حال پختن هستند، توت فرنگی ها که حالا کمی نرم شده اند را با یک چنگال کاملا له کنید. مخلوط را خوب هم بزنید تا شکر کاملا حل گردد.

مرحله سوم

صبر کنید تا سس توت فرنگی از کناره ها قل بزنید و آغاز به غلیظ شدن کند. هنگامی که سس به غلظت مورد نظرتان رسید آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک گردد. پس از این که سس کاملا خنک شد، لیوان های پاناکوتا را از یخچال بیرون بیاورید و به اندازه مساوی از سس توت فرنگی روی آن ها بریزید. برای تزئین این دسر می توانید چند برش توت فرنگی را همراه با کمی خامه فرم گرفته روی سس قرار دهید تا دسر زیباتر گردد.

مرحله چهارم

برای تهیه سس دیگر یعنی سس لیمویی، برش های نازکی از یک عدد لیمو ترش تهیه کنید. یک قابلمه را از آب سرد پر کنید. برش های لیمو را داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. پس از 10 دقیقه قابله را از روی حرارت بردارید و برش های لیمو را از آن خارج کنید. داخل یک ماهیتابه کوچک سه چهارم فنجان آب بریزید. نصف فنجان شکر سفید اضافه کنید و ماهیتابه را روی حرارت میانه قرار دهید.

مرحله پنجم

یک چهارم فنجان آب لیمو ترش اضافه کنید و صبر کنید تا محلول به جوش بیاید. سپس برش های لیمو را اضافه کنید و حدود 20 دقیقه دیگر سس را بپزید تا کمی غلیظ و مثل شربت گردد. سس لیمویی را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک گردد. پس از این که سس کاملا خنک شد اندازهی از آن را روی دسر پاناکوتا بریزید و نوش جان کنید. پودینگ پاناکوتا شما آماده است؛ نوش جان!

نکات مهم طرز تهیه پودینگ آماده پاناکوتا

  • اگر سس لیمویی شما غلیظ نشد می توانید یک قاشق سوپ خوری پودر ژلاتین به آن اضافه کنید تا به غلظت مطلوب برسد.
  • بعلاوه می توانید این دسر را بدون سس میوه ای و همراه با کارامل یا سس شکلاتی میل کنید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2080

به "طرز تهیه پودینگ آماده در یک چشم به هم زدن با دسر پاناکوتا کاله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پودینگ آماده در یک چشم به هم زدن با دسر پاناکوتا کاله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید