تور استانبول ارزان: برترین رستوران های تکسیم استانبول که باید طعم غذاهایشان را چشید

به گزارش مجله بوشهری ها، میدان تکسیم استانبول یکی از مشهورترین میادین این شهر است که در اطراف آن، رستوران های زیادی به طبخ و عرضه غذاهای ترک و ملل مشغول هستند. اما از این ها، برترین رستوران های تکسیم کدامند؟

تور استانبول ارزان: برترین رستوران های تکسیم استانبول که باید طعم غذاهایشان را چشید

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

استانبول برخلاف سایر شهرهای ترکیه، شهری جادویی است و بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است و دارای تاریخی بسیار غنی است. مساجد، بازارها، غذاهای خیابانی، موزه ها، مغازه ها و حمام های ترک تنها بخش کوچکی از جاذبه های استانبول است که گردشگران را حیرت زده می نماید. رستوران هایی میدان تکسیم که در قلب این شهر قرار گرفته است، منظرههای فوق العاده و غذاهای بسیار خوش طعمی پیشکش مشتریان خود می نمایند. در این مقاله می خواهیم 10 رستوران برتر میدان تکسیم را به شما معرفی کنیم تا در تور استانبول، وقتی از گشت و گذار در اطراف این میدان خسته شدید، در یکی از این رستوران ها خستگی تان را در کنید و غذای باکیفیتی نوش جان کنید.

اگر شما هم می خواهید برای یک بار هم که شده به استانبول سفر کنید، برای انتخاب انواع تور ترکیه و تور استانبول، می توانید به یاری خبرنگاران قیمت تورهای آژانس های همکار را مشاهده و مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

رستوران اتانتیک (Otantik)

گوزلمه (Gozleme) نان سنتی و خوش طعمی است که با دست پخت می گردد و معمولا در خیابان ها یا رستورن های ترک، مقابل چشم مشتریان آن را تهیه و طبخ می نمایند. در رستوران اتانتیک می توانید یکی از برترین گوزلمه ها را نوش جان کنید؛ علاوه بر این منویی از غذاهایی که حاصل تاثیر آشپزی آناتولی است را می توانید در این رستوران ببینید.

قیمت غذاها ارزان است و فضای رستوران و منوی آن، می تواند تجربه فرهنگی منحصربه فردی برایتان ایجاد کند. کباب بره های اتانتیک آبدار، نرم و باب میل مشتریان است. اینجا بعلاوه می توانید برخی از برترین دسرهای سنتی ترکیه مثل گولاچ (gullac دسری بر پایه شیر که با گلاب و آب انار طعم دار می گردد) و انجیر تاتلیسی (دسر شیرین انجیری) را نیز بچشید.

رستوران 360 استانبول (360 Istanbul)

این رستوران روف تاپ با دیوارهای شیشه ای و منظره 360 درجه ای بر استانبول، این حس را به شما می دهد که گویی در هوا شناور هستید. منوی آن ترکیبی از آشپزی ترکی، مدیترانه ای، هندی و ایتالیایی است، مثل سوپ خربزه سبز با بستنی فتا و عصاره نعناع؛ یا مزه های (به نوعی پیش غذاهای سنتی ترک که مزه نامیده می شوند) تندی مثل غذاهایی با روغن دانه اوکتاپوس.

برخی شب ها در این رستوران دی جی هم موسیقی زنده اجرا می نماید و نوشیدنی های خنکی مثل اسموتی هندوانه، شربت نعناع و هل سرو می گردد. صرف غذا در این رستوران یکی از تجربه های به یادماندنی از سفر شما به استانبول خواهد شد.

رستوران هاوس کافه (The House Cafe)

هاوس کافه در آپارتمان های تاریخی میسیر قرار گرفته است و رستورانی به سبک غربی است. این رستوران در وسط خیابان استقلال واقع شده و چراغ ها و روشنایی بسیار زیبا، جایگاه های بزرگ و موسیقی گوش نواز، آن را به مکانی رویایی و دل انگیز تبدیل نموده است. سرآشپز هاوس کافه در یک موسسه بسیار معتبر ایتالیایی به نام Italian Culinary Institute تحصیل نموده و غذاهایش همواره تازه و خدمات اش فوق العاده است.

یکی از مجذوب کننده ترین غذاهای منوی این رستوران، ماهی سالمون گریل شده با سبزیجات به همراه اسفناج، سیب زمینی، آویشن و رزماری است. سادگی مواد تشکیل دهنده غذاهای هاوس کافه باعث می گردد ماهی تازه و ترد در دهان تان آب گردد. اگرچه تمامی غذاهای این رستوران تازه و خوشمزه است، اما غذاهایی که با ماهی طبخ می شوند، بسیار تازه هستند؛ چون رستوران در نزدیکی بازار ماهی و تنگه بسفر قرار گرفته است.

طعم نوشیدنی های این رستوران نیز فوق العاده است، به خصوص لیمونادهای خانگی. رستوران هاوس کافه هم صبحانه، هم ناهار و هم شام سرو می نماید و در هر ساعت از روز که بروید، باز است.

رستوران دریایی الئوس (Eleos Fish Restaurant)

الئوس گوهری است که در طبقه دوم ساختمان تاریخی نزدیک تونل (T unel) در انتهای خیابان استقلال، واقع در بی اوغلو پنهان شده است. این رستوران یونانی فضای دنجی دارد و از اینجا می توانید حین غذا خوردن منظره زیبایی از تنگه بسفر را به دیدن بنشینید؛ این صحنه بعلاوه به شما یادآوری می نماید که چرا ماهی های این رستوران اینقدر تازه و خوشمزه هستند.

از میان خوشمزه ترین غذاهای رستوران الئوس می توان از ماهی کبابی، اردک ماهی، ماهی آبی فام و ماهی های جوان لوفِر که در زبان ترکی استانبولی به آن ساریکانات (sarikanat) می گویند، نام برد. بعد از غذای اصلی میوه هم سرو می گردد. شاید ورودی رستوران از بیرون مجذوب کننده به نظر نرسد، اما داخل آن بسیار دنج است و منظرهی بر تنگه بسفر، به شما خوش آمد می گوید. اگر عاشق غذاهای دریایی هستید، اما علاقه ای به استشمام بوی بازار ماهی در نزدیکی خیابان استقلال را ندارید، الئوس می تواند مکان ایده آلی برای صرف غذای دریایی باشد.

رستوران فاروس (Faros Resturant)

فاروس یک رستوران ایتالیایی و مدیترانه ای باکیفیت است که مکان ایده آلی برای عاشقان صبحانه بوفه به شمار میرود. سوجوک (نوعی سوسیس ترک) با انواع ادویه طعم دار می گردد؛ علاوه بر این، گزینه های گیاهی زیادی هم برای انتخاب دارید. هر زمان از روز که بروید، این رستوران پر از مشتری است، چه مشتریان محلی و چه گردشگران خارجی.

پیتزاهایی با نان نازک و ترد که در با سوختن چوب طبخ می گردد و بعلاوه شیش کباب بره که بسیار نرم و آبدار است، از پرطرفدارترین غذاهای رستوران فاروس به شمار می رود. این رستوران منظره زیبایی بر میدان تکسیم دارد و خدمات خوب و مناسب، آن را از سایر رستوران های اطراف متمایز می نماید.

رستوران چانگا (Changa Resturant)

رستوران چانگا برنده جایزه طراحی کاغذدیواری برای برترین رستوران تازه شد. این رستوران فریبنده، در خانه ای تاریخی واقع شده است که بیش از 100 سال قدمت دارد. از زمانی که چانگا افتتاح شده است، پیتر گوردون (Peter Gordon)، سرآشپز مشهور، نقش مشاور اصلی و سرپرست آشپزخانه این رستوران را به عهده دارد. سقف ها دیوارهای شیشه ای رستوران به مشتریان این اجازه را می دهد که بتوانند مراحل پخت غذا را مشاهده نمایند. دکوراسیون رستوران بسیار شیک و هنری است و روی دیوارها تابلوهای نفاشی بسیار زیبایی نصب شده است. در چانگا بعلاوه می توانید مجموعه ای از آثار هنری هنرمندان ترک را دیدن کنید.

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که رستوران چانگا سرو می نماید، کنگر، غذایی اسپانیایی است. در این رستوران شما می توانید بستنی قهوه ترک را به عنوان دسر نوش جان کنید.

رستوران لب دریا (Leb-i-Derya)

لب دریا رستوران بی نظیری است در پشت بام ساختمانی در محله بی اوغلو که تراس روباز زیبایی دارد و از آنجا می توانید منظره فوق العاده ای از تنگه بسفر را به دیدن بنشینید. اینجا می توانید مزه های سنتی را در کنار غذاهای آمریکایی مثل سیب زمینی سرخ نموده، ناچو و کاجون مرغ نوش جان کنید.

بیشتر غذاهای اصلی رستوران لب دریا بر پایه گوشت است، مثل استیک و کباب؛ بنابراین این رستوران گزینه خوبی برای گیاه خواران گرسنه نیست. اینجا برای صبحانه و میان وعده، صبحانه سنتی ترک که شامل نان سیمیت (که یکی از خوراکی های خیابانی ترکی است که به جز ترکیه، در کشورهای دیگر هم پیدا می گردد)، تخم مرغ، بورک، نان خانگی و پنیر کاشار، سرو می گردد.

رستوران Picante

اگر در استانبول هوس غذای مکزیکی کردید، Picante همان جایی است که باید بروید. در این رستوران غذاهای سنتی مکزیکی با کمی طعم و مزه غربی سرو می گردد؛ اینجا می توانید بوریتو، ناچو، تاکو و سالسا نوش جان کنید.

سس تند خانگی را نیز در کنار هر غذایی که سفارش می دهید، می توانید بچشید. این رستوران در طبخ فاجیتا، گوشت گاو و بوریتوی قارچ با کیفیت بسیار بالا و مواد اولیه تازه تخصص دارد. فضای رستوران Picante کوچک، اما دنج و کمی تاریک است.

رستوران مزه بای لمون تری (Meze by lemon tree)

مزه بای لمون تری رستوران سنتی ترکی است که در فضایی مدرن مشغول به کار است. این رستوران دنج روبه روی هتل پرا (Pera Hotel)، غذاهای اصیل ترک را با کمی خلاقیت و نوآوری، سرو می نماید. در رستوران مزه بای لمون تری طیف گسترده ای مزه ها سرو می گردد و کارکنان رستوران می توانند به خوبی در انتخاب آن ها به شما یاری نمایند. یکی از خوشمزه ترین مزه های مزه بای لمون تری، پیش غذای شامان باییلدی (saman bayildi) است که از فلفل سبز شیرینی که با پنیر، پسته و پیاز پر شده، تشکیل شده است. موسیقی سنتی ترک نیز به گرم تر و صمیمی تر شدن فضا یاری می نماید.

اگر می خواهید در سفرتان به استانبول، شکم گردی هم کنید و طعم غذاهای محلی و ملل را در رستوران های این شهر بچشید، می توانید لیست کاملی از رستوران های استانبول را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و تصاویر آن ها دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / reveillonistanbul.com / theculturetrip.com
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1908

به "تور استانبول ارزان: برترین رستوران های تکسیم استانبول که باید طعم غذاهایشان را چشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: برترین رستوران های تکسیم استانبول که باید طعم غذاهایشان را چشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید