از ورود 13 هزار آموزشیار نهضت و مربی پیش دبستانی به مدارس تا جزئیات آزمون تکمیل ظرفیت سمپاد

به گزارش مجله بوشهری ها، آموزش و پرورش در هفته گذشته ورود 13 هزار نیروی جدید به مدارس و جزئیات آزمون تکمیل ظرفیت سمپاد پرداخته است.

از ورود 13 هزار آموزشیار نهضت و مربی پیش دبستانی به مدارس تا جزئیات آزمون تکمیل ظرفیت سمپاد

به گزارش خبرنگار ، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون ورود 13 هزار آموزشیار نهضت و مربی پیش دبستانی به مدارس، جزئیات آزمون تکمیل ظرفیت سمپاد و تمهیدات حذف مدارس خشت و گلی سیستان و بلوچستان سپری شد.

ورود 13 هزار آموزشیار نهضت و مربی پیش دبستانی به مدارس از مهر

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت وجود تعلیم و تربیت چند ساحتی در نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: درس محوری، نمره گرایی، آموزش کپسولی دانش آموزان ما را به سمت دانش، آموزی صرف پیش می برد در حالی که باید به سمت کنش آموزی پیش رویم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود 10 تا 13 هزار مربی پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت از مهر 98 وارد آموزش و پرورش می شوند البته حدود 70 هزار نفر سال تحصیلی جدید بازنشسته می شوند، ولی قول می دهم هیچ کلاسی بدون معلم و هیچ دانش آموزی بدون ملتی درس نماند.

حسینی با اشاره به اینکه 24 نوع مدرسه داریم، گفت: در نظر داریم از تنوع کاسته و به کیفیت بیفزاییم همچنین مدارس در مناطق محروم بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

جزئیات شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم سمپاد + جدول مواد امتحانی

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره جزئیات برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان برای پایه هشتم اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی اجرا شده این آزمون هشتم شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت از 12 تا 17 مرداد ماه در نظر گرفته شده است و این زمان به هیچ عنوان قابل تمدید نیست؛ داوطلبان برای شرکت هم باید به آدرس اینترنتی hoosh8.medu.ir مراجعه نمایند.

مهاجرانی درباره مواد آزمون تکمیل ظرفیت بیان نمود: دروس زبان و ادبیات فارسی، ریاضی، علوم تجربی، پیغام های آسمانی و استعداد تحلیلی برای این آزمون در نظر گرفته شده است.

آزمون اصلح تضمینی برای کیفیت مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان

رضا کچوئیان معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان درباره ضرورت برگزاری آزمون سنجش صلاحیت حرفه ای مهارت آموزان ماده 28 اظهار کرد: برگزاری آزمون جامع به موجب مصوبه اسناد فرادستی برای افرادی که به وسیله ماده 28 اساس نامه دانشگاه فرهنگیان به این مرکز آموزش عالی دولتی راه پیدا می نمایند لازم است.

وی ادامه داد: برای افرادی که تیر ماه 97 در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت نموده اند در دفترچه راهنمای آزمون به صراحت موضوع برگزاری آزمون جامع مطرح و عنوان شده بود مهارت آموزان علاوه بر گذراندن 2 پودمان، ملزم به شرکت و موفقیت در این آزمون نیز هستند.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به اینکه پذیرفته شدگان در دوره مهارت آموزی دارای مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند گفت: این آزمون، سنجش و صلاحیت افراد برای حضور در کلاس های درس را ارزیابی می نماید.

تمهیدات حذف مدارس خشت و گلی سیستان و بلوچستان

مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره تمهیدات این سازمان برای حذف مدارس خشت و گلی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پس از جمع آوری مدارس خشت و گلی از سراسر کشور جشن ملی این موضوع را مهرماه 98 برگزار می کنیم، اما در استان سیستان و بلوچستان احتیاجمند تمهیدات ویژه تری هستیم تا دانش آموزان این استان هم در این جشن سهیم شوند.

وی با اشاره به اینکه 177 کلاس درس خشتی و گلی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: این استان حدود 18 درصد از سهم مدارس خشت گلی را به خود اختصاص داده است، برای تسریع در حذف مدارس خشتی و گلی این منطقه از استان های تعیین شامل خراسان رضوی، فارس و تهران یاری گرفتیم تا بتوانیم سیستان و بلوچستان را هم در جشن مهر 98 سهیم کنیم.

رخشانی مهر تاکید نمود: معتقدیم که تمامی دانش آموزان شهری و روستایی سراسر کشور حق دارند در فضای ایمن تحصیل نمایند؛ بنابراین حذف فضا های قدیمی و غیرایمن سیاست اصلی سازمان نوسازی مدارس محسوب می گردد.

ورود 20 هزار دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان به مدارس از مهر 98

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره انتها ماجرای سه ساله شدن دوره تحصیلی این دانشگاه اظهار کرد: با توجه به تغییر و تحولاتی که در وزارتخانه داشتیم و تدابیر اندیشیده برای جذب معلم طی سال جاری و سال های آینده، پیشنهاد سه ساله شدن فعلا مسکوت مانده است.

وی ادامه داد: سال جاری 43 هزار و سال گذشته 41 هزار دانشجومعلم در دوره های یکساله و چهار ساله جذب کردیم که همین تعداد پذیرش احتیاج حداقلی به معلم را طی سال های آینده برطرف می نماید در نتیجه ماجرای سه ساله شدن دانشگاه کمرنگ شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره چگونگی اجرای طرح سه ساله شدن گفت: بر اساس این طرح تغییری در واحدهای درسی دانشجومعلمان نداریم و فقط با اضافه کردن دو تابستان به دوره تحصیلی قصد کوتاه کردن زمان تحصیل را داشتیم.

بانک اطلاعاتی مدارس سبز ایجاد خواهد شد/ اجرای طرح سند راهبری محتوا های رسانه ای

حیدر جهانبخش مدیر طرح مدرسه سبز در افتتاحیه گردهمایی آموزشی تخصصی مدیریت سبز اظهار کرد: فعالیت مدارس سبز در نوسازی طی یکسال اخیر به خوبی گسترش یافته است و 6 برابر دانشگاه های کشور ضریب انتشار در این موضوع داشته ایم که به همت مدیران و مشاوران بوده است.

وی ادامه داد: در کمتر از یک سال به 15 استان دارای مدارس سبز خواهیم رسید؛ اکنون این فرهنگ بهینه سازی شده و به نظر می آید و امروز در یک سالگی این حرکت کارنامه ای بسار ارزشمند در بحت آموزش طراحی و ساخت به ثبت رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 161

به "از ورود 13 هزار آموزشیار نهضت و مربی پیش دبستانی به مدارس تا جزئیات آزمون تکمیل ظرفیت سمپاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ورود 13 هزار آموزشیار نهضت و مربی پیش دبستانی به مدارس تا جزئیات آزمون تکمیل ظرفیت سمپاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید