آخرین اخبار از شرایط اینترنت در کشور: اینترنت ADSL بسیاری از استان ها وصل شده است (به روزرسانی)

به گزارش مجله بوشهری ها، انتها پس از سه روز، مقامات رسمی کشور نسبت به شرایط اینترنت در ایران واکنش نشان دادند.

آخرین اخبار از شرایط اینترنت در کشور: اینترنت ADSL بسیاری از استان ها وصل شده است (به روزرسانی)

از روز آدینه اینترنت در بعضی شهرستان ها و استان ها قطع شده و دسترسی مردم به هر نوع سرویس و سایتی مختل شده بود. پس از یکی دو روز، دسترسی به سرویس ها و سایت های داخلی کشور روی موبایل و اینترنت ثابت برقرار شده ولی برخلاف هواداران شبکه ملی اطلاعات، هنوز بسیاری از سرویس های ضروری مردم مانند سرویس پست وصل نیست.

ضمناً دسترسی به هیچ گونه سایت و سورس خارجی وجود ندارد و تقریبا نمی شود هیچ کاری با اینترنت انجام داد.

در این شرایط سردرگم، انتها امروز صبح سخنگوی دولت، علی ربیعی درباره قطعی اینترنت به خبرنگاران گفت: تا یکی دو روز آینده انشاءالله اینترنت بعضی استان ها که مشکل امنیتی در آن وجود ندارد، وصل خواهد شد.

علی ربیعی علت قطعی اینترنت تصمیم شورای امنیت کشور و صلاح مملکت بوده است. در اولین ساعت های شروع اعتراض ها به گرانی قیمت بنزین و ارتباط گیری و خط دهی به وسیله اینترنت، شورای تامین امنیت کشور اقدام به قطعی اینترنت گرفته است.

اینترنت ملی نداریم

بعدازظهر امروز هم انتها با تاخیری چند روزه، وزیر ارتباطات درباره قطعی اینترنت اظهارنظر کردند. آذری جهرمی می گوید: اینترنت اختلال ندارد، بلکه به دستور و تشخیص شورای امنیت کشور با ابلاغ به اپراتور ها قطع شده است.

وزیر ارتباطات تاکید نمودند قطع خدمات ضربه بسیاری به خدمات و مردم زده، اما حفظ امنیت کشور به تشخیص امنیت کشور بسیار حائز اهمیت است. وی ابراز امیدواری نموده هرچه زودتر اینترنت به روال عادی خودش برشود.

آذری جهرمی می گوید: من امروز صبح با گروه های مختلف که در این موضوع دست اندرکار هستند مانند وزارت کشور صحبت کردم تا سریع تر اینترنت وصل شود.

وزیر جوان ارتباطات بحث اینترنت ملی و اینترنت داخلی را رد نموده و گفته این تعابیر اشتباه است و دولت اصلا تصمیمی برای راه اندازی چیزی به نام اینترنت ملی یا اینترنت داخلی ندارد.

هنوز تا این لحظه خبری مبنی بر رفع محدودیت اینترنت در بعضی نقاط و استان ها مخابره نشده است ولی امیدوار هستیم هرچه زودتر شرایط اینترنت به حالت عادی برشود.

به روزرسانی سه شنبه 28 آبان 98 (ساعت 10 صبح)

هنوز اینترنت با محدودیت روبرو است و امکان دسترسی به سرویس های گوگل یا سایت های خارجی وجود ندارد. مسئولین روز دوشنبه گفته بودند اوایل شب اینترنت در بعضی استان ها به روال عادی بازخواهد گشت ولی هنوز گزارشی از سوی مردم منتشر نشده است که نشان دهد محدودیت های سراسری اینترنت برداشته شده است.

افزون بر اینکه، در بعضی استان ها اینترنت موبایل داخلی همراه اول نیز قطع شده است. اینترنت ایرانسل و بعضی اینترنت های ثابت هنوز برقرار هستند ولی مانند روزهای پیشین فقط سایت های داخلی را باز می نمایند.

به روزرسانی سه شنبه 28 آبان 98 (ساعت 13:30 دقیقه)

سخنگوی دولت گفت: در استان هایی که از اینترنت سوء استفاده صورت نمی گیرد؛ استان به استان اینترنت آن ها وصل خواهد شد و به حالت طبیعی برمی شود.

علی ربیعی در حاشیه مراسم افتتاحیه دوره آموزش بین المللی مدیریت پروژه های اشتغال روستایی و کاهش فقر درباره قطعی اینترنت و زمان بازگشت به شرایط عادی تاکید نمود: مسائل بعضی مشاغل اینترنتی و بانک ها را حل کردیم، اما هنوز مشکل بعضی کار های دانشجویی و مشاغل دیگر باقی مانده است. اما باید همه بپذیریم در شرایطی که بعضی به دنبال سوء استفاده هستند چنین تصمیمی از سوی دولت طبیعی است مثلا من خودم شاهد بودم که بعضی در یکساعت در اصفهان و شیراز قصد حمله به دونقطه ای را داشتند که می توانست بخش اعظمی از موبایل های کشور را از کار بیندازد.

وزیر ارتباطات هم در تازه ترین اظهارنظر گفتند اصلا اطلاعی ندارند شرایط اینترنت چه زمانی عادی می شود.

به روزرسانی چهارشنبه 29 آبان 98 (ساعت 10:15 دقیقه)

در پنجمین روز قطعی و محدودیت سراسری اینترنت هستیم. گفته می شود همین قطعی به تنهایی 900 میلیارد تومان به کسب وکارهای فروشگاهی خسارت زده است.

من که هنوز نشانه ای از رفع محدودیت اینترنت ندیدم و دوستان دیگرم در استان های مختلف شمالی و جنوبی هم گزارش دادند که هنوز همان طور است. دیروز، مسئولان گفتند اگر شرایط امنیتی بعضی از استان ها سفید باشد؛ اینترنت در آن استان ها به حالت عادی برمی شود.

گزارش های زیادی درباره اشکالات و ناکارآمدی سرویس های داخلی، جست وجوگرهای فارسی، موجودی به نام اینترنت ملی و در دسترس نبودن سایت های ضروری مردم در سایت های مختلف منتشر شده است.

به روزرسانی چهارشنبه 29 آبان 98 (ساعت 13:30 دقیقه)

آقای علی ربیعی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران، تصمیم درباره اتصال اینترنت را برعهده شورای عالی امنیت ملی خواند و گفت: ملاحظاتی وجود دارد که با رعایت آن ها اتصال اینترنت در استان ها به زودی شروع می شود.

وی گفت:

همه ما می پذیریم که گاهی ناچاریم هزینه سوء استفاده از فناوری را بپردازیم که البته قطع اینترنت مقطعی است، اما امنیت برای ما بسیار مهم تر بود، اتصال اینترنت به زودی در استان ها و با رعایت ملاحظاتی شروع خواهد شد و نگرانی شاغلان در اینترنت رفع می شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد در آینده ای بسیار نزدیک اینترنت کشور وصل شود.

به روزرسانی پنج شنبه 30 آبان 98 (ساعت 11 صبح)

در تازه ترین اظهارنظرها درباره اتصال مجدد اینترنت جهانی برای کاربران ایرانی، یک عضو شورای امنیت کشور تأکید کرد که برقراری مجدد اینترنت نیازمند یک تصمیم جمعی است و با توجه به گزارشات از شرایط ثبات در کشور در این زمینه به زودی تصمیم گیری خواهد شد.

محمد جواد کولیوند، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در این باره گفت:

زمانی اینترنت به طور سراسری برقرار می شود که آرامش به کشور بازشود؛ شبکه ملی اطلاعات داخلی نیز اکنون برقرار است و بخشی از اپلیکیشن ها نظیر اسنپ با آن به کار خود ادامه می دهند. تصمیم قطع اینترنت یک تصمیم جمعی بود و تصمیم گیری برای برقراری مجدد آن نیز به تصمیم جمع و شرایط کشور باز می شود. قطعا به زودی با توجه به گزارش های واصله از نقاط مختلف در شورای امنیت در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.

لازم به ذکر است هنوز محدودیت های اینترنت اعمال شده از ابتدای هفته پابرجا هستند و بسیاری از کسب وکارها، دانشجویان و اساتید، فریلنسرها و سرویس های اداری و مردمی از این موضوع گله دارند و متضرر شده اند.

در حالی که مسئولان در چند روز اخیر مدام از اتصال به زودی اینترنت بین الملل صحبت کردند ولی بعضی گزارش های منتشر شده در رسانه ها نشان می دهد قطعی اینترنت تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

به روزرسانی پنج شنبه 30 آبان 98 (ساعت 10:33 شب)

گزارش های جدیدی درباره شرایط اینترنت در سراسر کشور منتشر شده است. محدودیت اینترنت در بعضی استان ها از جمله بوشهر و هرمزگان و بعضی مناطق تهران رفع شده است. همین طور بعضی از دانشگاه های بزرگ کشور به اینترنت بین الملل متصل شده اند.

به گزارش سایت تابناک، شبکه اینترنت در بعضی نقاط کشور برقرار شده است و کاربران می توانند به اینترنت بین الملل متصل شوند.

اینترنت ثابت بعضی دانشگاه های بزرگ از جمله تهران، شریف، علامه طباطبایی ، شهید بهشتی، امیرکبیر، خواجه نصیر و بعضی دیگر از مراکز دانشگاهی وصل شده است.

قرار است به تدریج اینترنت استان های مختلف متصل شود و امیدواری زیادی هست تا 24 ساعت دیگر غالب نقاط ایران به اینترنت بین الملل دسترسی داشته باشند.

همین طور، بعضی گزارش ها نشان می دهد ابتدا اینترنت ای دی اس ال مشترکان حقوقی متصل خواهد شد و بعد مشترکان حقیقی و خانگی به اینترنت کامل دسترسی دارند. به طور قطع اینترنت موبایل، جزو آخرین اولویت هایی خواهد بود که متصل می شود.

به روزرسانی آدینه 1 آذر 98 (ساعت 14 ظهر)

اینترنت بین الملل به تدریج دارد برای دانشگاه ها، بیمارستان ها، مراکز عمومی و بعضی مشترکان حقوقی متصل می شود. هنوز گزارشی از رفع محدودیت برای مشترکان خانگی و حقیقی به دست ما نرسیده است.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات موضوع برقراری مجدد ارتباطات اینترنت در بعضی نقاط کشور را تایید کرد و اضافه نمود: سایر نقاط هم با تصویب ابلاغ شاک متصل خواهند شد.

آذری جهرمی در مورد این که مشترکینی که بسته های مدت دار مثلا یک هفته ای خریداری نموده اند و در زمان قطع اینترنت قادر به مصرف بسته خود نشده اند، گفت: به اپراتورها ابلاغ نموده ایم که مدت زمان قطعی اینترنت را به مدت اعتبار بسته ها اضافه نمایند.

به روزرسانی شنبه 2 آذر 98 (ساعت 9 صبح)

اینترنت بیش از 10 استان وصل شده است و کاربران ADSL در این استان ها گزارش دادند می توانند گوگل و بعضی سایت ها و سرویس های دیگر اینترنت بین الملل را باز نمایند. گزارش های سایت های دیگر هم نشان می دهد نزدیک به 20 درصد کل ایران به اینترنت بین الملل متصل شده است.

اینترنت ثابت استان های زیر وصل شده است:

چهار محال و بختیاری

خراسان شمالی

خراسان جنوبی

گلستان

سمنان

همدان

اردبیل

زنجان

ایلام

یزد

گفته می شود به مرور اینترنت ثابت استان های دیگر هم وصل خواهد شد. هنوز گزارشی درباره اینترنت موبایل منعکس نشده است ولی ظاهرا هنوز دستور رفع محدودیت آن صادر نشده است.

اکنون بیش از یک هفته است که اینترنت بین الملل در سراسر کشور ایران قطع است و این موضوع آسیب های بزرگی به کسب وکارها، شرکت های تجاری، بورس، دانشگاه ها و مراکز دیگر وارد نموده است.

اینترنت ملی یا اینترانت، پیغام رسان های بومی و موتورهای جست وجوی ایرانی هم هرگز نتوانستند جوابگوی نیازهای مردم باشند.

به روزرسانی شنبه 2 آذر 98 (ساعت 14:30 ظهر)

منابع رسمی خاطرنشان کردند اینترنت ADSL کاربران خانگی در استان تهران و بسیاری از کلان شهرها تا دقایقی دیگر وصل می شود.

همین طور گزارش شده است تا فردا صبح اینترنت ای دی اس ال کل کشور متصل خواهد شد و بعد نوبت به اینترنت موبایل می رسد.

یک منبع مطلع در وزارت ارتباطات در مصاحبه با ایسنا تایید کرد که با دریافت مجوز های لازم، اینترنت خانگی تهران و تعداد زیادی از کلانشهر های کشور تا دقایقی دیگر برقرار خواهد شد.

آنالیز های ایسنا نشان می دهد روز گذشته اینترنت خانگی در چند استان کشور برقرار شده است. اینترنت ثابت TD-LTE هم پس از اینترنت ADSL خانگی وصل خواهد شد.

به روزرسانی یک شنبه 3 آذر 98 (ساعت 6:30 صبح)

اینترنت ADSL خانگی در تهران و بسیاری از استان ها به حالت عادی بازگشته است. گزارش ها نشان می دهد رسانه هایی مانند واتساپ و اینستاگرام هم در دسترس هستند و مانند زمان پیش از قطعی اینترنت مورد استفاده قرار می گیرند.

گفته شده است اینترنت موبایل هم از ابتدای صبح امروز در بسیاری از استان ها برقرار خواهد شد. برای بعضی استان ها هم اینک اینترنت موبایل در دسترس است.

ولی هنوز استان هایی مانند خوزستان نه اینترنت ADSL و نه اینترنت موبایل به حالت عادی برنگشته است.

وزیر ارتباطات دیروز در پیغام ویدیویی از تمام مردم ایران به خاطر قطعی اینترنت غذرخواهی رسمی کرد. او گفت تمام کوشش خود را می نماید تا بعضی از آسیب ها و ضرر و زیان های قطعی یا محدودسازی اینترنت را جبران کند.

به روزرسانی یک شنبه 3 آذر 98 (ساعت 15 عصر)

اینترنت موبایل در بعضی استان ها وصل شده است. استان هایی مانند خراسان رضوی، گلستان، سمنان، یزد، چهارمحال و بختیاری، همدان، اردبیل، زنجان و ایلام به اینترنت موبایل متصل شده اند.

اپراتورهای موبایل همراه اول، ایرانسل و رایتل دارند به سرعت شبکه تحت پوشش خود را افزایش می دهند؛ به طوری که گفته می شود همراه اول تا سرانجام امروز در سراسر کشور دسترسی به اینترنت بین الملل را فراهم می نماید.

از اینترنت ADSL هم خبر می رسد بخش وسیعی از کشور به اینترنت بین الملل متصل شدند ولی هنوز در چند استان کاربران با محدودیت اینترنت روبرو هستند و شاهد قطعی ها و وصل شدن هایی هستند.

احتمالا تا فردا تمام مشترکان اینترنت ADSL و موبایل شاهد یک شرایط عادی باشند.

به روزرسانی دوشنبه 4 آذر 98 (ساعت 9 صبح)

با وجود اینکه اعلام شده است اینترنت ADSL سراسر کشور وصل شده است ولی هنوز کاربران بعضی نقاط در حسرت دسترسی به اینترنت عادی هستند. استان هایی مانند خوزستان یا شهرهایی مانند اسلام شهر هنوز اینترنت ADSL وصل نیست و اصلا هم اعلام نشده است نهایتا تا چه زمانی وصل خواهند شد.

از دیروز فرآیند اتصال اینترنت موبایل اپراتورها هم شروع شده است و تا دیشب چندین استان به طور کامل به اینترنت موبایل دسترسی پیدا کردند.

به نظر می رسد اختلال ها و محدودیت های اینترنت هنوز چند روز دیگر ادامه داشته باشد در حالی که امروز دهمین روزی است که اینترنت بین الملل در ایران قطع است و هیچ گونه برآوردی از ضرر و زیان های این محدودیت دسترسی نمی توان بیان نمود.

قطعا کسب وکارهای کوچک، افرادی که در خانه کار می کردند یا تمام درآمدشان روی یک صفحه اینستاگرام، خرید و فروش اینترنتی، بازاریابی اینترنتی و غیره بوده؛ بدون حامی به حال خود رها شده و بزرگ ترین ضربه ها را از قطعی اینترنت خوردند.

مدیرعامل مخابرات خاطرنشان کرد مانده FUP مشترکان به ماه بعد منتقل می شود و 10 روز نیز به مدت اعتبار تاریخ قرارداد تمام مشتریان اینترنت پرسرعت…

دورانی یادم هست هر چیزی روی اینترنت می دیدیم را ذخیره می کردیم. یک صفحه وب، یک عکس، یک فیلم، یک موسیقی، یک کتاب الکترونیکی، یک فایل،…

بیش از سه روز است که در دسترسی به اینترنت محدودیت هایی ایجاد شده است. ابتدا با قطعی مقطعی در بعضی شهرها و استان ها شروع شد…

پرسش خوبی است و شاید برای بسیاری از کاربران هم در مقطعی مطرح شده باشد. آیا واقعا با هر سرعتی می توان از اینترنت فایل دانلود…

اوایل اسفندماه گذشته، شرکت مخابرات از سرویس اینترنت پرسرعت VDSL رونمایی کرد و ارایه سرویس آن در بعضی مناطق تهران شروع شده است. اکنون؛ سوال…

اگر اواخر دیشب، حدود ساعت های 12 و 1 شب به اینترنت متصل شده باشید؛ متوجه کندی وحشتناک سرعت اینترنت و گاها قطع و وصل آن…

موضوع تعطیلات نوروز حسابی داغ شده بود. غالب بچه ها اعتقاد داشتند با این گرانی ها، ترافیک، وضع بلیط ها و تورها سال جاری ایام نوروز نمی شود هیچ جا رفت…

معمولا در هنگام انتخاب یک کشور و مکان برای سفر تابستان یا گردش گری، شرایط اینترنت آخرین چیزی است که به فکرش باشید. اما شاید فردی…

منبع: شبکه چی
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 478

به "آخرین اخبار از شرایط اینترنت در کشور: اینترنت ADSL بسیاری از استان ها وصل شده است (به روزرسانی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار از شرایط اینترنت در کشور: اینترنت ADSL بسیاری از استان ها وصل شده است (به روزرسانی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید