5 دستور غذای رژیمی، سبک و خوشمزه برای سحر و افطار ماه رمضان

به گزارش مجله بوشهری ها، قصد دارید در ماه رمضان هم غذای رژیمی میل کنید؟ برای وعده شام و سحر ماه رمضان از غذاهای تکراری خسته شده اید؟ قصد دارید از فواید روزه دار بودن در ماه رمضان در جهت کاهش وزن استفاه کنید و به جای پرخوری بعد از افطار یک وعده شام مفید، سالم و اصولی میل و تناسب اندام تان را حفظ کنید؟ خبر خوب این است که نیازی نیست از رژیم های لاغری عجیب و غریب پیروی کنید. در این نوشتار با ما همراه باشید تا 5 نمونه غذای رژیمی، سبک و سالم در ماه رمضان که اتفاقا علاوه بر شام، برای سحری ماه رمضان هم مناسب هستند و تناسب اندام تان را حفظ می نمایند را به شما معرفی کنیم.

5 دستور غذای رژیمی، سبک و خوشمزه برای سحر و افطار ماه رمضان

1- سالاد پاستا مدیترانه ای؛ غذایی مفید برای سحری و شام ماه رمضان

غذاها و سالادهای مدیترانه ای معمولا در دسته غذاهای رژیمی و سبک قرار می گیرند. این غذاها سرشار از فیبر و کربوهیدارت های پیچیده و سبزیجات هستند که سبب می گردد هم خیلی زود احساس سیری کنید و هم بعد از خوردن شان احساس سبکی کنید. سالاد پاستا مدیترانه ای یک وعده غذای رژیمی مفید، کم کالری و سالم و از جمله غذاهای مناسب سحری و شام ماه رمضان و شب های گرم سال است. برای تهیه این سالاد مقداری پاستا فرمی را در آب جوش بریزید و وقتی نرم شد، آب کش کنید. سپس پاستاها را با گوجه گیلاسی، خیار، ماست یونانی، زیتون، پیاز قرمز، پنیر فتا و مقداری گوشت مرغ گریل یا کبابی که همه را به قطعات کوچک خرد نموده اید، مخلوط کنید. روغن زیتون، کمی فلفل سیاه و نمک طعم بی نظیری به این سالاد خوشمزه می دهند. این سالاد برای وعده سحری هم ایده مناسبی است. می توانید پیاز را به دلخواه حذف کنید.

2- سالاد جوجه، عسل و خردل؛ شام سبک ماه رمضان

یک سالاد مدیترانه ای کم کالری و سالم دیگر که از جمله بهترین و مقوی ترین غذاهای سحر و افطار ماه رمضان و البته یک غذای رژیمی ایده آل است. برای تهیه سالاد جوجه، عسل و خردل به گوشت کبابی یا گریل شده سینه مرغ یا بوقلمون، آووکادو، گوجه گیلاسی، یک سوم فنجان عسل، روغن زیتون، کمی سرکه،کاهو و کمی سس خردل احتیاج دارید. اگر خردل معده تان را اذیت می نماید آن را حذف کنید و کمی سرکه انگور یا سرکه سیب به مواد سس اضافه کنید. برگه های کاهو شسته شده را کف ظرف سالاد بگذارید و تکه های گریل یا کبابی سینه مرغ یا بوقلمون، یک عدد آووکادو بزرگ برش داده شده، گوجه گیلاسی دو نیم شده و تکه های پیاز را روی کاهوها بچینید.

برای تهیه سس سالاد یک سوم فنجان عسل، سه قاشق غذاخوری، خردل یا 2/1 قاشق غذاخوری سرکه و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم مخلوط و روی مواد داخل ظرف بریزید. می توانید مقداری پنیر فتا یا پارمزان روی سالادتان بریزید. سالاد سبک و خوش طعم جوجه و عسل که البته یک وعده غذای رژیمی کامل و سالم است آماده میل کردن است.

3- سالاد سزار با کلم پیچ و ماست یونانی؛ در ماه رمضان هم خوش اندام بمانید

سالاد سزار سالادی محبوب برای تمام فصول است. اما اگر در ماه رمضان قصد دارید با خوردن وعده های شام سبک و سالم از اضافه وزن پیشگیری کنید به شما پیشنهاد می کنیم سالاد سزار رژیمی با کلم و ماست یونانی را به عنوان یک غذای رژیمی و یک وعده فوق العاده به عنوان غذاهای منتخب سحر و افطار ماه رمضان امتحان کنید. کلم سرشار از اسید فولیکف پتاسیم و کلسیم است که برای سلامت قلب بسیار ضروری و مفید هستند. از سوی دیگر ماست یونانی منبع غنی پروتئین(دو برابر ماست معمولی) است که ساعات طولانی شما را سیر نگه می دارد و در نتیجه سبب کاهش وزن می گردد.

برای تهیه سالاد سزار با کلم پیچ و ماست یونانی و البته تکه های سینه مرغ گریل شده فقط باید تمام این مواد را به روش معمول آماده و با هم مخلوط کنید. برای سس سالاد مقداری پنیر پارمزان، روغن زیتون، لیمو تازه و کمی نمک را با هم ترکیب کنید. می توانید یک تکه نان کامل یا نان جو با این سالاد لذیذ هم میل کنید. معمولا برای تهیه سس سالاد سزار از سیر تازه هم استفاده می نمایند اما اگر قصد دارید به عنوان یکی از غذاهای سحر یا افطار ماه رمضان از این سالاد میل کنید بهتر است سیر را حذف کنید.

4- سالاد تخم مرغ و مارچوبه؛ یک وعده غذای رژیمی سبک و آسان

اسم این وعده غذایی رژیمی سالم و بسیار مفید و کم کالری سالاد تخم مرغ و مارچوبه است اما شما می توانید از هر سبزی که می پسندید در تهیه این خوراک خوشمره استفاده نموده و آن را به عنوان یکی از غذاهای سحر یا افطار ماه رمضان آماده کنید.. اسفناج پخته، قارچ، کلم و آووکادو برای اضافه کردن به این سالاد ایده آل هستند. تهیه این سالاد به خصوص در ماه رمضان که گرسنگی و وقت اندک به خصوص برای خانم های شاغل فرصت زیادی برای تهیه شام نمی دهد در کمترین زمان ممکن انجام می گردد. کافی است مارچوبه های تازه را کمی بپزید و در ظرف بچینید و یک تخم مرغ نیمرو (بسته به تعداد نفرات) را روی آن بگذارید. مقداری سیب زمینی که در فر تنوری نموده اید یا سیب زمینی پخته، کمی نمک و فلفل سیاه، روغن زیتون و لیمو ترش مزه ای فوق العاده به این غذا می دهند. همانطور که گفتیم بنا به دلخواه می توانید سبزیجاتی مثل لوبیا فرنگی پخته، اسفناج پخته شده، کدو گریل یا کمی سرخ شده و آووکادو و کمی قارچ پخته هم به سالاد تخم مرغ و مارچوبه اضافه کنید. می توانید به جای تخم مرغ نیمرو از تخم مرغ آب پز هم بهره ببرید تا یک غذای رژیمی صد در صد داشته باشید.

5- املت قارچ و سبزیجات؛ سحری و شام لذیذ و مقوی

از فواید قارچ، تخم مرغ و انواع سبزیجات چه به صورت خام و چه پخته، هر چه بگوییم کم گفته ایم. حالا اگر تمام این مواد سالم و مفید و اتفاقا کم کالری را یک جا جمع کنیم یکی از سالم ترین و بهترین وعده های غذای رژیمی و نیز غذاهای محبوب سحر و افطار ماه رمضان در دسترس شماست. اگر دل تان می خواهد یک شام مفصل تر و پرانرژی و در عین حال یک غذای رژیمی سالم میل کنید و از سوی دیگر در وعده سحری چندان اشتهایی برای غذا خوردن ندارید و به یک لیوان شیر و خرما و خشکبار بسنده می کنید بهتر است این املت را امتحان کنید. این در حالی است که املت قارچ و سبزیجات یک وعده سیر نماینده و پرانرژی برای افرادی است که در وعده سحری میل زیادی به خوردن غذا دارند.

برای تهیه این غذای رژیمی مقوی کافی است کمی قارچ را با فلفل سیاه و نصف قاشق چای خوری نموده تفت دهید. در مرحله بعد تخم مرغ ها را با کمی روغن خاگینه کنید و قارچ های تفت داده شده را به همراه اسفناج پخته، و مقداری پیازچه یا جعفری تازه خرد شده به آن ها اضافه کنید. می توانید کمی پنیر فتا هم اضافه کنید.خاگینه را به همراه موادی که به آن اضافه نموده اید تا بزنید. املت قارچ و سبزیجات شما حاضر است. این املت را با نان تست جو یا نان تست کامل و سبوس دار میل کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 106

به "5 دستور غذای رژیمی، سبک و خوشمزه برای سحر و افطار ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 دستور غذای رژیمی، سبک و خوشمزه برای سحر و افطار ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید