یک بام و دو هوای وزارت ورزش در خصوص کاندیداها

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران، آنچه انتخابات فدراسیون والیبال را پس از ماه ها کش و قوس وارد فاز جدیدی نموده، ثبت نام بدون استعفای محمدرضا داورزنی است و اینکه کاندیدا شدن وی خللی در مسئولیت فعلی اش در وزارت ورزش ایجاد ننموده است. حتی او در صورت تصدی پست ریاست والیبال هم می تواند به عنوان سرپرست در معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای ادامه فعالیت داشته باشد.

یک بام و دو هوای وزارت ورزش در خصوص کاندیداها

البته که به لحاظ قانونی کاندیدا شدن داورزنی بدون استعفا از وزارت ورزش مسئله ای ندارد اما دقیقا همین موضوع جای سوال ایجاد نموده که چرا وزارت ورزش در خصوص دو دسته کاندیداهایی که می توانند به نوعی در انتخابات فدراسیون ها نقش داشته باشند، قوانین متفاوت اعمال نموده است؟

از ابتدای سال جای وزارت ورزش مبنای کار را برای برگزاری انتخابات فدراسیون های ورزشی، انتها دوره چهار ساله روسای آنها قرار داده و اینکه پروسه انتخابات توسط سرپرست فدراسیون پیگیری گردد. تاکید وزارت ورزش این است که سرپرستان ورودی به انتخابات نداشته باشند چرا که به هر حال در آن فدراسیون ذی نفع به حساب می آیند. به همین دلیل است که استعفا شرط لازم برای کاندیدا شدن آنها اعلام شده که آنهم منوط به پذیرش وزیر ورزش است.

این در حالی است که فردی مانند معاون وزیر که به اندازه سرپرست فدراسیون و حتی بیشتر از او در انتخابات تاثیرگذار است بدون استعفا کاندیدا می گردد چراکه منع قانونی برای او اعمال نشده است.

طبق اساسنامه، وزیر ورزش رئیس مجامع انتخاباتی فدراسیون هاست با این حال اکثر مجامع به ریاست نماینده وی که معمولا معاونت توسعه ورزش قهرمانی است، برگزار می گردد. اگر هم این مسئولیت به معاونت دیگری سپرده گردد بازهم این معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای است که روند مجامع را از زمان معین مهلت نام نویسی کاندیداها تا تاریخ برگزاری مجمع و پیگیری امور مربوط به آن مدیریت می نماید.

با همه اینها چرا سرپرست فدراسیون در صورت اقدام برای کاندیدا شدن باید استعفا دهد اما این باید در خصوص معاون اول وزیر ورزش اعمال نمی گردد؟ درحالیکه سرپرست جز رایزنی برای کسب رای - این هم حق هر کاندیدایی است- عملا نمی تواند نقش زیادی در انتخابات داشته باشد چراکه در داخل فدراسیون، پیگیری امور مربوط به انتخابات با دبیر مجمع است. در مقابل اما معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای ارتباط مستقیم با انتخابات تمام فدراسیون ها دارد حداقل به این دلیل که انتخاب نماینده ورزشکاران، داوران، مربیان و در کل ترکیب اعضای مجمع با نظراین معاونت نهایی می گردد.

احتمالا توجیه وزارت ورزش در این زمینه این است که با توجه به کاندیدا شدن محمدرضا داورزنی، انتخابات فدراسیون والیبال به ریاست خودِ وزیر یا یکی دیگر از معاونان وی برگزار می گردد اما آیا غیر از این است که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؛ قطعا وزارت ورزش در این صورت هم در جهت نتیجه دریافت مجموعه خود عمل خواهد نمود. به خصوص که معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، معاونت کلیدی و محوری در وزارت ورزش است طوریکه دیگر معاونت ها در خدمت و برای این معاونت انجام وظیفه می نمایند.

در هر صورت درست تر آن بود وزارت ورزش همانگونه که برخلاف اساسنامه برای فدراسیون ها سرپرست انتخاب می نماید و آنها را از کاندیدا شدن منع می نماید، حضور معاون خود در انتخابات را هم مشروط به کناره گیری از مسئولیتش اعلام کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 296

به "یک بام و دو هوای وزارت ورزش در خصوص کاندیداها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک بام و دو هوای وزارت ورزش در خصوص کاندیداها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید