گلستان میزبان مرحله منطقه ای بیست و دومین جشنواره قصه گویی

به گزارش مجله بوشهری ها، خبرنگاران/گلستان مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان گلستان گفت: بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در منطقه پنج کشور، 21 و 22 آبان به میزبانی گلستان برگزار می گردد.

گلستان میزبان مرحله منطقه ای بیست و دومین جشنواره قصه گویی

به گزارش خبرنگاران، محبوبه رجب نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مرحله منطقه ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی با موضوع قصه گویی قصه زندگی من و قصه سیل برگزار می گردد.

وی اضافه کرد: در این جشنواره قصه گویان از استان های مازندران، تهران، البرز، خراسان شمالی، سمنان، گیلان و گلستان حضور دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان گلستان با اشاره به برگزاری جشنواره در سه بخش صحنه ای، مقالات پژوهشی و فیلم 90 ثانیه ای، توضیح داد: این جشنواره از صبح سه شنبه 21 آبان ماه به مدت دو روز در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان در ویلاشهر گرگان برگزار می گردد.

رجب نسب اعلام کرد: 4681 نفر برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کردند که 1296 نفر از آنها گلستانی هستند.

رشد 22 درصدی مخاطبین کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان گلستان

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان گلستان در بخش دیگری از صحبت های خود، گفت: 58 هزار نفر عضو کانون پرورش فکری استان گلستان هستند که از این تعداد 11 هزار نفر عضو فعال کانون محسوب می شوند. به طور متوسط هر کودک عضو فعال در کانون در یکسال گذشته 7 کتاب به امانت گرفته است که میانگین کشوری آن 11 کتاب و میانگین جهانی 90 کتاب است.

رجب نسب توضیح داد: از مهر 97 تا مهر 98، 17 هزار برنامه توسط کانون در استان برگزار گردید که مجموعا 313 هزار کودک و نوجوان در این برنامه ها شرکت داشتند که این تعداد نسبت به دوره یک ساله قبل 22 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در مدت یکساله مهر 97 تا مهر 98، مجموعا 80 هزار و 36 قلم کتاب به بچه ها و نوجوانان استان امانت داده شده که این تعداد نسبت به سال قبل از آن 21 درصد رشد داشته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان گلستان یادآور شد: اولین انجمن ادبیات ترکمن اواخر توسط کانون پرورش فکردی راه اندازی خواهد شد. اولین نشست این انجمن اواخر آبان ماه با موضوع نشست ادبی مختومقلی فراغی در گمیشان برگزار خواهد شد.

رجب نسب با اشاره به فعالیت 17 مرکز ثابت کانون پرورش فکری در سطح استان، توضیح داد: برنامه هفته کتاب در استان به دلیل میزبانی از جشنواره قصه گویی با تاخیر و از 24 تا 30 آبان ماه برگزار می گردد. در طول این هفته حداقل یک برنامه شاخص در هر شهرستان برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 460

به "گلستان میزبان مرحله منطقه ای بیست و دومین جشنواره قصه گویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلستان میزبان مرحله منطقه ای بیست و دومین جشنواره قصه گویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید