هشدار آلمان درباره استفاده ابزاری از واکسن کرونا

به گزارش مجله بوشهری ها، وزیر امور خارجه آلمان به کشورهای چین و روسیه درباره استفاده از واکسن کرونا برای توسعه نفوذ خود در جهان هشدار داده است.

هشدار آلمان درباره استفاده ابزاری از واکسن کرونا

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هامبورگر ابند بلات آلمان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان به روسیه و چین در این باره هشدار داده است که از مسئله توزیع واکسن های کرونا برای توسعه نفوذ خود در جهان استفاده نمایند.

ماس روز گذشته در نشست سران جی بیست در مارترای ایتالیا گفت که در مبارزه با کرونا نباید این مسئله مطرح باشد که کشوری به مزایای ژئواستراتژیک کوتاه مدت خود دست یابد. باید برای کشورها یی مانند چین و روسیه صریحا این مسئله روشن گردد که ما به دیپلماسی واکسن آنها هیچ اعتقادی نداریم. باید به صورت مشترک با این پاندمی مبارزه گردد و بنابراین هر کدام از ما در صورتی امن خواهد بود که همه ما امن باشیم و هر کسی باید این مسئله را بفهمد.

چین و روسیه هم مانند آلمان به کشورهای عضو جی بیست تعلق دارند که در آن کشورهای قدرتمند مالی از همه قاره ها گردهم می آیند تا مسائل جهانی را حل نمایند. با این حال روسیه و چین در ماترا با وزرای امور خارجه خود حضور پیدا نکردند.

کشورهای چین و روسیه به این علت که خیلی زود ارائه واکسن به دیگر کشورها را شروع کردند از طرف غرب متهم به دیپلماسی واکسنی شده اند.

تا امروز کشور چین بیش از 350 میلیون دوز واکسن به بیش از 80 کشور جهان تحویل داده است. آماری درباره مقدار صادرات واکسن روسی به دیگر کشورها هم ارائه نشده است.

هایکو ماس در حاشیه نشست جی هفت خواهان مذاکرات درباره لغو حق انحصاری واکسن ها شده و به این ترتیب نظری خلاف آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را ارائه داد که با لغو حق انصاری واکسن ها کاملا مخالف است.

سران جی بیست در ماه می در یک نشست بهداشتی دیجیتالی درباره همکاری های بیشتر در بحران هایی مانند پاندمی کرونا با هم توافق کردند. بر اساس توافقات اجرا شده نباید توقف صادرات و زنجیره تامین از جمله برای دارو و واکسن در دوران همه گیری ها وجود داشته باشد.

سران کشورهای جی بیست در ماترای ایتالیا بعلاوه به مسئله حمایت از آب و هوا و یاری ها برای آفریقا خواهند پرداخت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1670

به "هشدار آلمان درباره استفاده ابزاری از واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آلمان درباره استفاده ابزاری از واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید