نشستن بیش از حد عاملی مهم در ابتلا به سرطان

به گزارش مجله بوشهری ها، شکست دادن سرطان کار بزرگی است؛ اما نحوه زندگی بازماندگان پس از آن نیز بر طول عمر آن ها تاثیر می گذارد.

نشستن بیش از حد عاملی مهم در ابتلا به سرطان

خبرنگاران - نتایج یک مطالعه نو نشان می دهد کسانی که بیش از حد می نشینند و فعالیت بدنی ندارند، نسبت به سایر افراد، در معرض خطر مرگ زودهنگام با سرطان یا هر دلیل دیگری هستند.

داده های مربوط به بازماندگان سرطان که در نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه ایالات متحده از سال 2007 تا 2014 شرکت کردند، نشان داد که بازماندگان بی تحرک که بیش از هشت ساعت در روز نشسته بودند، در معرض بالاترین خطر مرگ قرار داشتند.

لین یانگ، سرپرست تیم تحقیق از مرکز درمان سرطان آلبرتا در کانادا، گفت: بازماندگان سرطان که دستورالعمل های فعالیت بدنی به اندازه 150 دقیقه در هفته را با شدت میانه تا شدید در اوقات فراغت رعایت نکردند و بیش از هشت ساعت در روز می نشستند، بیش از پنج برابر با افزایش خطر مرگ به هر دلیلی روبه رو بودند.

این یافته ها نمی توانند ثابت نمایند که عدم تحرک باعث مرگ زودهنگام میان بازماندگان سرطان می گردد و تنها این ارتباط وجود دارد.

احتیاج به تحقیقات آینده در خصوص روابط علّی بین بی تحرکی، فعالیت بدنی و زنده ماندن پس از سرطان و بعلاوه مکانیسم های بیولوژیکی این روابط وجود دارد.

او گفت: این ارتباط نگران نماینده بود؛ زیرا محققان دریافتند که یک سوم از بازماندگان سرطان ورزش نمی کردند و بیش از شش ساعت در روز می نشستند. تنها حدود یک سوم 150 ساعت ورزش در هفته را انجام می دادند.

منبع: مدیسن نت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1914

به "نشستن بیش از حد عاملی مهم در ابتلا به سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشستن بیش از حد عاملی مهم در ابتلا به سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید