نرخ بلیط پروازهای اربعین اعلام شد

به گزارش مجله بوشهری ها، مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام نرخ های بلیط پروازهای اربعین، توضیح داد که بر فروش بلیط سفر به عتبات عالیات نظارت می گردد.

نرخ بلیط پروازهای اربعین اعلام شد

به گزارش ایسنا، سیدجواد احمدی از برنامه ریزی برای سفرهای زائران به عتبات عالیات اطلاع داد و گفت: تیم های بازرسی سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان آماده نظارت جدی و پیشگیرانه بر عملکرد آژانس های فروش بلیط و شرکت های هواپیمایی در سراسر کشور هستند.

وی با اشاره به برنامه ریزی های سازمان حمایت در راستای سفرهای زائران در ایام اربعین حسینی با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و افزایش تقاضا برای عزیمت به عتبات عالیات و اهمیت موضوع ساماندهی قیمت بلیط هواپیما به مقصد نجف اشرف و بغداد، تمهیدات لازم از سوی این سازمان اندیشیده شده است، اظهار کرد: به منظور پیشگیری از تخلفات احتمالی و جلوگیری از تضییع حقوق متقاضیان بر نحوه فروش بلیت ها نظارت کامل انجام می گردد.

به گفته این مقام مسئول، امسال با تشکیل کارگروه مشترک حوزه های نظارتی و اجرایی به منظور جلوگیری از افزایش قیمت این راستاها با هماهنگی های صورت گرفته، همچون سال قبل قیمت ثابتی برای مقاصد پروازی نجف و بغداد معین شد.

احمدی با اشاره به اعلام نرخ های معین شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری به آژانس ها، توضیح داد: شرکت های هواپیمایی در بازه زمانی بیستم تا سی ام مهرماه امسال در ایام اربعین موظف به ارائه بلیط با نرخ های معین شده هستند.

  • حداکثر نرخ بلیط رفت و برگشت اربعین

به گفته وی، حداکثر قیمت برای راستا تهران - نجف / بغداد - تهران (بصورت رفت و برگشت)، 22 میلیون ریال و برای راستا مشهد - نجف / بغداد - مشهد (بصورت رفت و برگشت)، 28 میلیون ریال معین شده است.

مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان با بیان اینکه نرخ بلیط در راستاهای یک طرفه معادل 50 درصد نرخ بلیط راستا دو طرفه بوده، نرخ بلیط بچه ها را 75 درصد نرخ بلیط بزرگسالان مطرح کرد.

احمدی همچنین اعلام نمود که در صورت خرید بلیط در کشور عراق نرخ بلیط در راستا نجف - بغداد - تهران معادل 100 دلار و راستا نجف - بغداد - مشهد معادل 130 دلار خواهد بود.

این مقام مسئول با تاکید بر نظارت سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراوری نمایندگان بر نحوه فروش بلیط عتبات عالیات، توضیح داد که در صورت احراز هرگونه تخلف با متخلفان برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه به زائران عتبات عالیات توصیه کرد که هیچ بلیطی حتی برای پروازهای فوق العاده و چارتری را به نرخ های بالاتر از نرخ های اعلامی نخرند، چراکه قیمت اعلام شده به عنوان سقف نرخ معین شده است.

مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان در سرانجام توضیح داد: در طول برگزاری طرح نظارت بر نرخ بلیط ها در این ایام، هموطنان گرامی می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به شماره تلفن 124 یا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها اعلام نمایند، یا به وسیله سایت سازمان هواپیمایی کشوری­ به نشانی ­www.cao.ir­­ در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد آنالیز و رسیدگی قرار گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 353

به "نرخ بلیط پروازهای اربعین اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ بلیط پروازهای اربعین اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید