لغو ادامه ساخت سریال هیلو، نشان دهنده عدم درک فرهنگ گیم ها و فیلمنامه نویسی ضعیف و غرور مدیران

به گزارش مجله بوشهری ها، نادیده گرفتن انتظارات هواداران به ضرر استودیوها است. Paramount+ هفته گذشته اعلام کردند سریال هیلو را پس از دو فصل پرفرازو نشیب لغو می نماید. ای اینکه ممکن است دلیل این لغو را به تغییرات مداوم مدیران یا انتخاب ضعیف فرمت نسبت دهیم، پاسخ ساده تر است. سرویس های استریمینگ نتوانسته اند ظرف دو دهه گذشته از هواداران پرشور و جذابیت فرهنگی سری بازی ها و کتاب های هیلو به طور کامل بهره برداری کند.

لغو ادامه ساخت سریال هیلو، نشان دهنده عدم درک فرهنگ گیم ها و فیلمنامه نویسی ضعیف و غرور مدیران

اهمیت مالکیت معنوی هیلو

برای کسانی که جنگ های کنسولی اوایل دهه 2000 را دنبال ننموده اند، باید بگوییم بازی های ویدئویی و رمان های هیلو نسل علاقه مندان به گیم های اول شخص را تعریف کردند و جایگزینی برای جنگ ستارگان برای نسل هزاره شدند. هالیوود باید انتظارات بالایی را برآورده می کرد. قسمت های اولیه این سریال با حضور پابلو شرایبِر (Pablo Schreiber) در زره قدرتمند هیلو، تماشاگر قابل قبولی به دست آورد.

اما به جای موفقیت در فراوری یک داستان حماسی، سریال در طول دو فصل به تدریج بینندگان خود را از دست داد و نتوانست وفاداری هواداران را که 20 سال منتظر بودند، حفظ کند. بودجه هر قسمت حدود 10 میلیون دلار تخمین زده می گردد و با این حال در برخی مواقع، صحنه های سریال مقرون به صرفه به نظر می رسید.

مسائل اقتباس های ضعیف

به مدت سال ها، رسانه های بزرگ حقوق مالکیت هایی را خریداری کردند بدون اینکه به ارزش آن ها پی ببرند یا نحوه تطبیق آن ها با یک رسانه نو را بدانند. هدر دادن میلیون ها دلار بر روی یک مینی سریال علمی تخیلی گران قیمت، احتمالاً گزینه ای جز متوقف کردن سریال برای پارامونت باقی نگذاشت. مسیر عجیب و غریب هیلو نمونه ای از سوءمدیریت رهبری شرکتی است.

چگونگی نابود شدن هیلو به وسیله پارامونت

اقتباس از بازی های ویدئویی محبوب مدتهاست که رایج شده، اما استودیوها همچنان به تکرار اشتباهات قدیمی ادامه می دهند. هواداران به بازنویسی هایی که زیاد ماجراهای گیم را تغییر می دهند، واکنش خوبی نشان نمی دهند، به ویژه در رمان های نوجوانانه، علمی تخیلی و بازی های ویدئویی. تفاوت مهم بین واکنش هواداران به هیلو و علاقه ای که به Fallout وجود دارد، این است که نویسندگان Fallout آزادی هنری بیشتری داشتند.

تاریخچه ای از اقتباس های ناموفق

دلایل متعددی وجود دارد که اقتباس فیلم/تلویزیونی هیلو تقریباً دو دهه به نتیجه نرسید. تأخیر در اقتباس با کاهش معروفیت و محبوبیت گیم همراه شد. یعنی وقتی هنوز تنور داغ است باید جنبید وگرنه هیچ محتوای تفریح سازی تنها با نام زنده نمی ماند

احتیاج به نویسندگانی که منبع اصلی را درک نمایند

ویچر (The Witcher) نمونه ای عالی است که نشان می دهد چرا نمی توان هر تیم نویسنده ای را انتخاب کرد. نویسندگان اقتباس نتفلیکس به طور آشکار با منبع اصلی تضاد داشتند و کوشش کردند آن را با دیدگاه خود تطبیق دهند، نه با دیدگاه بازی یا نویسنده اصلی، آندژی ساپکوفسکی (Andrzej Sapkowski).

هنری کویل (Henry Cavill) به حدی از تغییرات ناراضی بود که پس از سه فصل از سریال استعفا داد.

(باز اینجا باید اعلام کنم که عدم درک بنیاد به وسیله اپل تی پلاس برخی دردناک تر بود. البته کسانی که کتاب های بنیاد آسیموف را نخوانده اند، نمی توانند عمق انزجار ما را درک نمایند!)

امیدواری های آینده

برخی از بازیگران در حال اجرا تحقیقاتی مشابه با بازیگران متد هستند. الا پرنل (Ella Purnell) از سری Fallout نشان داده که سری بازی ها را بازی نموده و کوشش نموده تا با جو و ویژگی های خاص Fallout آشنا گردد. این روش منجر به نتایج خوبی شده و توجه منتقدان و بازیکنان را به خود جلب نموده است.

متأسفانه، بسیاری از افرادی که این حقوق تبدیل گیم ها به سریال یا فیلم را به دست می آورند، آشنایی ژرفی با فرهنگ گیم ندارند. اغلب نویسندگان به طور تدافعی سراغ ذهنیات و سلیقه های خودشان می روند و تغییرات وحشتناکی ایجاد می نمایند و آن را به هواداران تحمیل می نمایند

از سوی دیگر از نظر مالی، اغلب این اجبار به وجود می آید که در شخصیت های محبوب بازنگری گردد و تغییر یا حذف خطوط داستانی صورت بگیرد که همین اعتماد هواداران را از بین می برد و در ادامه همه دنباله سازی را سخت می نماید.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 مرداد 1403 بروزرسانی: 4 مرداد 1403 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2267

به "لغو ادامه ساخت سریال هیلو، نشان دهنده عدم درک فرهنگ گیم ها و فیلمنامه نویسی ضعیف و غرور مدیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو ادامه ساخت سریال هیلو، نشان دهنده عدم درک فرهنگ گیم ها و فیلمنامه نویسی ضعیف و غرور مدیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید