فراخوان سازمان جهانی گردشگری برای ارائه راه چاره های شفابخش

به گزارش مجله بوشهری ها، سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و لزوم استفاده از نوآوری ها و فناوری های جدید، اقدام به راه اندازی چالش راه حل های شفابخش کرده است تا اثرات منفی این همه گیری بر صنعت گردشگری را به حداقل برساند.

فراخوان سازمان جهانی گردشگری برای ارائه راه چاره های شفابخش

به گزارش خبرنگاران، زوراب پولولیکاشویلی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در نامه ای به دولت های عضو سازمان مطرح کرد که در این شرایط سخت نباید فراموش کرد که گردشگری دموکرات ترین و منعطف ترین بخش اقتصاد در هر کشوری است.

او با اشاره به این که صنعت گردشگری توانسته است پس از بحران هایی مانند سارس در سال 2003 و بحران اقتصادی سال 2009 بلافاصله روی پای خودش بایستد، نقش گردشگری را در بازگرداندن مردم به زندگی عادی پررنگ دانست.

به همین دلیل، سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) فراخوانی برای چالش راه حل های شفابخش راه اندازی کرده است که از طرف سازمان بهداشت جهانی (WHO) هم حمایت می شود و در اصل فراخوانی برای دستیابی به مبتکرانه ترین استارت آپ ها، کارآفرینان و فناوری های موجود از سرتاسر دنیاست تا راه حل هایی برای کمتر کردن اثرات کووید 19 بر روی گردشگری فراهم کنند و از عاشقان سفر، کسب وکارها و مقام های فعال در این بخش حمایت شود تا این بحران با کمترین آسیب ها به سرانجام برسد.

این چالش شامل سه بخش مجزا خواهد بود:

الف) شفابخشی برای مردم: راه حل هایی متمرکز بر اقدامات ایمنی، روش های ضدعفونی، شناسایی فوری ویروس و... برای سهامداران بخش گردشگری (ازجمله گردشگرها، کارکنان بخش گردشگری و شرکت ها.)

ب) شفابخشی برای شرکت ها: راه حل هایی متمرکز بر برنامه های دیجیتال برای گردشگری، اقتصاد مشترک و مدور، مدیریت درآمد، بهبود تقاضا و سرمایه گذاری ها و ... که باید برای کل بخش گردشگری به شکل کوتاه مدت و بلندمدت اجرا شود.

ج) شفابخشی برای مقاصد: راه حل هایی متمرکز بر تکنیک های بازیابی مقاصد شامل اعلام بحران، مدیریت بحران، فعال سازی، برند سازی مجدد، بازیابی اعتمادبه نفس برای سفر و ...

فرآیند چالش نیز سه مرحله خواهد داشت:

بازبینی و بررسی اپلیکیشن

ارزیابی توسط کمیته کارشناسان بر اساس آمادگی به منظور ارائه خدمات و سازگاری با کشورهای مختلف

معرفی و انتشار استارت آپ های برتر

سپس راه حل های برتر در یک فضای دیجیتالی منتشر می شود تا بهترین راهکارها برای بهبود گردشگری در اختیار دولت ها قرار گیرد. نتایج چالش در یک نشست مجازی توسط دبیر کل سازمان جهانی گردشگری ارائه می شود و درنهایت استارت آپ های برتر از طریق شبکه خلاقیت سازمان جهانی گردشگری Network Innovation UNWTO به بیش از 6500 نقطه کانونی از کارآفرینان، شرکت ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات آموزشی، انکوباتورها و سرمایه گذاران متصل خواهند شد.

تاریخ شروع چالش راه حل های شفابخش از 25 مارس 2020 (6 فروردین 1399) است و متقاضیان می توانند تا سه هفته، یعنی 15 آپریل 2020 (27 بهمن 1399) آثار خود را از طریق کانال های رسمی سازمان جهانی گردشگری و با پر کردن فرم مخصوص در این نشانی https://www.unwto.org/healing-solutions-tourism-challenge ارسال کنند.

اسامی استارت آپ های برتر در 25 آپریل (1 اردیبهشت 1399) اعلام و گام های بعدی چالش متعاقباً از 25 آپریل به بعد اعلام خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 832

به "فراخوان سازمان جهانی گردشگری برای ارائه راه چاره های شفابخش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان سازمان جهانی گردشگری برای ارائه راه چاره های شفابخش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید