طرز تهیه مربای پوست پسته با شیره انگور خوشمزه و متفاوت

به گزارش مجله بوشهری ها، مربای پوست پسته با شیره انگور یک گزینه سالم و خوشمزه برای صبحانه یا عصرانه است که می توانید آن را روی نان تست، همراه با پنیر یا ماست میل کنید. بعلاوه می توانید از این مربا برای تهیه انواع دسرها و کیک ها بهره ببرید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه مربای پوست پسته با شکر را مرور نموده بودیم و در ادامه برای تهیه این مربا به شکل سالم تر، طرز تهیه مربای پوست پسته با شیره انگور را آنالیز می کنیم.

طرز تهیه مربای پوست پسته با شیره انگور خوشمزه و متفاوت

مواد لازم برای تهیه مربای پوست پسته با شیره انگور

  • پوست پسته 200 گرم
  • شیره انگور 100-150 گرم
  • آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
  • گلاب به اندازه لازم

طرز تهیه مربای پوست پسته با شیره انگور

1. آماده سازی پوست پسته

اولین مرحله از طرز تهیه مربای پوست پسته با شیره انگور درست مثل طرز تهیه مربای پوست پسته خشک این است که پوست پسته ها را خوب بشویید و چند بار آب آن را عوض کنید تا شیره اضافی آن گرفته گردد. پوست ها را به مدت 24 ساعت در آب خیس کنید تا تلخی آن ها گرفته گردد. پس از خیساندن، پوست ها را آبکش نموده و به مدت 15 دقیقه در آب جوش قرار دهید تا نرم شوند. پوست های پسته را از آب جوش خارج نموده و آبکش کنید این کار را حداقل 3 بار انجام دهید تا کاملا تلخی پوست پسته گرفته گردد.

نکته: برای حفظ ظاهر بهتری پوست های پسته حتما بعد از آن که آن را از آب جوش خارج کردید، داخل آب سرد بگذارید تا پوست شل نشده و ظاهرش به هم نریزد.

2. پخت مربا پوست پسته

اکنون و در این مرحله پوست های پسته را همراه با شیره انگور، آب، آب لیمو ترش و گلاب در یک قابلمه مناسب بریزید بعد قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه دهید مواد به آرامی بجوشند مرتبا مربا را هم بزنید تا ته نگیرد و یکدست گردد. در طول پخت، آب اضافی مربا تبخیر می گردد و قوام می آید. زمانی که مربا به غلظت دلخواه رسید، حرارت را خاموش کنید و مربای آماده را در شیشه های تمیز و خشک بریزید. در شیشه ها را محکم ببندید و اجازه دهید مربا کاملا سرد گردد در نهایت هم هم شیشه های مربا را در یخچال نگهداری کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه مربای پوست پسته

پوست پسته و پسته سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند و خواص درمانی بسیاری دارند. برای تهیه یک مربای خوشمزه و باکیفیت از پوست پسته، بهتر است نکات و فوت وفن های خاصی را رعایت کنید. خیساندن کافی پوست پسته، اندازه شیره انگور و کنترل دمای پخت از جمله مهم ترین نکاتی هستند که باید به آن ها توجه گردد که در ادامه به آن ها اشاره شده است.

علت خیساندن پوست پسته و اندازه خیساندن آن

اصلی ترین علت خیساندن پوست پسته این است که تلخی پوست گرفته گردد تا مربای شما تلخ نباشد. برای این کار هم همان طور که در بالا اشاره شد باید این کار را دو تا سه بار انجام دهید تا پوست پسته کاملا برای تهیه مربای آماده گردد.

اندازه مناسب شیره انگور برای تهیه مربا پوست پسته

استفاده از شیره انگور در تهیه مربا چه طرز تهیه مربای توت فرنگی با شیره انگور باشد چه تهیه مربای پوست پسته برای این است که از شکر به عنوان یک شیرین کننده مصنوعی استفاده نکنید. بنابراین اندازه شیره انگور برای تهیه مربای پوست پسته بسته به ذائقه شما دارد پس اگر دوست دارید مربا شیرین تر باشد، می توانید کمی بیشتر شیره انگور اضافه کنید یا حتی اندازه آن را کمتر در نظر بگیرید.

اگر دوست دارید همواره تجربه تهیه همه چیز را از غذا گرفته تا انواع مربا را در خانه داشته باشید، می توانید تهیه شیره انگور را هم در خانه تجربه کنید. برای تهیه شیره انگور در منزل می توانید طرز تهیه آن را با جزییات و نکات در کتاب کاله مطالعه کنید.

استفاده از انواع شیره یا شیرین کننده های دیگر برای تهیه مربا پوست پسته

برای تهیه مربای پوست پسته علاوه بر استفاده از شیره انگور می توانید از انواع شیره دیگر هم بهره ببرید. بنابراین اگر دوست دارید می توانید از شیره انجیر به عنوان یکی از شیره ها به جای استفاده از شکر در تهیه انواع مربا بهره ببرید. در ضمن می توانید تهیه شیره انجیر را هم در کتاب کاله با جزییات بخوانید.

تهیه مربای سالم یک هنر است که می توانید با جایگزینی انواع شیرین کننده به جای شکر به آن برسید. اما برترین جایگزین ها برای شکر شامل عسل، انواع شیره و حتی استویا است که می توانید بسته به ذائقه خود از یکی از آن ها برای تهیه مربا بهره ببرید.

برترین زمان پخت مربای پوست پسته

زمان پخت مربای پوست پسته به نوع پوست پسته و اندازه آبی که اضافه می کنید و البته اندازه ریختن آن در آب جوش و بعد ریختن در آب سرد بستگی دارد. اما در کل هرچه مربا بیشتر بجوشد، قوام بیشتری پیدا می نماید.

افزایش طعم و عطر مربای پوست پسته

برای تهیه مربای پوست پسته می توانید به جای گلاب از زعفران یا دارچین هم بهره ببرید تا طعم مربا را متنوع تر کنید.

اضافه کردن پسته به مربای پوست پسته

بهتر است برای تهیه بهتر و متفاوت تر مربای پوست پسته، اندازهی پسته یا به صورت کامل یا به شکل خلال اضافه کنید. با این کار هم از خواص پسته بهره مند خواهید شد هم می توانید طعم متفاوتی از این مربا را داشته باشید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 21 شهریور 1403 بروزرسانی: 21 شهریور 1403 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2275

به "طرز تهیه مربای پوست پسته با شیره انگور خوشمزه و متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربای پوست پسته با شیره انگور خوشمزه و متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید