سفیر آمریکا به روسیه بازگشت

به گزارش مجله بوشهری ها، خبرنگاران : سفیر آمریکا در روسیه اعلام نمود که به مسکو بازگشته است.

سفیر آمریکا به روسیه بازگشت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش به نقل از ایرنا، سفارت آمریکا در روسیه روز پنجشنبه در توئیتی با اشاره به سخنان سالیوان به نقل از وی نوشت که امروز به مسکو آمده و برای همکاری با روسیه به منظور بنای روابط باثبات تر و قابل پیش بینی تر آماده است.

سفیر آمریکا اضافه نمود: من برای کار به همراه اعضای سفارت آمریکا در مسکو به منظور دستیابی به پیشرفت در مسائل سیاسی خارجی اولویت دار برای آمریکا و هم روسیه به منظور دسترسی به اهداف ما برای بنای روابط باثبات تر بین دو کشور آمادگی دارم.

توافق برای بازگشت سفیران روسیه و امریکا به محل کار خود در مرکز های دو کشور در ملاقات روز 16 ماه ژوئن رییسان جمهوری آمریکا و روسیه در ژنو به دست آمد.

در راستای اجرای این توافق، آناتولی آنتونف سفیر روسیه در آمریکا روز یکشنبه به آمریکا رفت.

آنتونوف در حین پرواز از مسکو به نیویورک گفت: یکی از وظایف اصلی ما اجرای بیانیه مشترک رییسان جمهوری آمریکا و روسیه در خصوص ثبات استراتژیک در اسرع وقت است. ما در نظر داریم اولین ملاقاتهای مشورتی را با همکاران آمریکایی خود هماهنگ کنیم.

آنتونوف به اسپوتنیک گفت، انتظار دارد گفت وگوهای دوجانبه به صورت تخصصی انجام گردد و در نهایت به هر دو طرف فرصت داده گردد توافق های احتمالی در خصوص امنیت جهانی را دریابند.

ماه مارس رئیس کاخ سفید همتای روسی خود را قاتل خواند. پاسخ به این توهین آمریکایی، فراخوان سفیر روسیه از واشنگتن بود که تا امروز در مسکو به جای مانده بود. دولت روسیه بعلاوه جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو را هم وادار به ترک این کشور کرد که همچنان در واشنگتن بسر می برد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به تازگی اظهار امیدواری نموده بود که جان سالیوان سفیر آمریکا که دوم اردیبهشت به درخواست مسکو، روسیه را ترک نموده بود طی دو هفته آینده مجددا به محل کارش در مسکو بازگردد.

ناظران در روسیه بر این باور هستند که دو رهبر آمریکا و روسیه در ملاقات 16 ژوئن با یکدیگر با وجود همه اختلافات کوشش کردند تا اوضاع را کمی آرام نمایند؛ وضعیتی که تا قبل از این ملاقات از زمان جنگ سرد و از سال 2016میلادی بی سابقه ارزیابی شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1691

به "سفیر آمریکا به روسیه بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا به روسیه بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید