تور استرالیا ارزان: پکن: نخست وزیر پیشین استرالیا خود را بی اعتبار کرد

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سفارت چین در استرالیا در بیانیه ای سخنان تونی آبوت نخست وزیر پیشین استرالیا را علیه پکن محکوم کرد.

تور استرالیا ارزان: پکن: نخست وزیر پیشین استرالیا خود را بی اعتبار کرد

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

مطابق این بیانیه، سفارت خانه مذکور اظهار داشت که ابوت سیاستمداری شکست خورده و رقت انگیز است که عملکرد دیوانه کننده او در کنفرانسی در تایوان، نگرش ضد چینی او را آشکار کرد.

اظهارات فوق پس از آن مطرح شد که ابوت در تایوان گفته بود که چین با توجه به کندی اقتصاد، بحران مالی و پیری جمعیت می تواند به زودی فاجعه بار ظاهر گردد.

سفارت چین بعلاوه اضافه کرد: این دست اظهارات فقط باعث بی اعتباری بیشتر آبوت می گردد.

پیشتر هم هیئتی از سناتورهای فرانسوی با سفر به تایوان اظهاراتی برضد منافع ملی و ارضی چین مطرح نموده بودند، جایی که یکی از آنها جزیره تایوان را کشور خطاب نموده بود، که این اقدام هم با واکنش شدید پکن روبرو شد.

دولت های غربی و در راس آنها آمریکا در راستای سیاست ایندوپاسیفیک واشنگتن برای به چالش کشیدن قدرت چین، در حال آتش افروزی در این منطقه هستند و به ویژه نوک پیکان تفرقه افکنی خود را به سوی تایوان و هنگ کنگ که خط قرمز های چین محسوب می شوند، نشانه رفته اند.

شی جینپینگ رئیس جمهور چین روز گذشته طی یک سخنرانی اظهار داشت که اتحاد کامل کشور چین محقق خواهد شد و تجزیه طلبان روسیاه خواهند شد.

پکن بر اساس سیاست چین واحد، جزیره تایوان را بخشی از قلمروی خود می داند و توسل به نیروی نظامی برای اتحاد چین و تایوان را رد ننموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1778

به "تور استرالیا ارزان: پکن: نخست وزیر پیشین استرالیا خود را بی اعتبار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: پکن: نخست وزیر پیشین استرالیا خود را بی اعتبار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید