روسیه به علت توقیف دارایی ها خواهان پرداخت غرامت از سوی آمریکا شد

به گزارش مجله بوشهری ها، مشاور سیاسی سفارت روسیه در آمریکا با اشاره به انجام رایزنی ها برای حل مسائل روادیدی بین دو کشور گفت: طرف روسی میخواهد به خاطر دارایی های توقیف شده این کشور در ایالات متحده، از واشنگتن طلب پرداخت غرامت کند.

روسیه به علت توقیف دارایی ها خواهان پرداخت غرامت از سوی آمریکا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی کاشیلییف مشاور سیاسی سفارت روسیه در واشنگتن خاطرنشان کرد که مسئله بازگرداندن دارایی های دیپلماتیک این کشور که در سال 2017 به وسیله دولت آمریکا توقیف شده هنوز حل و فصل نشده است و دورنمای روشنی هم دیده نمی گردد. به گفته وی، مسکو میخواهد از ایالات متحده طلب پرداخت غرامت در این رابطه کند.

این مقام سفارت روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی با اشاره به اینکه دولت ایالات متحده در مجموع شش ساختمان متعلق به روسیه را توقیف نموده است، گفت: ما در تماس های خود با مقامات آمریکایی، به طور دائمی و در تمامی سطوح خواهان بازگرداندن بدون قید و شرط این اموال به روسیه و جبران خسارات های وارده به خود شده ایم که این خسارات می تواند بیش از ده ها یا صدها هزار دلار باشد.

کاشالییف بعلاوه یادآور شد که سفارت روسیه در طول سال های گذشته تقریباً 470 بار به منظور اجازه بازدید و آنالیز شرایط این ساختمان ها به وزارت امور خارجه ایالات متحده مراجعه نموده، ولی طرف آمریکایی هر بار با این درخواست مخالفت نموده است.

مشاور سیاسی سفارت روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که رایزنی ها با وزارت خارجه آمریکا در مورد برطرف مسائل کنونی در فعالیت خدمات کنسولی بین دو کشور به صورت مرتب انجام می گردد و طرف روسی سعی دارد به وسیله مذاکرات این مسائل را حل و فصل کند.

این دیپلمات بعلاوه یادآور شد که مقامات مسکو حاضر به دستیابی به توافقی با واشنگتن در مورد مسائل ویزای هستند، البته مایلند تا طرف آمریکایی دیدگاه روسیه را بشنود و در این رابطه مصاحبه گردد. به گفته وی، روسیه میخواهد تا مشکل اعطای ویزا ایالات متحده در سفارت آمریکا در مسکو را نیز حل نماید و در این رابطه در حال اجرا رایزنی هایی با مقامات واشنگتن است.

؛

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1855

به "روسیه به علت توقیف دارایی ها خواهان پرداخت غرامت از سوی آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به علت توقیف دارایی ها خواهان پرداخت غرامت از سوی آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید