خبرنگاران تولید قطعات یدکی دستگاه های حفر تونل در شرکت دانش بنیان

به گزارش مجله بوشهری ها، تهران- خبرنگاران- یک شرکت دانش بنیان با تولید قطعات یدکی دستگاه های حفر تونل، جهت خودکفایی این صنعت را در کشور هموار کرد.

خبرنگاران تولید قطعات یدکی دستگاه های حفر تونل در شرکت دانش بنیان

به گزارش روز شنبه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این شرکت دانش بنیان بیش از 15 سال است که در حوزه حفاری مکانیزه و کار با دستگاه های TBM یا حفاری فعالیت می کند , به طراحی و ساخت این تجهیزات در کشور اقدام کرده است. این شرکت با شناخت دقیق از تجهیزات تونل و بازارهای داخلی و خارجی قابلیت تامین تجهیزات و قطعات یدکی دستگاه های حفار تونل را از داخل و خارج کشور دارد.

علی محمد صاحب مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در خصوص دستاوردهای این شرکت گفت: این مجموعه در سال های اخیر وارد حوزه طراحی و ساخت دستگاه های حفاری مکانیزه و تجهیزات مرتبط با آن شده است و با اتخاذ سیاست تولید مرحله ای قصد دارد تا سال 1400 به دانش تولید 70 درصدی دستگاه های TBM و میکرو TBM دست یابد تا بتواند وابستگی این صنعت را به خارج کاهش دهد و گامی در جهت خودکفایی این صنعت در کشور بردارد.

وی افزود: در زمینه مطالعات زمین شناسی، طراحی و محاسبات تونل، انتخاب ماشین های حفار و ارائه راه کارهای اجرایی مناسب، از خدمات یک شرکت ایتالیایی که دارای تجربیات ارزشمندی در این زمینه است، استفاده می کنیم.

این فعال فناور ادامه داد: طراحی و ساخت دستگاه های حفار تمام مکانیزه TBM و میکرو TBM، طراحی و ساخت سیستم نوار نقاله تونلی، طراحی و ساخت لوکوموتیو و تجهیزات رولینگ استاک و طراحی و ساخت ابزارهای برشی و تجهیزات تونلی از جمله محصولات تولیدی شرکت است.

صاحب گفت: متخصصان این مجموعه قادر به ارائه دامنه وسیعی از خدمات فنی مورد نیاز کارفرمایان در حوزه بازسازی، نصب، راه اندازی و راهبری این دستگاه ها و تجهیزات هستند. با توجه به شرایط و وضع موجود کشور و تحریم های صورت گرفته و در حال اجرا، ساخت ماشین های مکانیزه در داخل کشور از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است.

وی یادآور شد: کاهش چشمگیر بهای تمام شده این محصول نسبت به نمونه های مشابه خارجی، تسهیل در ارائه خدمات پشتیبانی و سفارشی سازی دستگاه با توجه به نوع پروژه ها از مزایای کلی ساخت و مونتاژ دستگاه TBM در کشور است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1448

به "خبرنگاران تولید قطعات یدکی دستگاه های حفر تونل در شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تولید قطعات یدکی دستگاه های حفر تونل در شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید