روحانی راهی اروپا شد، دو نقشه راه با فرانسه و ایتالیا امضا می گردد

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران، حسن روحانی رئیس جمهور به منظور توسعه مناسبات دوجانبه و افزایش همکاری های بین المللی تهران را به مقصد رم ترک کرد؛ روحانی پس از ایتالیا قرار است به فرانسه برود.

روحانی راهی اروپا شد، دو نقشه راه با فرانسه و ایتالیا امضا می گردد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

رئیس جمهور پیش از عزیمت به ایتالیا در فرودگاه مهرآباد تهران و در جمع خبرنگاران گفت: این سفر در شرایط پسا برجام و پسا تحریم انجام می گردد و از این جهت، مقطع تاریخی مهمی است.

پیش از عزیمت به ایتالیا در فرودگاه مهرآباد تهران و در جمع خبرنگاران گفت: روابط ما با کشورهای اروپایی مخصوصاً بعضی از کشورهایی که روابط ما با آنها صمیمانه است روابط محبت آمیز ای در گذشته داشتیم مثل ایتالیا و فرانسه و الان نیز می خواهیم با آنها روابط خوبی داشته باشیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: کارآفرینها و بخشهای مالی ما با این کشورها آشنا هستند و ما در این سفر 4 روزه دو سند مهم را مورد آنالیز و توافق قرار می دهیم که نقشه راه است.

روحانی توضیح داد: این نقشه راه در میان مدت و بلند مدت هم با ایتالیا هم با فرانسه است.

وی اضافه کرد: مسئله دومی که در این سفر مورد آنالیز قرار می گیرد بیمه صادراتی هستند که تضمین می نمایند و این برای ما مهم است مذاکرات و تفاهم در این زمینه هم در ایتالیا و هم در فرانسه انجام خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: موضوع بعدی مربوط به سرمایه گذاری است؛ بخشهای مختلف ما در این زمینه آماده هستند که شرکتها و موسسات مالی به ایران بیایند سرمایه گذاری بنمایند.

رئیس جمهور اضافه کرد: این سرمایه گذاری هم برای رشد مالی ما در قالب برنامه ششم توسعه مهم است هم برای اشتغال ما.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مسئله فناوری نیز برای ما بسیار اهمیت دارد چون کشور ما به مراتب بیش از گذشته آماده جذب فناوری های مدرن است و به دلیل اینکه خود ما در زمینه فناوری حرکتهای خوبی داشتیم پیشرفتهای بسیار خوبی را هم در آینده بدست می آوریم.

رئیس جمهور همچنین گفت: دراین کشورها در بخشهای مختلف مالی مذاکراتی صورت گرفته و اسنادی آماده امضاست.

رئیس جمهور با اشاره به موضوع حمل و نقل که قرار است در این سفر در فرانسه درباره آن بحث و توافق گردد گفت: اسنادی در این زمینه امضا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در موضوع هواپیما هم باید بگویم که باید ناوگان هوایی را نوسازی بکنیم و در زمینه ریل و لوکوموتیو نیز احتیاج به خریدهایی داریم؛ البته در این زمینه، احتیاجمند نوسازی هستیم.

رئیس جمهور گفت: در زمینه خودرو قراردادهای مهمی در دست تهیه و احتمالا در این سفر امضا خواهد شد؛ راجع به پژو و هم رنو هم قرار است امضا می گردد. بنابراین در بخش حمل و نقل اسناد زیادی در دست مذاکره، تفاهم و امضا قرار خواهد گرفت.

روحانی گفت: در بخش صنعت و کشاورزی، گردشگری و داروسازی و تجهیزات پزشکی و بحث محیط زیست که برای ما اهمیت دارد نیز در این سفر، رایزنی انجام خواهد گرفت و سایر بخشها از قبیل فناوری ها و روابط علمی و دانشگاهی بحث و آنالیز می گردد.

رئیس جمهور به موضوع ملاقاتش از واتیکان اشاره نمود و گفت: در واتیکان با پاپ و مقامات واتیکان ملاقات و مصاحبه خواهم داشت.

وی از دیگر برنامه های خود در این سفر 4 روزه رئیس جمهور را ملاقات با فعالان مالی دو کشور ایتالیا و فرانسه اشاره نمود و گفت: در کنار فعالان مالی، با فعالان سیاسی در فرانسه هم ملاقات خواهیم کرد و با ایرانیان مقیم دو کشور ملاقات خواهم کرد .

رئیس جمهور گفت: باید از فضای پس از برجام حداکثر استفاده و بهره برداری را ببریم و برای رشد و توسعه و اشتغال جوانان کشور استفاده کنیم و این سفر هم در این راستا برنامه ریزی و طراحی شده است.

بر اساس این گزارش، بیش از 100 نفر از فعالان مالی رئیس جمهور را در این سفر 4 روزه همراهی می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 716

به "روحانی راهی اروپا شد، دو نقشه راه با فرانسه و ایتالیا امضا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی راهی اروپا شد، دو نقشه راه با فرانسه و ایتالیا امضا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید