آلمان: خروج ترامپ از کاخ سفید هم روابط با آمریکا را ترمیم نمی کند

به گزارش مجله بوشهری ها، وزیر خارجه آلمان گفت، روابط با واشنگتن با خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید تقویت نخواهد شد. رئیس جمهوری آمریکا روابط دو سوی آتلانتیک را بر سر هزینه های دفاعی و خط لوله نورد استریم 2 تحت فشار گذاشته است.

آلمان: خروج ترامپ از کاخ سفید هم روابط با آمریکا را ترمیم نمی کند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت تنش های کنونی میان آلمان و ایالات متحده با ناکامی دونالد ترامپ در پیروزی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حل و فصل نخواهد شد.

وزیر امور خارجه آلمان اضافه کرد: هر آنکه گمان می نماید شراکت ترانس-آتلانتیک با حضور یک رئیس جمهوری دموکرات در آمریکا به آنچه بود بازمی شود، تغییرات ساختاری را دست کم می گیرد.

هایکو ماس ادامه داد: روابط ترانس-آتلانتیک اهمیت فوق العاده ای دارد و مهم باقی می ماند و ما روی تضمین این مساله که آن ها آینده ای دارند، کار می کنیم. اما به ترتیبی که آن ها در حال حاضر هستند، نیازهایی که طرفین دارند، دیگر تامین نمی نمایند.

ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید در سال 2017 بارها از آلمان انتقاد نموده است. او از آلمان می خواهد تا دو درصد فراوری ناخالص داخلی خود را به امور نظامی اختصاص دهد و برلین را بابت عدم انجام این کار خاطی دانسته است.

او همچنین آلمان را بابت پروژه خط لوله نفت نورد استریم 2 اسیر دست روسیه توصیف و تاکید نمود که رفتار آن با آمریکا در بحث تجارت بسیار بد است.

آمریکا سال گذشته تعرفه 25 درصدی برای فولاد و تعرفه 10 درصدی برای آلومینیوم علیه اتحادیه اروپا اعمال کرد و این اقدام به شدت روی صنعت خودروسازی آلمان تاثیر گذاشت. او همچنین تهدید کرد روی خودروهای وارداتی تعرفه اعمال کند؛ اقدام دیگری که برلین را هدف گرفت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اوایل این ماه از کاهش چشمگیر تعداد نظامیان کشورش در آلمان اطلاع داد. وزیر خارجه آلمان در واکنش به آن گفت، چندین دهه شراکت نظامی پسا جنگ نزدیک میان آمریکا و آلمان در دوران ریاست جمهوری ترامپ پیچیده شده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1000

به "آلمان: خروج ترامپ از کاخ سفید هم روابط با آمریکا را ترمیم نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: خروج ترامپ از کاخ سفید هم روابط با آمریکا را ترمیم نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید