برنامه ریزی برای ثبت جهانی بازار تاریخی صنایع دستی اصفهان

به گزارش مجله بوشهری ها، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در دیدار با غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای دنیای صنایع دستی، از برنامه ریزی برای ثبت دنیای بازار تاریخی میدان امام (نقش دنیا) به عنوان بازار دنیای صنایع دستی و همچنین برنامه ریزی برای انتخاب شهرهای کاشان و شهرضا به عنوان شهرهای دنیای سرامیک و سفال اطلاع داد.

برنامه ریزی برای ثبت جهانی بازار تاریخی صنایع دستی اصفهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، غدا هیجاوی رئیس شورای بخش آسیا و اقیانوسیه شورای دنیای صنایع دستی در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان با فریدون الله کمک مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان دیدار کرد.

در این دیدار غدا هیجاوی ضمن ابراز خوشحالی از حضورش در اصفهان به عنوان شهری که شهروند افتخاری آن است تاکید نمود: از زمانی که اصفهان به عنوان شهر جامع و دنیای صنایع دستی انتخاب شده شاهد رونق خوبی در حوزه فراوری و عرضه صنایع دستی هستیم.

او تاکید نمود: با توجه به بازدیدم از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان و همچنین کارگاه های صنایع دستی به این نتیجه رسیدم که آموزشهای بروز و متناسب با نیازهای دنیای می تواند جهشی فوق العاده در فراوری و عرضه صنایع دستی اصفهان ایجاد کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان نیز در این نشست با تشکر از حضور هیجاوی در اصفهان تاکید نمود: با توجه به اینکه اصفهان به عنوان دومین شهر جامع صنایع دستی در کل دنیا انتخاب شده و بعضی شهرها و روستاهای استان نیز در حوزه فراوریات صنایع دستی به ثبت ملی رسیده اند، در کوشش هستیم تا با برنامه ریزی های مناسب و همچنین با هماهنگی های به عمل آمده با سازمان میراث فرهنگی کشور و شورای دنیای صنایع دستی، بازار تاریخی پیرامون میدان امام (ره) اصفهان را به عنوان بازار دنیای صنایع دستی به ثبت برسانیم.

او توضیح داد: طی برنامه ریزی های به عمل آمده در حال تهیه مقدمات لازم جهت ثبت دنیای شهر کاشان به عنوان شهر دنیای سرامیک و شهرضا به عنوان شهر دنیای سفال هستیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 182

به "برنامه ریزی برای ثبت جهانی بازار تاریخی صنایع دستی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای ثبت جهانی بازار تاریخی صنایع دستی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید