تور استانبول ارزان: زیباترین مکان های دیدنی استانبول، ترکیه

به گزارش مجله بوشهری ها، استانبول مرزها را پشت سر گذاشته و با در برگرفتن آسیا و اروپا، محل تلاقی دنیای شرق و غرب می باشد. این شهر، تاریخی پرفرازونشیب داشته و امروزه با جاذبه های رنگارنگ درهای خود را بر روی گردشگران گشوده است. برای کشف جاذبه های استانبول با ما همراه شوید.

تور استانبول ارزان: زیباترین مکان های دیدنی استانبول، ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

گشت وگذار در میان کوچه های تاریخی استانبول می تواند تا مدت ها فکر شما را درگیر کند. این شهر بیشتر شهرتش را مدیون تنگه بسفر و بناهای باقیمانده از دوران پادشاهی عثمانی می باشد؛ اما جدای از تاریخ پرفرازونشیب، مراکز تفریحی فراوان، رستوران هایی لوکس با غذاهای بین المللی، فروشگاه های لباس متنوع و به ویژه نزدیکی به ایران، را به پرطرفدارترین مقصد گردشگری ایرانیان تبدیل نموده است. در سفر به این شهر زیبا بازدید از جاذبه های زیر را از دست ندهید.

بلیط تهران به استانبول

.

جاذبه های گردشگری استانبول

.

تنگه بسفر

تنگه بسفر محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا می باشد. وجود این تنگه باعث شده تا یک سوی استانبول در قاره آسیا و سوی دیگر آن در قاره اروپا قرار بگیرد. بعلاوه این تنگه دریای سیاه را به دریای مرمره متصل نموده و یکی از زیباترین چشم انداز های استانبول را به وجود آورده است. بیشتر ساکنین استانبول روزانه برای رسیدن به محل کار خود با قایق از این تنگه عبور می نمایند.

دریایی آرام که از وسط شهر می گذرد، تنگه بسفر را به یکی از زیباترین جاذبه های استانبول تبدیل نموده است. از این رو تورهای کشتی به صورت روزانه برگزار شده و گردشگران را سوار بر قایق های لوکس به بازدید از شهر استانبول می برد. بسیاری از این تورها با برنامه های شاد موسیقی و غذاهای محلی استانبول، تور کشتی را برای میهمانان مجذوب کننده تر می نمایند.

بسیاری از جاذبه های تاریخی استانبول مانند کاخ چراغان و دولمه باغچه در اطراف تنگه قرار داشته و بعلاوه رستوران و کافه های ساحل با نمایی از دریا و غروب آفتاب آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

برج گالاتا

برج گالاتا از جاذبه های است که تصویری پاناروما از شهر را در اختیار گردشگران قرار می دهد. این برج با 67 متر ارتفاع زمانی نماد استانبول و از بلندترین بناهای شهر به تعداد می آمد. درون برج بازسازی شده و اضافه شدن یک رستوران بسیار لوکس در طبقه نهم به زیبایی آن افزوده است. گالاتا در خیابان بی اغلو نهاده شده است و با توجه به اشرافی که به تنگه بسفر دارد بیشتر گردشگران در خاتمه روز به آخرین طبقه برج رفته و از تماشا تصویر غروب آفتاب دریای مرمره لذت می برند. علاوه بر این شما می توانید در اطراف خیابان های دنج برج گالاتا قدم زده و با یک فنجان قهوه ترک از خودتان پذیرایی کنید.

برج گالاتا از ساعت 9 تا 22 باز است.

آدرس: منطقه بی اغلو، منطقه برکت زاده.

مسجد ایاصوفیه

بنایی با تاریخچه ای دورودراز که هر کجا نام استانبول را جستجو کنید، بی شک ایا صوفیه اولین تصویری ست که خواهید دید. این بنای باشکوه به وسیله ژوستین یکم، امپراطور بیزانس در سال 537 ساخته شده و در زمان خود بزرگ ترین کلیسای مسیحیت شرق به تعداد می آمده است. قرن ها بعد و در سال 1453 این کلیسا تغییر کاربری داده و به مسجد تبدیل شد. در نهایت هم پس از مدت ها بسته بودن، درب های آن به روی گردشگران گشوده شد و به اسم موزه ای بزرگ شروع به کار کرد. معماری ایاصوفیه با تأثیر از بیزانس طراحی شده و نقش های بی نظیرش آن را به یکی از پر گردشگرترین جاذبه های استانبول بدل نموده است. گنبدهای مسجد 43 متر ارتفاع دارند و دیوارهای آن با نقاشی هایی از دوران بیزانس اهالی هنر را به چالش می کشند. معماری بی نظیر ایاصوفیه الهام بخش سایر بناهای استانبول مانند مسجد آبی و ایاصوفیه کوچک می باشد.

مسجد ایاصوفیه در نیمه اول سال از ساعت 9 تا 19 و در نیمه دوم سال از ساعت 9 تا 15 باز است.

آدرس: استانبول، منطقه فاتح، منطقه سلطان احمد.

.

کاخ توپکاپی

قصری با شکوه که قرن ها محل سکونت پادشاهان عثمانی بوده است. توپکاپی از بخش های مختلف تشکیل شده و معماری زیبا دارد. این کاخ در قرن 15 ساخته شده و در محوطه 5 کیلومتری خود 27 برج دیده بانی دارد. توپکاپی کمی پس از سقوط دولت عثمانی به موزه تبدیل شده و امروزه در میان جاذبه های استانبول نهاده شده است.

گردشگران می توانند با تهیه بلیط وارد قصر شده و چند ساعتی را با یادگارهایی از پادشاهان عثمانی بگذرانند. جواهرات سلطنتی، اشیا عتیقه، سلاح ها و ساختمان حرم سرا با داستان های شنیدنی از جاذبه های کاخ توپکاپی هستند. کاخ موزه توپکاپی از ساعت 9 تا 5 بعدازظهر باز می باشد.

آدرس: استانبول، منطقه فاتح، جنب ایستگاه گلخانه.

کاخ دلمه باغچه

دلمه باغچه از دیگر کاخ های بزرگ استانبول است که در سال 1856 ساخته شده و آخرین پایگاه قدرت پادشاهان عثمانی بوده است. این کاخ 185 اتاق و 43 سالن دارد و معماری آن ترکیبی از معماری عثمانی، اروپایی و باروک می باشد. داخل کاخ با وسایل آنتیک و فاخر تزئین شده و در سالن اصلی لوستر 4 تنی، هدیه ای گران قیمت از ملکه ویکتوریا خودنمایی می نماید. قرن ها بعد آتاتورک بنیان گذار جمهوری در ترکیه دلمه باغچه را برای محل اقامت خود انتخاب نموده و در 10 نوامبر 1983 ساعت 09:05 دقیقه همانجا درگذشت. اتاق آتاتورک در دولمه باغچه دست نخورده مانده و از زمان تا کنون تمام ساعت های کاخ برای احترام به آتاتورک روی ساعت مرگ او متوقف شده اند.

کاخ دلمه باغچه از ساعت 9 تا 17 باز است.

آدرس: استانبول، خیابان بشیکتاش، خیابان دولمه باغچه

مسجد آبی (سلطان احمد)

مسجد آبی را سلطان احمد در رقابت با ایاصوفیه ساخت و گویا پیروز هم شده چرا با ورود به این مسجد متوجه شباهت آن به ایاصوفیه خواهید شد. این مسجد به علت داشتن کاشی های آبی به اسم یکی از جاذبه های استانبول مورد توجه گردشگران نهاده شد.

مسجد آبی از قرن 17 تا کنون از مساجد مهم مسلمانان استانبول برای برگزاری نمازهای جماعت بوده و همچنان کاربری خود را حفظ نموده است. از این رو هنگام بازدید از آن از پوشش مناسب مسلمانان را رعایت کنید.

مسجد سلطان احمد از ساعت 8:30 تا 11:30، 15:30 تا 16:45 باز است.

آدرس: استانبول منطقه فاتح، منطقه سلطان احمد.

5 پیشنهاد برای لذت بردن از تفریحات شبانه استانبول

تابستان سال جاری اوج هیجان را در پارک های آبی استانبول تجربه کنید

معرفی هتل 4 ستاره Grand Oztanik استانبول

برترین مراکز خرید استانبول را می شناسید؟

برترین هتل های میدان تکسیم استانبول

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1733

به "تور استانبول ارزان: زیباترین مکان های دیدنی استانبول، ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: زیباترین مکان های دیدنی استانبول، ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید