سفری سبزرنگ به جاهای دیدنی تالش

به گزارش مجله بوشهری ها، این منطقه سرسبز از غرب به استان اردبیل، از شمال به آستارا و از جنوب به رودبار و از شرق به دریای خزر و انزلی محدود می گردد و به علت زیبای منحصر به فرد خود تبدیل به منطقه ای فوق العاده درجه یک برای گردشگران شده است. با خبرنگاران در این مطلب همراه شوید تا به برگزیده جاهای دیدنی تالش سفری داشته باشید.

سفری سبزرنگ به جاهای دیدنی تالش

پارک جنگلی سیاه داران ، از برترین جاهای تماشای تالش

پارک جنگلی سیاه داران

سیاه داران یک جای خاص و و تماشای است و در میان جاهای تماشای تالش به خاطر دختان بلوطش معروف است. شهرداری تالش با احداث پل در دامنه این تپه و برپایی امکاناتی همانند رستوران، آلاچیق، سرویس بهداشتی و .. منطقه سرگرمیی خوبی برای گردشگران برپا نموده است. سورتمه جنگلی ریلی این روستا لذت گشت وگذار در آن را دو چندان نموده است و هیجان سرگرمی در سیاه داران را بسیار زیاد نموده است.

پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم

برای حضور در یکی دیگر از جاهای تماشای تالش وارد جاده ای زیبا و تونل مانند می شوید که درختان سر به فلک کشیده این جاده را در برگرفته و آب و هوای خنک و دلچسب این ناحیه را به یکی از دل انگیزترین مکان های ایران تبدیل نموده است؛ نام این منطقه سرسبز پارک جنگلی گیسوم است.

این ناحیه جنگلی از آنجایی که منطقه گردشگری محسوب می گردد امکانات رفاهی برای گردشگران در آن فراهم شده است. از آلاچیق تا مکان های مناسب کمپ تا رستوران و فروشگاه های صنایع دستی، سرگرمیات دریایی مثل جت اسکی و ویلاهای ساحلی.

راستا دسترسی : گیسوم در 17 کیلومتری تالش قرار گرفته. از رشت به سمت آستارا بروید. بعد از رسیدن به پره سر، 5کیلومتر دیگر بروید. ورودی جنگل در سمت راست جاده است.

یکی از منطقه ها بی نظیر که در سفر به پاک جنگلی گیسوم نباید تماشا آن را از دست داد آبشار ویسادار است. اگر وسیله شخصی دارید فاصله قلعه رودخان و اسالم تا این منطقه 10 کیلومتر است؛ به این آبشار هم سری بزنید.

منطقه ییلاقی سوباتان تالش

منطقه ییلاقی سوباتان تالش

این منطقه ییلاقی معروف که در 22 کیلومتری شهر لیسار از توابع تالش قرار گرفته است یکی از زیباترین جاهای تماشای تالش است و اگر در این منطقه حضور پیدا کنید تا چشم کار می نماید دشت های وسیع سرسبز و دره های زیبا و بی سرانجام را در مقابل چشمانتان خواهد بود.

این منطقه ییلاقی در اتفاعات 1900 تا 2500 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است و با ورزش باد از سمت شمال در تابستان به دمایی بسیار خنک تا نزدیکی صفر درجه می رسد.

آبشار ورزان تالش

آبشار ورزان تالش

یکی دیگر از جاهای تماشای تالش که در نزدیکی منطقه ییلاقی سوباتان قرار گرفته است آبشار ورزان است. این آبشار زیبا با دشت ها و صخره های بزرگ اطراف خود منظره ها بسیار چشم گیری را به این منطقه افزوده و باعث این شده که گردشگران بسیاری به این منطقه ها جذب شوند. ارتفاع این آبشار چیزی در حدود 30 الی 100 متر تخمین زده شده است. برترین زمان بازدید از این آبشار فصل بهار و نیمه های پاییز است؛ زمانی که به علت بارش موسمی و آب شدن برف ها این آبشار به پرآب ترین حد خود به نسبت تابستان رسیده و در نهایت به رودخانه سوباتان منتهی می گردد.

این آبشار در روستای ورزان، ضلع شمال غربی سوئه تون واقع شده و فاصله آن با سوئه تون حدود 4 کیلومتر است. آبشار ورزان در راستا نئور تا سوباتان با فاصله 36 کیلومتری شمال غرب شهر تالش و 22 کیلومتری جنوب دریاچه نئور اردبیل قرار گرفته است.

روستای سراگاه تالش

روستای سراگاه تالش

از دیگر جاهای تماشای تالش دریاچه سراگاه است. آب این دریاچه از چشمه های آب زیرزمینی تامین می گردد و اطراف آن را کوه هایی دربرگرفته که پوشیده از جنگل است. جنگل هایی که انعکاس زیبایی در آب هم دارند. منظره ها اطراف این دریاچه منظره ها بسیار زیبایی است.

از شالیزارهای برنج گرفته تا درختان کیوی و پرواز مرغان دریایی بر فراز آن. از نکات جالب توجه این است که این روزها در این دریاچه پرورش ماهی هم انجام می گیرد و می توان در کنار آن ماهیگیری کرد و لذت برد.

غار سوباتان تالش

غار سوباتان تالش

در ضلع شمال شرقی منطقه بکر سوباتان غاری قرار گرفته است به نام سوباتان که برای بازدید از این غار باید به همراه یک راهنما به آنجا بروید. برای رسیدن به این غار بعد از یک پیاده روی سبک 15 دقیقه ای از روستای سوباتان در راستا سرسبز سرشار از شقایق با هوایی بی نظیر به این غار می رسید که در بین صخره هایی به ارتفاع 5 تا 15 متر با عرض بیش از 200 متر پنهان شده است.

از آنجایی که دهانه این غار بسیار باریک است تنها مکان بسیار مناسبی برای غارنوردان است و بعلت آنکه دهانه این غار بطور کامل باز نشده محل مناسبی برای طبیعت گردی نیست.

اهالی روستای سوباتان این غار را به عنوان یکی از جاهای تماشای تالش معرفی می نمایند؛ البته به همراه یک داستان افسانه ای قدیمی که هرکس وارد این غار گردد آسیب می بیند و همین امر موجب شده که کمتر کسی جرات کند به داخل این غار برود ؛ چون تا بحال یک گروه حرفه ای غارنورد و یا غارشناس کاوشی در این محل در رد این افسانه نداشته است.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2057

به "سفری سبزرنگ به جاهای دیدنی تالش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری سبزرنگ به جاهای دیدنی تالش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید