ایران مال ، تهران یکی از بزرگترین مراکز خرید خاورمیانه

به گزارش مجله بوشهری ها، در این مقاله از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با ایران مال ، یکی از بزرگترین مراکز خرید خاورمیانه آشنا خواهیم کرد . در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ایران مال ، تهران یکی از بزرگترین مراکز خرید خاورمیانه

بلیط هواپیما در طاهاگشت

ایران مال یا بازار بزرگ ایران، یکی از بزرگترین مراکز خرید در جهان واقع در غرب تهران است. این مجموعه با کاربری تجاری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی افتتاح شده است. همچنین این مجموعه دارای 2 هتل پنج ستاره است. این پروژه در نزدیکی دریاچه چیتگر در منطقه 22 تهران واقع شده است. ساخت این پروژه با زیربنای 1٬710٬000 متر مربع در زمینی به مساحت 27 هکتار، سال 1390 آغاز شد.

معماری ایران مال

همانطور که کاربری ایران مال در یک دسته خاص نمی گنجد، سبک و هنر استفاده شده در معماری آن هم به همان اندازه فراگیر و متنوع است. یعنی شما اگر این مجموعه را از بیرون ببینید، با یک مجموعه بسیار بزرگ، مدرن و حیرت انگیز روبرو خواهید شد؛ بنایی با نمای شیشه ای و سنگی که شما را یاد سازه های غول پیکر مدرن اروپایی می اندازد.

اما درصورتی که وارد بخش های مختلف آن شوید، نماها و سبک های مختلفی را خواهد دید. برای مثال، با ورود به بازارچه سنتی (تیمچه حاج علی اکبر)، قدم اول تان را در تهران و قدم بعدی تان را در طهران خواهید گذاشت.

در کل، معماری مرکز خرید ایران مال از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

  • فرهنگ و معماری ایرانی: که در بخش هایی مانند بازارچه سنتی به چشم می خورد.
  • فرهنگ و معماری اسلامی: که در مسجد و سایر بخش های آن دیده می شود.
  • فرهنگ و معماری نوین: که در نمای کلی مجموعه و سراسر راهروها و دکوراسیون واحدهای تجاری استفاده شده و زیبایی خاصی به این تلفیق بخشیده است.

بخش ها

باغ ماهان (باغ ایرانی)

باغ ایرانی با الهام دریافت از باغ ماهان کرمان، در قسمت مرکزی ساختمان بازار بزرگ ایران، واقع شده است. باغ ایرانی با ابعاد 51 در 176 متر در طبقات پارکینگ اول تا تجاری دوم ادامه یافته است و سقف آن در بام آزاد بنا، قرار گرفته و در نهایت با فناوری پوشش های غشایی ای تی اف ای پوشش داده شده است. جریان آبی که در راستای شمالی-جنوبی این فضا جاری است. همچنین طیف گوناگونی از گیاهان در این فضا کاشته شده است.

نمایشگاه خودرو

یکی دیگر از بخش های اصلی پروژه ایران مال، نمایشگاه خودرو مجزا است. این فضای بزرگ در سه طبقه طراحی شده است. نمای این سه طبقه در توالی یکدیگر فرم هندسی تخم مرغی شکل ایجاد می کنند. سازه فولادی نما با هدف دستیابی به پوسته ای نرم و یکنواخت و نزدیک به صورت چندضلعی در پلان و منحنی در مقطع طراحی شد و پانل های آلومینیومی نقش پوشش نهایی را ایفا می کنند.

سینما، رستوران و هتل

40 واحد سینمایی برای این مجتمع در نظر گرفته شده است که 12 واحد آن در فاز نخست افتتاح شد. همچنین در مجموع حدود 200 رستوران وجود دارد، که قسمتی از آن ها به شکل فودکورت است. هتل این مجموعه در قسمت شرقی آن با مساحتی بیش از 100٬000 متر مربع واقع شده است. ارتفاع آن بیش از 70 متر متشکل از دو هتل 5 ستاره دارای 211 و 195 اتاق است.

دیگر بخش ها

سایر بخش های این مجموعه شامل شربت خانه، مسجد نبی، تالار آینه، بازار چارسوق، باغ کتاب، پیست یخ، ایوان بلور، زمین تنیس و آبشار گلستان می باشد. این مجموعه دارای 20٬000 پارکینگ برای خودرو و موتور سیکلت است و 52 دسترسی نیز به صورت زیرگذر، پل، رمپ و تونل وجود دارد.

آدرس ایران مال

اگر تا به حال از ایران مال دیدن نکرده اید باید بدانید که راه دسترسی به این مجتمع تجاری اتوبان شهید همت و خرازی می باشد. بازار بزرگ ایران درست در میان سه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، مهرآباد و پیام قرار گرفته و به همین خاطر دسترسی خوبی دارد.

آدرس: تهران، انتهای بزرگراه شهید همت (غرب)، بزرگراه شهید خرازی، بازار بزرگ ایران (ایران مال)

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 383

به "ایران مال ، تهران یکی از بزرگترین مراکز خرید خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران مال ، تهران یکی از بزرگترین مراکز خرید خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید