این نوشیدنی روزی 9 دقیقه به عمر شما اضافه می نماید!

به گزارش مجله بوشهری ها، یک نوشیدنی می تواند علاوه بر برطرف خستگی، طول عمر شما را هم طولانی تر کند.

این نوشیدنی روزی 9 دقیقه به عمر شما اضافه می نماید!

چه چیزی را می توان برای آغاز یک روز کاری یا برای برطرف خستگی یک روز طولانی جایگزین یک نوشیدنی گرم و لذت بخش کرد؟ مخصوصا اگر این نوشیدنی قرار باشد عمر شما را نیز طولانی کند. با تاثیر قهوه بر طول عمر در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا آشنا شوید.

تاثیر قهوه بر طول عمر

نتایج دو مطالعه که به تازگی صورت گرفته است نشان می دهد که نوشیدن فقط یک فنجان قهوه در روز خطر مرگ زودهنگام به ویژه مرگ ناشی از مسائل گوارشی را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

بر اساس نتایج این دو مطالعه که به وسیله دانشگاه های ایمپریال لندن و سوترن کالیفرنیا صورت گرفته است، خطر مرگ زودهنگام در افرادی که در طول 16 سال هر روز تنها یک فنجان 350 میلی لیتری قهوه مصرف می کردند، 12 درصد و در افرادی که روزی سه فنجان قهوه مصرف می کردند 18 درصد کاهش یافته است.

افزایش طول عمر مردان و زنان

بعلاوه این مطالعات نشان می دهند که مصرف یک فنجان قهوه در روز میانه طول عمر مردان را سه ماه و میانه طول عمر زنان را یک ماه افزایش می دهد.

به این ترتیب مصرف یک فنجان قهوه در روز، به طور میانه روزانه طول عمر یک مرد را حدود 9 دقیقه و طول عمر یک زن را حدود 3 دقیقه افزایش می دهد.

چرا قهوه این خاصیت را دارد؟

این محققان اعلام کردند که نقش پیشگیرانه قهوه از لحاظ بیولوژیکی قابل توجه است؛ این نوشیدنی حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است که با مقاومت نسبت به انسولین مبارزه می نماید، التهابات را کاهش می دهد و عملکرد کبد را تقویت می نماید. قهوه حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان و ترکیبات فنلی است که نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارند.

پیشگیری از بیماری ها

بر اساس نتایج این دو مطالعه، نوشیدن قهوه با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های تنفسی، کلیوی، قلبی، سرطان، سکته مغزی و دیابت در میان نژادهای مختلف ارتباط دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اتفاقات عجیب در خواب، از انفجار سر تا جداشدن روح از بدن! را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 اسفند 1401 بروزرسانی: 5 اسفند 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2161

به "این نوشیدنی روزی 9 دقیقه به عمر شما اضافه می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نوشیدنی روزی 9 دقیقه به عمر شما اضافه می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید