اهمیت یادگیری و مکالمه به زبان های خارجی

به گزارش مجله بوشهری ها، آیا تا به حال به این موضوع فکر نموده اید که اهمیت یادگیری زبان تازه چیست و چرا باید زمان و هزینه ای را صرف یادگیری زبانی غیر از زبان مادری مان کنیم؟

اهمیت یادگیری و مکالمه به زبان های خارجی

چرا زبان تازه یاد می گیریم؟ تا به حال به این نکته دقت نموده اید که چرا اصلا این همه زحمت به خودمان می دهیم که زبان تازه یاد بگیریم؟ درهرحال یادگیری یک زبان تازه هزینه بر است و اگر در سنین پایین هم این کار را آغاز نکنیم، در سنین بالاتر فشار بیشتری به ما وارد می گردد. اما تمام این زحمت ها برای چیست؟

برقراری ارتباط با سایر ملت ها

چگونه اینکار را انجام می دهید؟ منظورم برقراری ارتباط با سایر ملت ها است. با وجود مسائل ایرانی ها در سفر کردن و هزینه های سنگین سفرهای خارجی، طبیعتا هیچ کس برای یک سفر کوتاه توریستی به خود زحمت چند سال مطالعه یک زبان خارجی را نمی دهد.

حقیقتا مهم ترین بخش یادگیری یک زبان تازه، توانایی مکالمه به آن زبان است. اینکه به راحتی بتوانید به زبان تازه صحبت و ایده های خود را مطرح کنید. با اعتماد به نفس کامل مشغول به کار شوید و در زندگی به شخص موفقی تبدیل شوید.

امروزه مشاغل زیادی در رابطه با زبان های خارجی وجود دارند که تمامی آن ها مستلزم تسلط شما به مکالمه هستند. حتی اگر قرار است مترجم باشید و با کسی حرف نزنید، از پس مصاحبه قبل از استخدام بر بیایید. این مصاحبه به زبان انگلیسی صورت می گیرد و هرچقدر هم در ترجمه قدرتمند باشید، اگر در مکالمه تاثیر خوبی روی مصاحبه نماینده نگذارید، پذیرفته نمی شوید.

تعداد زیادی از زبان آموزان این موضوع را جدی نمی گیرند و حتی دانشجویانی را می شناسم که با مدرک زبان حتی در سلام و احوال پرسی به زبان خارجی کاملا عاجز هستند.

ولی دلیل این مشکل چیست؟ ترس!

بله، ترس و کمبود اعتماد به نفس کافی باعث می گردد که شما مهم ترین بخش یادگیری یک زبان را جدی نگیرید. فرقی نمی کند که در حال حاضر چه زبانی یاد می گیرید؛ در یادگیری هر زبان، مکالمه حرف اول را می زند.

در حقیقت برای هیچ شرکتی مهم نیست که شما تا چه حد در گرامر قوی هستید، برای یک بومی زبان نیز مهم نیست. پس با گرامر خیلی قوی نمی توانید به راحتی از پس یک سفر ساده بر بیایید.

مکالمه! شما اولین چیزی که از زبان مادری خود یاد می گیرید مکالمه است! هیچ کس از همان نوزادی برایتان راجع به دستور زبان فارسی صحبت نمی کرد. همه سعی می کردند که به شما مکالمه صحیح را بیاموزند. پس شما نیز باید اهمیت زیادی برای مکالمه در زبان تازه قائل شوید.

اما چگونه باید در مکالمه قوی شویم؟

منابع مختلفی برای تقویت مکالمه به زبان های خارجی وجود دارد که همزمان هم مکالمه را به شما می آموزند، هم لهجه و تلفظ صحیح را یادتان می دهند. اما تا زمانی که در دنیای واقعی به تمرین نپردازید، خیلی کاری از پیش نمی برید.

یکی از این روش ها، ثبت نام در کلاس های مکالمه یا به عبارتی (Free Discussion) است. آکادمی های زبان زیادی در تهران کلاس های مکالمه به زبان خارجی را برگزار می نمایند؛ اما کدام یک از آن ها بهتر است؟

خاطره ای که خودم از ثبت نام در آکادمی اشتباه دارم را هرگز فراموش نمی کنم؛ برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در کلاس های Free discussion در آکادمی نامناسبی ثبت نام کردم و با چیزی که روبرو شدم، مدرسی بی تجربه و مباحثی پایین تر و ابتدایی تر از سطح خودم بود. نهایتا، تنها کسانی که در کلاس صحبت می کردند من و آن مدرسی بودیم که بیشتر کلمات را اشتباه تلفظ می کرد و لهجه افتضاحی داشت.

اما چه کار کنیم تا با چنین مسائلی رو به رو نشویم؟

قبل از هر چیز باید از صحت و اعتبار مجموعه مطمئن شویم. در این مواقع مجموعه هایی که بیش از بقیه سابقه تدریس دارند، بهتر هستند.

آکادمی زبان ایرانمهر را توصیه می کنیم. در این آکادمی، پرکاربردترین زبان های خارجی از جمله فرانسوی، انگلیسی، اسپانیایی، ترکی استانبولی و آلمانی تدریس می گردد و برای تمام آن ها کلاس های Free discussion هم برگزار می گردد.

نکته مثبت اینجا است که در آکادمی زبان ایرانمهر قرار نیست چیزی را شش ماهه و به زور در فکر زبان آموز فرو نمایند. بنابراین کلاس ها در طول هفته و بر اساس احتیاج زبان آموز و شرایط آکادمی برگزار می گردد. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام، با نزدیک ترین شعبه آکادمی زبان ایرانمهر به محل زندگی تان تماس حاصل فرمایید.

منبع: کجارو
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1945

به "اهمیت یادگیری و مکالمه به زبان های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت یادگیری و مکالمه به زبان های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید