اعلام مشمولان نو مسکن رایگان

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران، سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم تحویل 1400 واحد مسکونی به خانواده های دارای دو معلول که روز گذشته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل بنیاد برکت برگزار گشت، بیان نمود: سال گذشته تفاهم نامه مشترکی برای ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول بین ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن منعقد شد که سهم ستاد در این قرارداد 50 میلیارد تومان تعیین شد.

اعلام مشمولان نو مسکن رایگان

وی اضافه کرد: بعد از یکسال، 1400 واحد از این خانه ها در هر 31 استان کشور ساخته و آماده شده و اکنون تحویل صاحبان آن می شود تا بخشی از بارسنگینی که روی دوش این افراد است برداشته شود.

سیدهاشمی گفت: حداقل متراژ ساخته شده برای هر واحد 70 مترمربع و حداکثر آن 90 مترمربع است که با توجه به موقعیت مکانی این میزان متغیر می شود. همچنین این واحدها به گونه ای طراحی شده که نقل و انتقال معلولان با مشکل روبرو نشود و شرایط لازم در طراحی آنها لحاظ شده است.

طبق اعلام ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، وی اعلام نمود: همچنین تا به امروز 3 هزار طرح اقتصادی اجتماع محور برای معلولان از طریق بنیاد برکت اجرایی شده است.

عبدالملکی اضافه کرد: برای جامعه اسلامی مسکن و سرپناه مهم است و اگر مردم خودشان نتوانند آن را تهیه کنند، حکومت موظف است برای آنها هزینه کند. در این اولویت بندی افرادی مانند محرومین و معلولین درصدر اولویت ها قرار دارند.

در ادامه این مراسم کلید دو واحد مسکونی در استان تهران به صورت نمادین به دو خانواده دارای دو معلول اعطا شد. همچنین در ارتباطی ویدئوکنفرانسی با سه استان کرمان، کردستان و گیلان، تعداد دیگری از این واحدها تحویل صاحبان خود شدند.

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1793

به "اعلام مشمولان نو مسکن رایگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام مشمولان نو مسکن رایگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید