بالی کجاست ، بالی در کدام کشور است؟

به گزارش مجله بوشهری ها، نام بالی را که در صفحه گوگل خود جستجو کنید تصاویر سواحل درخشان، معبدی که در میان دریا قرار گرفته و جنگلی پر از میمون های پر سرو صدا و بازیگوش را مقابل خود خواهیم دید. با تماشا این تصاویر یک سؤال در فکر ما نقش می بندد، بالی کجاست و چگونه می توان برای سفر به این منطقه زیبا و رؤیایی برنامه ریزی کرد؟ در اینجا با موقعیت مکانی بالی، تماشای و هتل های لوکس جزیره آشنا می شویم.

بالی کجاست ، بالی در کدام کشور است؟

نزدیک به 3 سال از بسته بودن مرزهای گردشگری بالی به علت شیوع ویروس کرونا می گذرد و خوشبختانه از اپریل 2022 محدودیت ها برداشته شده و امکان رزرو برای هواداران این مقصد فراهم شده است. از این رو نگاهی کلی خواهیم داشت به موقعیت مکانی جزیره و به شما خواهیم گفت کدام جاذبه ها تا این مقدار بالی مجذوب نماینده و منحصربه فرد نموده اند.

معرفی بالی

بالی جزیره ای کوچک در کشور اندونزی ست که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. این جزیره بیش از 3 میلیون نفر جمعیت داشته و بیشتر عایدی خود را مدیون گردشگری می باشد. نکته جالب اینکه اندونزی بزرگ ترین کشور مسلمان جهان است اما بالی جزیره ای ست که هندوها در آن ساکن هستند بنابراین بسیاری بالی را جزیره خدایان نیز می نامند. این جزیره خاکی بسیار حاصل خیز داشته و به نوعی مرکز آتشفشان های فعال هم شناخته می گردد. معروف ترین آتشفشان بالی کوه گودان نام دارد که به مادر کوه ها معروفیت داشته و در تمام جهان شناخته شده است. مرکز اداری بالی، دنپاسار نام دارد و حدود چهارصد هزار نفر جمعیت دارد.

مکان های دیدنی بالی

این بخش از پاراگراف مطلب بالی کجاست را به معرفی دیدنی های جزیره اختصاص می دهیم. بالی گنجینه های تاریخی و طبیعی ارزشمندی را دل خود پنهان نموده بعلاوه گردشگران می تواند از تفریحات هیجان انگیز مانند فیل سواری در جنگل، رفتینگ در میان رودخانه و غیره لذت ببرند. معابد جزیره نیز آماده اند تا میهمانان را به سفری تاریخی و افسانه ای ببرند. بالی علاوه بر تاریخ و طبیعت به داشتن سواحل رؤیایی نیز معروف است. پس علاقه مندان به تفریحات آبی می توانند حسابی خوش گذرانده و ماجراجویی در میان دریا را به خاطرات سفر خود اضافه نمایند.

موزه بالی

موزه بالی فرهنگ و تمدن بالی را به نمایش می گذارد. عروسک های خیمه شب بازی که به نوعی نماد بالی شناخته می شوند، ماسک های نقاشی شده به اشکال اژدها و غیره، حکاکی های بسیار با شکوه و ظروف سفالی متعلق به هزاران سال قبل را می توان در این موزه دید.

معبد مادر بالی | Besakih Temple Bali

یکی از معروفترین دیدنی های بالی معبد مادر نام دارد. این معبد قدمتی 1000 ساله داشته عظمت و شکوهی ستودنی دارد. سالانه بیش از 70 مراسم مذهبی در معبد مادر برگزار می گردد و اگر خوش شانس باشید می توانید شاهد برگزاری یکی از مراسم هندوها باشید. برای ورود به معبد ابتدا بایستی از پله های سنگی بالا رفته پس از رسیدن به درب ورودی بهشتی از زیبایی ها را مقابل خود خواهید دید. معبد مادر علاوه بر معماری فوق العاده زیبا به واسطه قرار گرفتن در کوهپایه آتشفشان طبیعتی سحرانگیز دارد.

ساحل نوسا دوا | Nusa Dua Beach

سواحل نوسا دوا عنوان پنجمین سواحل لوکس و رؤیایی جهان را به خود اختصاص داده اند. در نوسا دوا خبری از سنت و ساختمان های قدیمی بالی نیست بلکه در اینجا مدرن بودن حرف اول را می زند. تمامی هتل های فوق لوکس، رستوران های بین المللی، کشتی های کروز، مراکز خرید بزرگ و حتی زمین های گلف بالی در منطقه نوسا دوا قرار گرفته اند؛ بنابراین اگر از سفر به بالی تعطیلاتی لوکس را انتظار دارید نوسا دوا تمام توقعات شما را برآورده می نماید.

منطقه اوبد | Uboud

در بخش مقدمه مطلب بالی کجاست درباره منطقه ای صحبت کردیم که بامزه ترین و باهوش ترین میمون های جزیره را در خود دارد این منطقه مجذوب نماینده اوبود نام داشته و بدون شک یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بالی به شمار می رود. روستاهای سرسبز، مزارع برنج پلکانی، دریاچه براتان، باغ وحش بسیار زیبای بالی، چندین معبد باستانی، جنگل میمون ها، غار فیل ها همه و همه از جاذبه های گردشگری منطقه اوبد هستند. در سفر خود را بالی حتماً یک یا دو روز از اقامتتان را به گشت و گذار در اوبد اختصاص دهید.

هتل های لوکس بالی

بالی به داشتن هتل های لوکس مشرف به دریا معروف است. همین علتی شده تا بیشتر زوج های جوان این جزیره را برای ماه عسل خود انتخاب نمایند. این جزیره مملو است هتل های 4 و 5 ستاره ای که هر یک برترین امکانات و خدمات را به میهمانان خود ارائه می دهند. شما می توانید بر حسب بودجه ای که دارید یکی از هتل ها را برای اقامتتان انتخاب کنید. هتل Bail Rani، هتل Westin، هتل Discovery Kartika Plaza و هتل Pullman از برترین هتل های لوکس بالی هستند.

برترین زمان برای بازدید از بالی

در ادامه مطلب بالی کجاست به آنالیز آب و هوای جزیره می پردازیم. بالی را می توان جزیره چهار فصل دانست در هر یک از فصول سال که به این جزیره سفر کنید می توانید از تفریحات آبی و طبیعت زیبای جزیره لذت ببرید؛ اما اگر می خواهید از شرجی بودن هوا و بارش باران های موسمی در امان بمانید اوایل اردیبهشت تا اواخر مرداد را می توان برترین زمان برای بازدید از بالی دانست.

چرا بالی انقدر مشهور است؟

داشتن عنوان چهارمین جزیره برتر جهان، تفریحات متنوع و مجذوب نماینده، سواحل چشم نواز، هتل های لوکس و رستوران های بین المللی! با وجود تمام این امکانات و تفریحات جای تعجب ندارد که اگر بالی عنوان یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین مقاصد گردشگری در جهان را به خود اختصاص دهد. جهت رزرو تور بالی می توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید …

راهنمای سفر به بالی 2022 | جامع و کامل

سفر 3 روزه به بالی

معرفی هتل Conrad Bali در جزیره بالی

برترین فصل سفر به بالی

بایدها و نبایدهای سفر به بالی

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2003

به "بالی کجاست ، بالی در کدام کشور است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالی کجاست ، بالی در کدام کشور است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید