استقبال آذربایجان از ثبت جهانی جنگل های هیرکانی از سوی ایران

به گزارش مجله بوشهری ها، وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان از ابتکار جمهوری اسلامی ایران درباره ثبت جنگل های هیرکانی در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو گفت: این ابتکار ارائه شده از سوی ایران جالب و پسندیده است.

استقبال آذربایجان از ثبت جهانی جنگل های هیرکانی از سوی ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، ابوالفضل قارایف در نشست خبری چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو گفت: بنا به نتایج اولیه، پرونده جنگل های هیرکانی شانسی برای قرار دریافت در فهرست یونسکو دارد و در اسناد یونسکو مربوط به این پرونده، توصیه می گردد که جمهوری آذربایجان نیز در آینده می تواند به آن ملحق گردد و با در نظر دریافت اینکه جنگل های هیرکانی یک منطقه واحد طبیعی است، دو کشور همسایه در بخشهای خاص خود حفاظت آن را به وسیله همکاری و اجرای طرح های مشترک انجام دهند.

وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در این کمیته که اکنون در شهر باکو در حال برگزاری است، گفت: ما بر این باوریم که در پی تصویب این توصیه ها، دولت جمهوری آذربایجان نیز آنها را آنالیز خواهد نمود و درباره الحاق به آن تصمیم خواهد گرفت.

چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو با حضور بیش از 2500 نفر از مسؤولان و نمایندگان از 180 کشور و نماینده بخش یونسکو وزارت خارجه ایران در باکو شروع به کار نموده است.

هیأت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران قرار است در روزهای آینده به این اجلاس بپیوندد. چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو تا 10 جولای (19 تیر ماه) ادامه خواهد داشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 181

به "استقبال آذربایجان از ثبت جهانی جنگل های هیرکانی از سوی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال آذربایجان از ثبت جهانی جنگل های هیرکانی از سوی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید