دیوار دفاعی گرگان با تاریخ یک هزار و 600 ساله تا به امروز مغفول مانده است

به گزارش مجله بوشهری ها، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، دیوار دفاعی گرگان با تاریخ یک هزار و 600 ساله تا به امروز مغفول مانده است.

دیوار دفاعی گرگان با تاریخ یک هزار و 600 ساله تا به امروز مغفول مانده است

محمدجواد ساوری، مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان گلستان در آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین که با حضور وزیر کشور در محل نمایشگاه بین المللی استان گلستان برگزار گردید، اظهار کرد: گلستان تا به امروز گل ستان بوده و نتوانستیم از گلها و ظرفیت هایی که میتوانست قابلیت شکوفایی داشته باشد، استفاده مطلوب کنیم.

وی خواهان توجه ویژه مسئولان ملی به استان گلستان شد و اضافه کرد: با توجه به اینکه در فصل بودجه بندی قرار داریم، انتظار است توجه ویژه ای به استان گلستان گردد و از این گلستان به عنوان یک استان جهانگردی حمایت گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان گلستان با بیان اینکه برنامه های دولت سیزدهم در راستای محرومیت زدایی است، توضیح داد: استان گلستان با وجود مواهب طبیعی مختلف در محرومیت قرار گرفته است که می طلبد بیشتر مورد توجه باشد.

ساوری با اشاره به اینکه دیوار تاریخی گرگان با تاریخ یک هزار و 600 ساله می تواند به تخت جمشید تنه بزند ولی تا به امروز مغفول به جای مانده، بیان نمود: در نزدیکترین نقطه دیوار در یک بومگردی از 73 کشور جهان جهانگرد وارد استان می گردد و امیدواریم با همت دولت بتوانیم این اثر تاریخی را به خوبی معرفی کنیم.

وی دیوار دفاعی گرگان را سومین دیوار تاریخی جهان دانست و گفت: این اثر تاریخی از نظر عدم مداخلات بشری رتبه نخست را در جهان دارد، امیدوارم بتوانیم دیوار دفاعی گرگان را از مظلومیت و مهجوریت خارج کنیم و شاهد رونق جهانگرد در این مکان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان گلستان با اشاره به آخرین شرایط طرح جهانگردی و طبیعت گردی آشوراده شرح داد: امیدوارم به همت دولت سیزدهم جزیره آشوراده مشخص و تکلیف گردد، متاسفانه به علت کم توجهی گذشته جز پنج استان آخر هستیم که امید داریم با حمایت دولت سیزدهم غبار محرومیت را از چهره استان بزداییم.

منبع: همگردی
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2110

به "دیوار دفاعی گرگان با تاریخ یک هزار و 600 ساله تا به امروز مغفول مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوار دفاعی گرگان با تاریخ یک هزار و 600 ساله تا به امروز مغفول مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید