یکی از ظرفیت های مالی در شهرهای آبادان و خرمشهر صنعت گردشگری است

به گزارش مجله بوشهری ها، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، یکی از ظرفیت های مالی در شهرهای آبادان و خرمشهر صنعت گردشگری است.

یکی از ظرفیت های مالی در شهرهای آبادان و خرمشهر صنعت گردشگری است

سید محمد مولوی مطرح کرد: یکی از مطالباتی که بصورت مستمر به وسیله فعالان گردشگری منطقه مطرح می گردد، تشکیل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد اروند است.

نماینده مردم آبادان در مجلس اضافه نمود: وقتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد اروند تشکیل گردد، تسهیلات جداگانه ای به فعالان گردشگری و صنایع دستی پرداخت می گردد که این موضوع توسعه این کسب کارها را در پی دارد.

وی اطلاع داد: اکنون جلساتی به وسیله وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع برگزار می گردد که معاونان میراث، معاون گردشگری یا معاونان صنایع دستی ادارات کل استان های کشور در آن حضور دارند ولی به علت اینکه منطقه آزاد اروند دارای اداره کل مستقل نیست، امکان حضور در این جلسات را ندارد که خود یک چالش است.

نماینده مردم آبادان در مجلس اظهار کرد: حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در منطقه آزاد اروند یکی از مطالبات فعالان این سه حوزه اروند بود که به گفته شالبافیان، معاون گردشگری وزیر مقرر شد در دو هفته آینده به منطقه سفر کند.

گردشگری آبی در اروند

مولوی با اشاره به ظرفیت بالای منطقه آزاد اروند در این زمینه مطرح کرد: در مذاکره با شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر این موضوع تاکید نمودم و او اظهار داشت که ظرف دو ماه آینده همایش گردشگری سلامت در منطقه آزاد اروند برگزار می گردد.

وی با اشاره به موضوع تاکسی آبی گفت: آب نماد توسعه است و سه رودخانه بهمن شیر، اروند و کارون نعمت های خدادادی طبیعی شهرهای آبادان و خرمشهر است که زمینه مناسبی برای راه اندازی تاکسی آبی برای احیای گردشگری آبی است.

نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه در یک سال اخیر کارگروه تاکسی آبی منطقه آزاد اروند ایجاد شد، اظهار کرد: صیادان و همه افرادی که به نوعی مشاغل آنها وابسته به رودخانه و دریا است می توانند از این طرح خوب گردشگری و مالی استفاده نمایند.

واگذاری فرودگاه آبادان

مولوی با اشاره به نقش فرودگاه در توسعه گردشگری و مالی اضافه نمود: آبادان دروازه ورود صنعت و مدرنیته به ایران بوده و بر همین اساس فرودگاه بین المللی آبادان جز اولین فرودگاه های کشور است و ضرورت دارد که مدیری متناسب با قدمت این فرودگاه در آن حضور داشته باشد.

وی توضیح داد: پروازهای داخلی کاهش داشته و تنها پرواز بیس شب خواب لغو شده و شرایط ترمینال اروند با آن همه هزینه کرد تعیین نیست که همه این موارد نشان از ناتوانی مدیریت فعلی فرودگاه بین المللی آبادان بوده و نارضایتی مردم را در پی داشته است؛ تحصیلکردگان و فعالان گردشگری به صورت مستمر نارضایتی خود را اظهار داشتند و مدیر فعلی حتی گزارش عملکرد خود را نیز تا به امروز ارائه نکرده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: چرا با وجود فرودگاه بین المللی آبادان اما مردم شهرهای آبادان و خرمشهر برای بعضی پروازها به فرودگاه های شهرهای همجوار همانند اهواز مراجعه می نمایند؟ منظور از عنوان بین المللی این فرودگاه چیست و چه اقدامی برای پروازهای خارجی به غیر از کویت شده است؟ برقراری پرواز کویت به وسیله مدیر فرودگاه انجام نشد و ما پیگیر آن بودیم.

مولوی تاکید نمود: عملکرد مدیر فعلی فرودگاه بین المللی آبادان به میزان ای رضایت بخش نبوه که فعالان گردشگری منطقه خواهان واگذاری آن به سازمان منطقه آزاد اروند و انتصاب مدیریت به وسیله این سازمان شده اند.

وی توضیح داد: بطور حتم اجازه نمی دهیم فرودگاه بین المللی آبادان که شریان مالی و گردشگری است به این شکل اسفناک ادامه پیدا کند و موضوع را به وسیله وزیر راه و شهرسازی پیگیری می کنیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به طرح جامع گردشگری منطقه آزاد اروند تاکید نمود: دانش آموختگان و فعالان گردشگری منطقه نظر تخصصی خود را در مورد این طرح به ما ارائه دادند و نظرشان مثبت بود؛ انتظار می رود مسئولان گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند سریع تر این طرح را تا قبل از خاتمه سال 1400 تصویب نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1987

به "یکی از ظرفیت های مالی در شهرهای آبادان و خرمشهر صنعت گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از ظرفیت های مالی در شهرهای آبادان و خرمشهر صنعت گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید