اقامتگاه های بوم گردی سرایان آماده بهره برداری است

به گزارش مجله بوشهری ها، خبرنگاران/خراسان جنوبی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرایان گفت: اقامتگاه بوم گردی زرین چاه و نمکزار در کویر سه قلعه، اقامتگاه بوم گردی خانه تاریخی هروی در شهر سه قلعه و رستوران سنتی و اقامتگاه کاه کوه سرایان آماده بهره برداری است.

اقامتگاه های بوم گردی سرایان آماده بهره برداری است

به گزارش خبرنگاران، محمد عرب امروز (یکم دی ماه) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: گردشگری فرصت های بسیاری را برای کسب و کارهای کوچک خانوادگی ایجاد می نماید. این حضور و مشارکت از سوی خانواده، برای تجربه و رضایت گردشگر و همچنین برای توسعه پایدار مقصد و جامعه محلی، امری بسیار حیاتی است.

عرب اعلام کرد: نشستن دور یک سفره، نوشیدن چای و دم نوش، صرف میوه و بهره گیری از آداب و رسوم میزبانی ایرانی، تعارف های پی درپی برای ارج نهادن به میهمان، از جمله مواردی است که گردشگران خارجی را به نوعی نمک گیر مهمان نوازی ایرانی می نماید.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرایان یکی از مصداق های مهمان نوازی ایرانی را در اقامتگاه های بوم گردی دانست و گفت: نزدیک به دو دهه از تاسیس این اقامتگاه ها در ایران می گذرد و با رشد صنعت گردشگری و استقبال گردشگران داخلی و خارجی از گردشگری بومی، تبدیل به یکی از ظرفیت های مالی و سیاست های کلان کشور شده است.

عرب یادآور شد: در این شهرستان در ابتدا هشت متقاضی سرمایه گذاری در زمینه اقامتگاه های بوم گردی اعلام آمادگی کردند که با آنالیز های انجام شده منطقه به لحاظ ظرفیت و پتانسیل های تاریخی، طبیعی و صنایع دستی و توان سرمایه گذار تعدادی از مناطق تأیید شدند. در حال حاضر سه واحد از این اقامتگاه ها شامل اقامتگاه های بوم گردی زرین چاه و نمکزار در کویر سه قلعه و اقامتگاه بوم گردی خانه تاریخی هروی در شهر سه قلعه آماده بهره برداری و در حال دریافت پروانه بهره برداری از میراث فرهنگی هستند.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرایان افزود: اقامتگاه بوم گردی راویج در حال احداث و دارای پیشرفت فیزیکی 40 درصد بوده و تا سرانجام سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

عرب توضیح داد: همچنین در منطقه چاه قربان ظرفیت و پتانسیل خوبی برای ایجاد اقامتگاه وجود دارد که بنا به دلایلی ایجاد این اقامتگاه با تأخیر و کندی انجام شد و درصدد برطرف موانع و مسائل هستیم تا حداکثر استفاده از پتانسیل های کویر زیبای سه قلعه صورت گیرد.

وی اعلام کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات با همکاری صندوق کارآفرینی امید به چهار نفر از متقاضیان شامل واحد بوم گردی زرین چاه، نمکزار، رستوران سنتی کاه کوه و مجتمع گردشگری خاطره شهر سرایان یاری هایی شده و امیدواریم با تکمیل و بهره برداری کامل این اقامتگاه ها و واحدهای گردشگری، مسائل و موانع جذب گردشگر در شهرستان برطرف گردد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرایان ادامه داد: اقامتگاه ها تنها جنبه اقامتی ندارند، بلکه در آن فعالیت های مختلفی مانند ارائه غذا و نوشیدنی بومی، ساخت، آموزش و فروش صنایع دستی محلی، اجرای نمایش و موسیقی سنتی، برگزاری رویدادهای و فعالیت های بوم گردی وجود دارد.

عرب یادآور شد: انتخاب خانه ای بومی، مرمت و سکونت در آن، استفاده از معماری داخلی ساده محلی، پذیرایی با غذا و خوراک های بومی، مشارکت جوامع محلی در فعالیت ها، احترام و زنده نگه داشتن فرهنگ و آیین های سنتی منطقه، معرفی هنرها و صنایع خاص منطقه و معرفی موسیقی محلی ایرانی، بعضی ارزش های هسته ای و مشترک این اقامتگاه ها است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 755

به "اقامتگاه های بوم گردی سرایان آماده بهره برداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه های بوم گردی سرایان آماده بهره برداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید