10 سال پس از فوران آتشفشان ایجافجالاجوکول، اروپا دوباره در شرایط اضطرار نهاده شد؟

به گزارش مجله بوشهری ها، دقیقاً ده سال پیش، در پانزدهم آوریل 2010، فوران آتشفشانی ایجافجالاجوکول در ایسلند باعث شده بود تا هوای اروپا رو به وخامت رود. تقریباً تمام پروازها در اروپا و در سراسر اقیانوس اطلس به مدت یک هفته به حالت تعلیق درآمد، زیرا خاکستر ناشی از فوران آتشفشان ایمنی پرواز را تهدید می کرد. ده سال بعد، ما شاهد نتایج مشابهی هستیم، زیرا آسمان اروپا دوباره خالی است اما این بار به یک دلیل بسیار متفاوت به نام کرونا.

10 سال پس از فوران آتشفشان ایجافجالاجوکول، اروپا دوباره در شرایط اضطرار نهاده شد؟

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

دریافت 11 MB

در سال 2010 چه اتفاقی افتاد؟

خبرنگاران - فوران ایجافجالاجوکول در ایسلند مجموعه ای از فعالیت های آتشفشانی از مارس تا ژوئن سال 2010 بود. اگرچه فوران های آتشفشانی نسبتاً اندک بودند ، اما آنها تأثیر بسیار ناخوشایندی بر صنعت هواپیمایی اروپا داشت. دودهای گسترده آتشفشانی که در 14 آوریل 2010 منتشر شد، تقریباً کلیه اروپای شمالی را در بر گرفت و بیش از 20 کشور را مجبور به بستن مرزهای هوایی خود کرد. این بسته شدن منجر به این شد که 10 میلیون مسافر در سراسر دنیا از پروازهای خود جا بمانند.

اثر فوران های آتشفشانی به دلیل موقعیت جغرافیایی آن در یکی از شلوغ ترین مکانهای هوایی دنیا، مشکل پروازها بر فراز اروپا را تشدید کرد.

دودهای گسترده ناشی از این انفجار به ارتفاعات 9 کیلومتری (5.6 مایل) رسیدند و این دودها در بیشتر اروپا پخش شده بودند. در کل ، ممنوعیت پرواز شش روزه منجر به لغو 95 هزار پرواز و زیان 1.7 میلیارد دلاری برای صنعت هواپیمایی شد.

چرا پروازها زمینی شدند

دلیل اصلی توقف پروازها ناشی از خاکستر آتشفشانی بود. اگرچه به نظر می رسد شبیه به یک ابر معمولی است، یک ستون خاکستر از بسیاری از ذرات ریز رسوب تشکیل شده است. این رسوب می تواند تأثیرات مخربی بر روی هواپیما داشته باشد و حتی ممکن است منجر به خرابی موتورها گردد.

10سال بعد ، اتفاقی مشابه

متأسفانه صنعت هوایی اروپا بار دیگر زمین گیر شده است. این بار اما، به یک دلیل دیگر. گسترش کرونا صنعت هواپیمایی در سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.

یکی از دلایل اصلی این امر تعداد موارد ابتلا به کرونت در سراسر اروپا است. با بیش از یک میلیون مورد ابتلا، اروپا به طور کلی در حال دست و پنجه نرم کردن با این بیماری همه گیر است. گسترش کرونا منجر به افزایش محدودیت سفر و کاهش تقاضای مسافر شده است. در نتیجه این ، خطوط هوایی در اروپا در حال حاضر فقط از 20٪ ظرفیت برنامه ریزی شده خود استفاده می نماید.

منبع : simple flying

منبع: چمدان
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 939

به "10 سال پس از فوران آتشفشان ایجافجالاجوکول، اروپا دوباره در شرایط اضطرار نهاده شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 سال پس از فوران آتشفشان ایجافجالاجوکول، اروپا دوباره در شرایط اضطرار نهاده شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید