تور عمان ارزان قیمت: آماده معرفی شرکت های بزرگ ایرانی به عمان هستیم

به گزارش مجله بوشهری ها، وزیر صنعت، معدن و تجارت در ملاقات با وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری سلطنت عمان، به علاقمندی ایران برای تجارت ترجیحی با عمان، امکان استفاده از ظرفیت ایران در حوزه اکتشافات معدنی، گردشگری سلامت به عنوان ظرفیت مشترک دو کشور اشاره و برای معرفی شرکت های بزرگ ایرانی به عمان اعلام آمادگی کرد.

تور عمان ارزان قیمت: آماده معرفی شرکت های بزرگ ایرانی به عمان هستیم

با تور عمان ارزان قیمت از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به عمان با قیس الیوسف وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری سلطنت عمان ملاقات و بر توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با عمان همراستا با روابط محبت آمیز دو کشور تأکید کرد.

در این ملاقات، فاطمی امین با اعلام علاقمندی برای تعمیق تجارت ترجیحی میان دو کشور، گفت: تجارت ترجیحی مطمئناً باعث ارتقاء مناسبات و افزایش حجم مبادلات تجاری خواهد شد. رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با جلسات کارشناسی در این حوزه با طرف های عمانی موافقتنامه تجارت ترجیحی و فهرست کالاهای مورد توافق را پیگیری خواهد نمود تا گام بسیار بزرگی برای توسعه مناسبات برداشته گردد.

وزیر صمت بعلاوه با اشاره به علاقمندی شرکت های ایرانی برای حضور در عمان و توسعه مراودات با این کشور، اظهار کرد: آماده معرفی شرکت های بزرگ و توانمند ایرانی در حوزه های مختلف از جمله دارو، صنایع غذایی، لوازم خانگی و صنایع معدنی برای کار مشترک در عمان هستیم، البته به شرطی که ورود این شرکتها به وسیله کارگروه ویژه ای تسهیل گردد.

استفاده از ظرفیت ایران در حوزه اکتشافات معدنی

وی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه حوزه معدن یکی از اولویت های کشور عمان است، توضیح داد: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور ما در حوزه اکتشافات معدنی می تواند همکاری های مشترکی با کشور عمان داشته باشد.

گردشگری سلامت، ظرفیت مشترکی برای دو کشور

وزیر صنعت معدن و تجارت بعلاوه گردشگری سلامت را ظرفیت مشترکی برای سرمایه گذاری های دو کشور دانست و بر ایجاد پایانه های صادراتی و گلخانه به وسیله عمانی ها در ایران برای موضوع امنیت غذایی این کشور تاکید نمود.

سرمایه گذاری مشترک ایران و عمان در حوزه برق

فاطمی امین، سرمایه گذاری مشترک در حوزه برق و اتصال شبکه برق دو کشور را از دیگر ظرفیت های توسعه مراودات دانست و گفت: راستا ترانزیتی میان ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان و بندر چابهار نیز فرصت دیگری است.

تسهیلات دولت عمان برای سرمایه گذاری ایرانی ها در این کشور

وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری سلطنت عمان نیز در این ملاقات درباره تسهیلات دولت عمان برای سرمایه گذاری ایرانی ها در این کشور، اظهار کرد: فعالیت سرمایه گذاران ایرانی با مالکیت 100 درصد، بدون حضور کفیل عمانی و ارایه اقامت طولانی مدت از تسهیلاتی است که برای سرمایه گذاری در کشور ما برقرار شده است.

قیس الیوسف با اشاره به اعمال مشوق هایی برای بهبود شرایط کسب و کارهای عمان پس از کرونا توضیح داد: کاهش اقتصادیات ها و هزینه های مربوط به ثبت شرکت برای تجارت و تسهیلات لازم برای تملک اراضی مورد احتیاج فعالان اقتصادی در این راستا بوده است.

وی در ادامه علاقمندی کشورش را برای ارتقای مناسبات تجاری با ایران خاطرنشان کرد و اضافه نمود: در راستای سند منظره 2040 کشور عمان بخش ها و ظرفیت های مختلف کشور عمان برای سرمایه گذاری مشترک دیده شده است. صنعت، معدن، گردشگری، شیلات، امنیت غذایی، لجستیک و خدمات و... اولویتهای کشور ما هستند.

در این جلسه بعلاوه در مورد راهکار های مختلف برای تسهیل جابجایی پولی، اقتصادی و اعتباری بحث و گفتگو شد و طرفین راهکار های پیشنهادی خود را ارائه دادند.

سید رضا فاطمی امین امروز با وزیر بهداشت و معاون نخست وزیر عمان هم ملاقات و گفت وگو کرد.

نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و عمان 19 و 20 بهمن ماه، در مسقط در حال برگزاری است و قرار است 11 سند همکاری مورد آنالیز دو کشور قرار گیرد.

در این سفر 10 شرکت از بخش خصوصی در حوزه های مواد معدنی، دارویی و تجهیزات پزشکی، انرژی و مواد غذایی و آبزیان با هدف صادرات مجدد به وسیله عمان و استفاده از مزایای تعرفه ای عمان به سرپرستی محسن ضرابی, رئیس اتاق مشترک ایران و عمان وزیر صنعت, معدن و تجارت ایران را همراهی کردند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1955

به "تور عمان ارزان قیمت: آماده معرفی شرکت های بزرگ ایرانی به عمان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان ارزان قیمت: آماده معرفی شرکت های بزرگ ایرانی به عمان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید