یونان: پیدا کردن تروریست ها در بین مهاجران تقریبا غیرممکن است

به گزارش مجله بوشهری ها، در حالی که پس از حملات تروریستی اخیر در پاریس، کوشش ها برای به دام انداختن تروریست ها افزایش یافته، مقام های یونانی هشدار دادند که پیدا کردن تروریست ها در بین مهاجرانی که وارد خاک اروپا می شوند، تقریبا غیر ممکن است.

یونان: پیدا کردن تروریست ها در بین مهاجران تقریبا غیرممکن است

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام های یونانی بر این باورند که بدون اطلاعات اولیه، تقریبا کار غیر ممکنی خواهد بود که تروریست ها را از بین مهاجرانی که وارد مرزهای اروپا می شوند، شناسایی کرد.

دیمیتریس آمونتزیاس از مقام های پلیس یونان تاکید نمود: اگر نامی از تررویست ها در پایگاه اطلاعاتی ثبت نشده باشد، شناسایی آنها در بین مهاجران تقریبا غیر ممکن است.

یونان یکی از مقصدهای اصلی مهاجران خارجی است که با عبور از دریای مدیترانه وارد خاک اروپا می شوند. گرچه تدابیر امنیتی در مرزهای اروپا تشدید شده است ولی تروریست ها ثابت نموده اند که به راحتی توانایی عبور از پست های بازرسی مرزی را دارند.

مغز متفکر حملات تروریستی اخیر پاریس پس از آنکه از اروپا به سوریه گریخت، بدون آنکه شناسایی گردد بار دیگر به فرانسه بازگشت. برنارد کازنیو وزیر کشور فرانسه نیز تاکید نمود: عبدالحمید عبود طراح اصلی حملات تروریستی پاریس به وسیله یونان وارد خاک فرانسه شده است.

البته وزارت حفاظت شهری یونان با انتشار بیانیه ای این ادعا را تکذیب نموده است. در این بیانیه آمده است: هنوز هیچ منبعی، سند معتبری را که بتواند این ادعا را ثابت کند، ارائه ننموده است.

یک کارشناس امنیت اروپا که نامش فاش نشده در این باره گفت: ورود بدون نظارت و کنترل یک چالش عظیم برای امنیت اروپا به شمار می رود.

روز آدینه، فرانسیس مولینس دادستان فرانسه تاکید نمود: عامل دوم انتحاری که خود را در نزدیکی استادیوم استودو فرانس منفجر کرد، به وسیله یونان و به عنوان یک مهاجر وارد اروپا شده است.

البته از سوی دیگر یانیس موزالاس وزیر کشور یونان نیز تاکید نمود: تشدید نگرانی های امنیتی نباید حق مهاجران برای داشتن امنیت در اروپا را تضعیف کند.

بر اساس آمارهای سازمان بین المللی مهاجرت، بیش از 650 هزار مهاجر و آواره از ابتدای سال 2015 میلادی تا به امروز به وسیله دریای مدیترانه و ترکیه وارد یونان شده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 846

به "یونان: پیدا کردن تروریست ها در بین مهاجران تقریبا غیرممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان: پیدا کردن تروریست ها در بین مهاجران تقریبا غیرممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید