فرانسه 2 جنگنده رافائل و یک کِشتی جنگی به مدیترانه اعزام می نماید

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع فرانسه امروز پنجشنبه در بیانیه ای گفت که این کشور 2 فروند جنگنده رافائل و کِشتی جنگی Lafayette خود را به مدیترانه شرقی اعزام می نماید.

فرانسه 2 جنگنده رافائل و یک کِشتی جنگی به مدیترانه اعزام می نماید

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع فرانسه، این اقدام پاریس به منظور تقویت حضور نظامی این کشور در منطقه مذکور در بحبوحه تنش ها میان ترکیه و یونان به انجام خواهد رسید.

این در حالی است که در روزهای گذشته امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از ترکیه خواسته بود تا عملیات اکتشافی نفت و گاز خود در مدیترانه شرقی را متوقف کند و تهدید نموده بود که در غیر اینصورت در راستا تحریم آنکارا گام برخواهد داشت.

قرار است در نشست غیر رسمی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا که در سرانجام ماه جاری میلادی برگزار می گردد، علاوه بر تحولات در مدیترانه شرقی در مورد روابط ترکیه و اتحادیه اروپا نیز تبادل نظر گردد.

لازم به ذکر است، دلیل اصلی شدت دریافت تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1076

به "فرانسه 2 جنگنده رافائل و یک کِشتی جنگی به مدیترانه اعزام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه 2 جنگنده رافائل و یک کِشتی جنگی به مدیترانه اعزام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید