گجت پوشیدنی با 6 بازوی رباتیک به یاری معلولان می آید

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این بازوهای رباتیک را می توان به سیستم وصل، جدا و یا حتی به طور کامل جایگزین کرد و به این ترتیب شیوه کنش و واکنش انسان، ربات و هوش مصنوعی دگرگون می گردد.

گجت پوشیدنی با 6 بازوی رباتیک به یاری معلولان می آید

در بیانیه این شرکت آمده است: نیم قرن از زمان ارائه طرح اولیه سایبورگ می گذرد. سیستم های جیزای که با توسعه ربات های پوشیدنی فعال شده اند، در حقیقت نقطه تمرکز تحقیقات اخیر بوده اند. بازوهای جیزای یک سیستم رباتیک چند عضوی شامل یک پایه پوشیدنی با 6 ترمینال و بازوهای رباتیک جداشدنی است که کاربر آنها را کنترل می نماید. این سیستم طوری طراحی شده تا کنش و واکنش اجتماعی بین چند کاربر به وجود بیاورد مانند تبادل بازوها و آنالیز ارتباط بین سایبورگ های دیجیتال.

هدف اصلی شرکت از این ابداع تضمین آن است که انسان ها می توانند با ربات ها و هوش مصنوعی به شیوه ای راحت و طبیعی ارتباط برقرار نمایند. توسعه چنین سیستمی مسیر را برای آینده ای هموار می نماید که در آن انسان ها و ماشین ها می توانند همراه یکدیگر و به طور نامحسوس کار نمایند.

پروتزهای رباتیک این شرکت ژاپنی بسیار انعطاف پذیر هستند و در نتیجه می توانند فعالیت های مختلفی انجام دهند. این ربات ها کاربردهای متعددی دارند و می توان از آنها در انبارها و اتاق های عمل جراحی استفاده کرد.

کاربر به راحتی می تواند سیستم جیزای آرمز را کنترل کند و در نتیجه قادر خواهد بود حرکت هر بازو را راهبری و این حس را ایجاد کند که هر کدام از آنها بخشی از بدن خود وی هستند.

البته شاید مهمترین تاثیر استفاده از این سیستم ارتقای کیفیت زندگی افراد معلول است. افرادی که اعضای بدنشان را از دست داده اند می توانند با استفاده از بازوهای جیزای کارهایی را انجام دهند که بدون آنها غیرممکن به نظر می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2189

به "گجت پوشیدنی با 6 بازوی رباتیک به یاری معلولان می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گجت پوشیدنی با 6 بازوی رباتیک به یاری معلولان می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید