کشاورززاده: پتانسیل فراوانی در همکار های هوا و فضا بین ایران و چین وجود دارد

به گزارش مجله بوشهری ها، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن با بیان اینکه پتانسیل فراوانی در همکاری های هوا و فضا با چین وجود دارد، گفت: دانشجویان نخبه ایرانی هوا و فضا در چین می توانند پل ارتباطی دو کشور در این عرصه باشند.

کشاورززاده: پتانسیل فراوانی در همکار های هوا و فضا بین ایران و چین وجود دارد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن امروز (دوشنبه) در توئیتی نوشت: با پرتاب ماهواره بی دو پوشش دنیای موقعیت یابی و ناوبری این شرکت چینی تکمیل و خاتمه انحصار جی.پی.اس آمریکا را رقم زد.

وی با بیان اینکه پتانسیل فراوانی در همکاری های هوا و فضا با چین وجود دارند، بیان کرد: دانشجویان نخبه ایرانی هوا و فضا در چین می توانند پل ارتباطی دو کشور در این عرصه باشند.

مرکز کنترل ماهواره شیان در چین بیان کرد که آخرین ماهواره سیستم ناوبری ماهواره ای چین به نام بیدو که به تازگی پرتاب شده، وارد مدار انتقالی زمین ثابت (GEO) شد.این ماهواره که پنجاه و پنجمین ماهواره از خانواده ماهواره های بیدو محسوب می گردد، روز بیست و سوم ژوئن به فضا پرتاب شد. این ماهواره بعد از حدود هشت روز پرواز، با موفقیت وارد مدار نهایی خود شد که در فاصله 36 هزار کیلومتری بالای سطح زمین قرار گرفته است.

سیستم BDS-3 از دسامبر 2018 آغاز به ارائه خدمات اولیه ناوبری به کشورها و مناطق دنیا نموده است. بیدو یکی از چهار سیستم ناوبری ماهواره ای دنیای است. سیستم جی.پی.اس آمریکا، سیستم گالیله اروپا و گلوناس روسیه سه سامانه دیگر ناوبری ماهواره ها در دنیا هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1089

به "کشاورززاده: پتانسیل فراوانی در همکار های هوا و فضا بین ایران و چین وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورززاده: پتانسیل فراوانی در همکار های هوا و فضا بین ایران و چین وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید