تور ارمنستان: ارمنستان درک کند که اشغال سرزمین کشورهای همسایه نتیجه ای ندارد

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ترند نیوز، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در سخنانی گفت که جمهوری آذربایجان 30 سال در حال مذاکره برای آزادسازی سرزمین های خود بود، اما متأسفانه پیروز نشد و لذا با توسل به زور این منطقه ها را آزاد کرد.

تور ارمنستان: ارمنستان درک کند که اشغال سرزمین کشورهای همسایه نتیجه ای ندارد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

بر اساس اعلام این این خبرگزاری، وزیر خارجه ترکیه در این باره ادامه داد: ایروان باید درک کند که اشغال سرزمین های کشورهای همسایه هیچ نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

مولود چاووش اوغلو در این باره افزود: جمهوری آذربایجان 30 سال منتظر ماند و خاتمه سرزمین های خود را در 44 روز آزاد کرد. در حال حاضر محیط مساعدی برای انجام مذاکرات دیپلماتیک ایجاد شده است. پیغام های مثبتی از سوی ترکیه و ارمنستان وجود دارد. اما آن ها نباید فقط در حد حرف باقی بمانند.

این در حالیست که چهارشنبه گذشته نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در نشست کابینه دولت این کشور در ایروان اظهار داشت: آماده ایم با ترکیه در خصوص عادی سازی روابط و از سرگیری حمل ونقل زمینی و ریلی مذاکره کنیم و می توانیم دامنه آن را توسعه دهیم. روسیه اظهار داشت که در این خصوص یاری کند. اتحادیه اروپا به ویژه فرانسه و آمریکا هم به این فرایند علاقه مند هستند. رویکرد هند و چین هم در قبال احیای حمل ونقل در منطقه هم روشن است. طرح های مربوط به کریدور حمل ونقل شمال به جنوب در منطقه هم در مذاکرات با ایران و گرجستان مورد علاقه زیادی قرار گرفتند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان 1399 بعد از 44 روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش بس در منطقه کوهستانی قره باغ به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه نموده و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1730

به "تور ارمنستان: ارمنستان درک کند که اشغال سرزمین کشورهای همسایه نتیجه ای ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: ارمنستان درک کند که اشغال سرزمین کشورهای همسایه نتیجه ای ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید