کاروان نظامی ترکیه شامل چهل خودروی زرهی وارد سوریه شد

به گزارش مجله بوشهری ها، ارتش ترکیه بار دیگر یک کاروان نظامی را وارد شمال ادلب کرد تا این منطقه را بیش از پیش به یک پایگاه نظامی خود در شمال سوریه تبدیل کند.

کاروان نظامی ترکیه شامل چهل خودروی زرهی وارد سوریه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری معارضان سوریه می گویند که شب گذشته (پنج شنبه) یک کاروان نظامی ترکیه از مرز کفرلوسین رد شده و به شمال ادلب رفته است.

به نوشته مرکز موسوم به دیده بان سوریه، این کاروان نظامی متشکل از 40 خودرو و کامیون حامل دیوارهای بتنی و تجهیزات نظامی بود و به سمت مراکز دیده بانی ترکیه در شمال ادلب و منطقه موسوم به کاهش تنش راهی شد.

مناطق کاهش تنش مناطقی است که حاصل توافق ترکیه، روسیه و ایران در چند سال گذشته است. از چند سال پیش این سه کشور برای همکاری در مورد سوریه سلسله نشست هایی موسوم به نشست های آستانه (پایتخت وقت قزاقستان) داشتند که منجر به توافقی برای کاهش تنش در بعضی مناطق سوریه موسوم به مناطق کاهش تنش شد؛ منطقه ادلب (همه استان ادلب به اضافه بعضی از مناطق حلب و شمال حماه) یکی از مناطق پنجگانه کاهش تنش بود. مطابق این توافق، درگیری در این مناطق متوقف و کاهش می باید مگر اینکه طرف درگیر داعش یا جبهه النصره (شاخه سوریه القاعده) باشد.

به گفته دیده بان سوریه از زمان اجرای آتش بس در استان ادلب و حلب (12 بهمن 1398)، تا کنون 6040 خودرو و کامیون نظامی هزاران سرباز ترکیه وارد سوریه شده است.

ارتش ترکیه در ماههای اخیر به بهانه نظارت بر آتش بس دهها نقطه دیده بانی در استان ادلب ایجاد نموده و حجم وسیعی از نیروهای نظامی خود را در مناطق شمالی سوریه مستقر نموده است.

ترکیه هنوز به طور شفاف در مورد تعداد نیروها و نوع سلاح هایش در منطقه سخن نگفته است، اما به گزارش اندیشکده پژوهش های جنگ آمریکا ارتش ترکیه از تاریخ 1 فوریه تا 31 مارس (12 بهمن الی 12 فروردین) نزدیک به 20 هزار نیروی نظامی در سوریه مستقر نموده است.

به نوشته این اندیشکده، نیروهای نظامی ترکیه مستقر در سوریه از میان نیروهای ویژه و یگان های زرهی و نیروهای زمینی کماندو از جمله نیروهای تیپ پنج کماندو که در جنگ نامنظم و عملیات کوهستانی به کار می فرایند، هستند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 881

به "کاروان نظامی ترکیه شامل چهل خودروی زرهی وارد سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروان نظامی ترکیه شامل چهل خودروی زرهی وارد سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید