هشدار پلیس در خصوص سایت ها و اپلیکیشن های تست کرونا

به گزارش مجله بوشهری ها، رییس پلیس فتای تهران عظیم نسبت به احتمال کلاهبرداری به وسیله بعضی از سایت ها و اپلیکیشن های تست کرونا اطلاع داد.

هشدار پلیس در خصوص سایت ها و اپلیکیشن های تست کرونا

سرهنگ تورج کاظمی در گفت وگو با خبرنگاران، دراین باره گفت: به دنبال نگرانی شهروندان از شیوع ویروس کرونا در کشور، بعضی از شهروندان به دنبال راهکارهایی هستند تا بدون احتیاج به مراجعه به مراکز درمانی از شرایط سلامتی خود آگاه شوند در این میان نیز بعضی از سایت ها و اپلیکیشن ها برای تشخیص اولیه این بیماری ایجاد شده که بیشتر با هدف کاهش وسواس و موج نگرانی بی مورد از ابتلا به کرونا فعالیت می نماید.

وی ادامه داد: در این میان ممکن است بعضی از افراد سودجو نیز بخواهند به وسیله طراحی سایت ها و اپلیکیشن های این چنینی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان یا سوءاستفاده از اطلاعات شخصی آنان نمایند که به همین دلیل ضروری است یکسری نکات و مسائل ایمنی از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

کاظمی با تاکید بر اینکه تنها سایت ها و اپلیکیشن هایی که از سوی وزارت بهداشت تأییدیه داشته باشد، قابل اطمینان است، اظهار داشت: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای تست کرونا در فضای مجازی هیچ احتیاجی به پرداخت پول حتی به میزان اندک وجود ندارد و چنین سایت ها و نرم افزارهایی حتما با هدف سوءاستفاده ایجاد شده است، لذا نباید به آن اعتماد نمایند.

رییس پلیس فتای تهران عظیم ادامه داد: همچنین این احتمال وجود دارد که بعضی از این نرم افزارها قصد سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران را داشته باشند، از این رو شهروندان به هیچ عنوان نباید اطلاعات شخصی و خصوصی خود را در این فضا بارگذاری نمایند.

وی از شهروندان خواست که خبرهای مربوط به کروناویروس را نیز از مراجع معتبر دریافت نمایند. همچنین هنگام دریافت نرم افزارها توجه داشته باشند که به هیچ عنوان به فایل های ناشناس در کانال ها و شبکه های اجتماعی مراجعه ننمایند؛ چرا که ممکن است فایل مذکور بدافزار بوده و به تلفن همراه آسیب بزند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 772

به "هشدار پلیس در خصوص سایت ها و اپلیکیشن های تست کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس در خصوص سایت ها و اپلیکیشن های تست کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید