نوزدهمین کنگره کاردرمانی ایران فردا برگزار می گردد

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران ، دکتر ملاحت اکبر فهیمی، اجرای نوزدهمین کنگره کاردرمانی ایران را با رویکردی جدید و متفاوت از سال های گذشته خواند و گفت: از مهمترین تفاوت های این همایش با سال های گذشته، ایجاد ارتباط نزدیک مابین انجمن کار درمانی و بورد تخصصی کاردرمانی است.

نوزدهمین کنگره کاردرمانی ایران فردا برگزار می گردد

وی اضافه کرد: نگاه عمیق به سلامت جامعه، طرح مساله بیمه توانبخشی و مهمتر از همه نگاه به اخلاق حرفه ای و مسائل حقوقی مراجعین به کاردرمانی و کاردرمانگران و نمایش اختراعات در حوزه کاردرمانی و حضور بیش از 15 شرکت تحقیقاتی و توانبخشی کاردرمانی در همایش از ویژگی های مهم کنگره علمی کاردرمانی ایران است.

فهیمی، زمان برگزاری این همایش را صبح روز سه شنبه 20 آبان ماه جاری مطرح نمود و گفت: همایش به مدت سه روز ادامه داشته و جمعی از متولیان دولتی و غیردولتی امور توانبخشی کشور در این کنگره حضور داشته و سخنرانی خواهند داشت.

وی ادامه داد: دکتر علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی، دکتر تدین رییس کارگروه تدوین پوشش بیمه ای خدمات و تجهیزات توانبخشی کارشناس بیمه سلامت، دکتر فرزانه یزدانی عضو هیات علمی دانشگاه آکسفورد، دکتر مریم ملک پور عضو آموزشی دانشگاه آمریکا، دکتر تهمینه موسوی از دانشگاه آریزونای آمریکا، دکتر شهرام رفیعی فر، مدیر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت و یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی، بعضی از سخنرانی های این همایش را بر عهده دارند.

دبیر علمی کاردرمانی کشور نیز در ارتباط با رویکرد جدید کنگره گفت: همگام با تحول نظام سلامت به عنوان یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید، کنگره کاردمانی شعار امسال خود را با عنوان کاردرمانی در ارتقای سلامت انتخاب نموده است.

دکتر مهدی علیزاده زارعی رئیس کنگره و انجمن علمی کاردرمانی گفت: پیش از این به خاطر عدم تدوین خدمات استاندارد کاردرمانی نقش این رشته تخصصی در نظام سلامت کمرنگ یا در بعضی موارد نادیده گرفته می شد که در کنگره امسال موضوع مقالات و سخنرانی ها، تاکید بر نقش موثر کاردرمانی در نظام سلامت دارد.

وی گفت: کنگره در دو سالن به طور موازی انجام میشود و بیش از 50 ساعت گزارش فعالیت آموزشی و تخصصی در همایش یاد شده از برنامه های مختص این کنگره است.

علیزاده با اشاره به پوشش بیمه ای فعالیت های این رشته که اخیراً انجام شده است، گفت: کنگره با شعار کاردرمانی برای ارتقاء سلامت جهت معرفی توانمندی های خود و اجرای نقش موثر در طرح تحول نظام سلامت، برنامه های ویژه ای را در این دوره تدارک دیده است. همچنین با توجه به گسترده تر شدن مخاطبان این کنگره که شامل پزشکان و پیراپزشکان نیز شده است، امتیاز بازآموزی بصورت قابل توجهی (از 75/10 در دوره قبل به 17 امتیاز) افزایش یافته است که این نیز از دیگر شاخصه های مهم این دوره است.

این متخصص کاردرمانی اضافه کرد: اجرا نشست های حاشیه ای با موضوع بحث آزاد دانشجویان با اساتید در مورد چالش های آموزشی این رشته از دیگر نوآوری های این دوره است. همچنین حضور اساتید هیئت علمی از کشور های کانادا و ایرلند، مقامات و مسئولین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و دریافت بیش از 300 مقاله و 150 پوستر از دیگر جهش های علمی این کنگره بشمار می رود.

نوزدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران با حضور اساتید، دانشجویان و فعالان این عرصه با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران از تاریخ 20 الی 22 آبان ماه امسال در مرکز همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 324

به "نوزدهمین کنگره کاردرمانی ایران فردا برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوزدهمین کنگره کاردرمانی ایران فردا برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید