نمایشگاه گرافیک در شیراز برپا شد

به گزارش مجله بوشهری ها، خبرنگاران: مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی و سنتی استان فارس گفت: نمایشگاه گرافیک در شیراز از 5 اردیبهشت آغاز شده و تا 9 اردیبهشت ادامه دارد.

نمایشگاه گرافیک در شیراز برپا شد

محمد هادی ستایش در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در شیراز، با اشاره به برگزاری نمایشگاه گرافیک در گالری وصال این شهر گفت: این نمایشگاه به مناسبت هفته گرافیک در سالن صورتگر نگارخانه وصال با 50 اثر منتخب برگزار گردید.

وی اضافه نمود: آثار شامل نشانه نوشته ها یا همان لوگوتایپ های طراحی شده از سال 1377 تا به امروز است و همزمان با این برنامه تعداد75 پوستر از دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی ارم در سالن شیوایی نگارخانه وصال به نمایش گذاشته شده است.

مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی و سنتی فارس ویژگی اصلی این آثار را خلق تمامی آنها بر اساس درخواست سفارش دهنده دانست و عنوان نمود: این آثار در فضاهای تجاری و فرهنگی استفاده می شود.

ستایش با بیان اینکه لوگوتایپ تخصصی ترین بخش کار هنر گرافیک است، گفت: هر نشانه نوشته ای فرم تصویری به خود میگیرد که در لوگو تایپ به آن هویت بصری گفته می شود.

وی توضیح داد: گرافیک هنر کاربردی است و ویژگی خاصی که سبب برپایی این نوع نمایشگاه میشود، وجود سفارش دهنده است.

ستایش اعلام کرد: این نمایشگاه از 5 تا 9 اردیبهشت برپا است و از ساعت 9 صبح تا 13 و 17 تا 21 در گالری وصال به آدرس چهارراه پانزده خرداد، ابتدای خیابان انقلاب پذیرای عموم علاقمندان است.

به گزارش خبرنگاران تاریخ شکل گیری لوگوتایپ در ایران به دهه 20 شمسی بازمی شود و قدمتی حدود 70 سال دارد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 901

به "نمایشگاه گرافیک در شیراز برپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه گرافیک در شیراز برپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید