نگاه غلط روزگار صنعت فارس را سیاه نموده است

به گزارش مجله بوشهری ها، خبرنگاران/فارس نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی دلایل افت صنعت در استان فارس را برشمرد و گفت: نگاه غلط و منفعت طلبانه صنعت استان فارس را به خاک سیاه نشاند.

نگاه غلط روزگار صنعت فارس را سیاه نموده است

ابراهیم عزیزی در همایش آینده صنایع ایران با رویکرد تکنولوژی در باشگاه دانشگاه شیراز با اشاره به اهمیت این نوع اقدامات و مزیت ها و نیازهای استان فارس در این عرصه، دلایل افت صنعت در استان را برشمرد و گفت: فارس به علت بعضی روینمودهای غلط گذشته و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی، استان صنایع خاموش است و این ادعای گزافی نیست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دفتر نماینده شیراز در مجلس، عزیزی با اشاره به مثالی در این عرصه اضافه کرد: استان فارس روزی مهد صنعت الکترونیک بود و شاید همین الان واحدهای آی تی ای را آنالیز کنیم صدها هزار سوییچ مخابراتی در حال خاک خوردن است در حالی که ما با سیاست های غلط وارداتی و نگاه غلط مدیران وقت، این سوییچ ها را وارد می کردیم.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: سیاست غلط استفاده از محصولات وارداتی به وسیله بعضی مدیرانی که اعتقادی به فراوری داخل نداشتند، کمر صنعت استان فارس را شکست و آن را به این روز انداخت.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارخانه های بزرگ استان فارس همانند آی تی آی، آی، تی ام سی، آزمایش، کابل سازی، کمپرسورسازی و... که روزگاری با حداکثر ظرفیت فعال بوده و امروز به علت اجرای غلط خصوصی سازی و ....یا تعطیل و نیمه تعطیل شده اند ادامه داد: به فرض مثال محصولات کارخانه آزمایش در بیشتر خانه ها دیده می شد و از اعتبار ویژه ای برخوردار بود اما امروز تعطیل شده است.

او گفت: تعطیلی این کارخانه ها حجم عظیمی از بیکاران را روی دست ما گذاشت که دلایل آن عدم آینده نگری مدیران و توجه به منافع زودگذر مقطعی بود که صنعت استان فارس را به این روز سیاه انداخت.

عزیزی بعلاوه گفت: متاسفانه افراد با رانت خواری و استفاده از ارتباطات به بهای اندک کارخانه های استان فارس را خریدند و با همان نگاه مقطعی، این کارخانه ها را به تعطیلی کشاندند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: علت بعدی تعطیلی کارخانه ها عدم نگاه علمی و فناورانه به بحث صنعت بود به طوری که اسیر روزمرگی و عقب ماندگی شدند چراکه نگاه غلط و کوته بینانه بر مدیران آن حاکم بود.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنعت گران ما امروز سعی نموده اند که این رویکرد علمی را در پیش بگیرند اما هنوز کافی نیست و این نشست ها و همایش ها با یک رویکرد هوشمندانه می تواند ما را به قله های پیشرفت برساند.

عزیزی اضافه کرد: مجلس نیز از جهت قوانین و مقررات و باز کردن غل و زنجیرهایی که در جهت صنعت گران است می خواهد این راه را تسهیل کند و این اراده در نمایندگان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1848

به "نگاه غلط روزگار صنعت فارس را سیاه نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه غلط روزگار صنعت فارس را سیاه نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید