مگر قحطی مصیبت است که سلطان را می کشید؟

به گزارش مجله بوشهری ها، وقتی ما می توانیم جلال، این بدمن نوستالژیک و فراموش شده فیلمفارسی ها را در آلمان پیدا کنیم و زودتر از حضرت عزراییل بکشیم، دیگر تکلیف جمشید مشایخی دم دست که روشن است.

مگر قحطی مصیبت است که سلطان را می کشید؟

خبرنگاران- رسول بهروش: روز پنجشنبه در سطحی وسیع شایعه کردند علی پروین دچار حمله قلبی شده و در بیمارستان جان سپرده است. شایعه را آنقدر دست به دست چرخاندند که پیرمرد مجبور شد ویدیو بدهد و اعلام کند زنده است؛ شبیه همان کاری که چندی پیش بنده خدا جلال پیشواییان انجام داد و بعد از انتشار خبر درگذشتش حتی در رسمی ترین خبرگزاری های کشور، به صورت تصویری اظهار داشت هنوز در قید حیات است و نفس می کشد. شاید کشور ما یکی از معدود سرزمین های جهان باشد که در آن زنده بودن آدم ها خبر است و احتیاج به سند دارد، نه مرگ آنها! وقتی ما می توانیم جلال، این بدمن نوستالژیک و فراموش شده فیلمفارسی ها را در آلمان پیدا کنیم و زودتر از حضرت عزراییل بکشیم، دیگر تکلیف جمشید مشایخی دم دست که روشن است؛ بی نوا تا وقتی جسم خسته اش را زیر خاک نبرد، هزار مرتبه ناچار شد شایعه مرگش را تکذیب کند و البته که هر بار از عمق جان غمگین می شد، وقتی این اشتیاق کور و بیمارگونه را برای استقبال از فقدانش می دید.

سازندگان شایعه مرگ پروین اما وضع شان خراب تر از این حرف هاست. اگر فرض کنیم شایعه درگذشت سایر ستاره ها در دوران بی خبری منتشر می شد و قصد از فراوری آنها صرفا سرگرمی و دریافت لایک و کلیک بود، این داستان در روزهای جاری مصداق ندارد. این روزها از در و دیوار مصیبت و بدبختی و نگرانی می بارد و رسانه ها آنقدر گیج و مبهوت اند که حتی خبر زلزله و سقوط هواپیما هم به چشم نمی آید؛ پس دیگر چه مرگ تان است که کنار این همه فاجعه واقعی، ضایعه قلابی هم می سازید و به خورد مخاطبان می دهید؟ درد و مرض تان چیست که بین این همه مصیبت حقیقی، سراغ آزار دادن علی پروین و هوادارانش می روید؟ که چه بگردد؟ که به سلطان بفهمانید از زنده بودنش در عذابید؟ مگر جای شما را تنگ نموده؟ مگر مزاحم تان شده؟

چوب خط طاقت ما انگار پر نمی گردد. این همه ناآرامی در منطقه، سقوط هواپیما و پرپر شدن جوانان نخبه اش، واژگونی اتوبوس و مرگ 19 مسافر بی گناه، ادامه سیل مهاجرت ها که حالا به دخترک مدال بگیر المپیکی مان هم رسیده... دیگر چه اتفاقی باید رخ بدهد که کمی با هم مهربان تر باشیم و حداقل جان هم را زودتر از ملک الموت نگیریم؟ میان این همه هیاهو، فقط یک مساله روشن است؛ کاری که ما می کنیم اسمش زندگی نیست. زندگی کردن مهارت است و خیلی از ما متاسفانه بویی از این هنر نبرده ایم.

  • فیلم | واکنش علی پروین به خبر فوتش
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 614

به "مگر قحطی مصیبت است که سلطان را می کشید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مگر قحطی مصیبت است که سلطان را می کشید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید