مواد مغذی برای سلامت چشم

به گزارش مجله بوشهری ها، عنصر روی از جمله مواد معدنی است که بافت چشم ها به میزان بالایی از آن برخوردار است. کاهش دید در شب و تاری دید از جمله علائم احتمالی کمبود این ماده معدنی هستند. این ماده مغذی همچنین نقش کلیدی در وضعیت مطلوب شبکیه بازی می نماید.

مواد مغذی برای سلامت چشم

مجله بوشهری ها- رژیم غذایی خاصی که از بروز بیماری های چشم جلوگیری کند، وجود ندارد هرچند در بعضی از مطالعات بر مصرف مواد مغذی تاکید شده که سلامت چشم ها را تا حدودی حفظ می نمایند.

متخصصان سلامت و تغذیه در آنالیز های خود بر افزودن مواد مغذی که در ادامه به آن ها اشاره می گردد به رژیم غذایی تاکید دارند. همچنین رعایت نکات دیگری که از قدرت بینایی محافظت می نماید، توصیه می گردد.

لوتئین، زاکسانتین

مصرف این دو نوع آنتی اکسیدان با کاهش خطر ابتلا به انواعی از مسائل بینایی مرتبط است. همچنین از بافت های چشم در برابر نور آبی، نور خورشید، آلودگی هوا و دود سیگار محافظت می نمایند. انواع متعددی از میوه ها و سبزیجات رنگی حاوی میزان کافی از این دو نوع آنتی اکسیدان هستند.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 دارای خواص ضد التهابی هستند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد التهاب، نقش کلیدی در بروز عارضه چشمی دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن دارد. غذاهای دریایی منبع غنی از این اسیدهای چرب هستند.

ویتامین های A،C،E

هویج و دیگر خوراکی های نارنجی رنگ حاوی ترکیب بتاکاروتن نوعی ویتامین A هستند که در عملکرد مطلوب چشم ها موثر است. علاوه بر این، مصرف مرکبات و توت ها به دلیل دارا بودن ویتامین C توصیه می گردد زیرا با کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مرتبط است. همچنین ویتامین E سلامت غشای سلولی را حفظ نموده و به اصلاح DNA یاری می نماید.

روی (زینک)

عنصر روی از جمله مواد معدنی است که بافت چشم ها به میزان بالایی از آن برخوردار است. کاهش دید در شب و تاری دید از جمله علائم احتمالی کمبود این ماده معدنی هستند. این ماده مغذی همچنین نقش کلیدی در وضعیت مطلوب شبکیه بازی می نماید.

منبع: ایسنا

منبع: زندگی امروز
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 75

به "مواد مغذی برای سلامت چشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد مغذی برای سلامت چشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید