مقام آمریکایی: تا زمانی که لبنان اصلاحات لازم را انجام ندهد، یاری اقتصادی به بیروت نخواهیم کرد

به گزارش مجله بوشهری ها، مقامات غربی پس از نشست پاریس که برای یاری به دولت لبنان برگزار شده بود، اعلام کردند فعلا به بیروت یاری اقتصادی نخواهند کرد.

مقام آمریکایی: تا زمانی که لبنان اصلاحات لازم را انجام ندهد، یاری اقتصادی به بیروت نخواهیم کرد

از وبلاگ پتول دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات غربی پس از نشست پاریس که برای یاری به دولت لبنان برگزار شده بود، اعلام کردند فعلا به بیروت یاری اقتصادی نخواهند کرد.

بر این اساس، شرکت نمایندگان در این نشست که به ابتکار فرانسه و سازمان ملل برای حل مشکل اقتصادی لبنان برگزار شده بود اعلام کردند این کشور پیش از دریافت یاری اقتصادی احتیاج به اصلاحاتی دارد.

دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه در این رابطه گفت: ما در این نشست تنها موافقت کردیم به دولت لبنان یاری های فنی ارائه دهیم. آن یاری (اقتصادی) که سعد حریری، نخست وزیر لبنان درخواست نموده بود فعلا به این کشور تعلق نخواهد گرفت. ما تنها به بیروت یاری بشر محبت آمیز خواهیم کرد که زمان و میزان آن هم هنوز تعیین نیست.

سال گذشته میلادی 50 کشور دنیا وعده 11 میلیارد دلار یاری اقتصادی به لبنان دادند، اما این یاری اقتصادی را منوط به انجام اصلاحات توسط دولت حریری عنوان کردند. اصلاحاتی که از منظر غربی ها هیچ گاه انجام نگرفت.

با افزایش بدهی های دولت لبنان، حریری برای سال میلادی جاری از کشور های آمریکا، فرانسه، مصر، ترکیه، چین و عربستان درخواست نموده بود به این کشور در امر واردات یاری نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 530

به "مقام آمریکایی: تا زمانی که لبنان اصلاحات لازم را انجام ندهد، یاری اقتصادی به بیروت نخواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام آمریکایی: تا زمانی که لبنان اصلاحات لازم را انجام ندهد، یاری اقتصادی به بیروت نخواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید