مشاغل سیار شناسنامه دار می شوند

به گزارش مجله بوشهری ها، تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شناسنامه دار کردن مشاغل سیار اطلاع داد و گفت این طرح نیز در حال اجراست ضمن اینکه بازرسی ویژه از شرکت ها و زیرمجموعه های این وزارتخانه آغاز و تذکراتی در مورد رعایت قوانین کار ارائه شده است.

مشاغل سیار شناسنامه دار می شوند

به گزارش ایرنا، حجت الله عبدالملکی در آیین رونمایی از نمایشگاه دستاوردهای وزارت کار در دولت سیزدهم گفت: عموم مردم می توانند با مراجعه به سامانه سوت زنی ذیل این وزارتخانه نسبت به گزارش شرایط مفاسد اقدام نمایند تا بعد از رسیدگی مسئولان مربوطه اقدام گردد.

وی با اشاره به اینکه 150 هزار نفر از نیروهای این وزارتخانه در سراسر کشور فعال هستند، گفت: بیش از 10 هزار مدیر در سطوح مختلف داریم که همه این افراد اعضای شورای سیاستگذاری هستند و حضور آنها در این نمایشگاه با دعوت عمومی نبوده، بلکه با استقبال خودشان بوده است.

وزیر تعاون با اشاره به مردمی بودن دولت سیزدهم، گفت: نام وزارتخانه کار را با عنوان وزارت مردم قرار داده ایم، چراکه 60 میلیون نفر از مردم مستقیم در ارتباط با این وزارتخانه هستند.

وی گفت: از روز سوم شهریور ماه و بعد از رای اعتماد در مجلس، به سمت وزارتخانه کارمان را آغاز و اکنون 185 روز خدمت نموده ایم. همه بخش ها و معاونت ها اقدامات جدی را انجام داده اند.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه 200 اقدام اساسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شده است، گفت: در این نمایشگاه جزییات این اقدامات را به اطلاع مردم و مسئولان می رسانیم که امید آفرین است.

وی طرح اکوسیستم ملی اشتغال را یکی از طرح های مهم عنوان نمود و گفت: اکوسیستم برای توسعه و ایجاد اشتغال برای یک میلیون و 850 هزار نفر طراحی شده و در مرحله اجراست.

وزیر تعاون بیان داشت: برای تحقق این اشتغال، اکوسیستم اطلس اشتغال با 195 الگو طراحی شده است؛ بعلاوه 400 هزار کارآفرین برتر شناسایی و شناسنامه دار می شوند که بار اشتغال به دوش این افراد خواهد بود.

به گفته وی، در این وزارتخانه چهار کلان طرح را با عنوان برطرف فقر مطلق، ساماندهی صندوق های بازنشستگی، سازماندهی بنگاه های مالی و طرح اکوسیستم اشتغال تعریف نموده ایم که در حال انجام است.

عبدالملکی با اشاره به برنامه های وزارت کار در حوزه تامین اجتماعی گفت: خدماتی از جمله برقراری بیمه ناباروری (پوشش هزینه های مربوط به درمان ناباروری)، اجرای طرح بیمه خانواده ایرانی برای زنان خانه دار، پرداخت حقوق ماهانه مرخصی زایمان ارائه شده است.

وزیر کار با اشاره به صدور سه روزه مجوزهای آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای گفت: پیش از این دولت مجوزها 6 ماه زمان می برد و برخی از مجوزها 2 میلیارد تومان خرید و فروش می شد.

شناسنامه دار کردن مشاغل سیار/ صدور سه هزار و 500 مجوز مشاغل خانگی

وی افزود: در این دولت چهار هزار و 800 مجوز صادر شده است ضمن اینکه صدور مجوز مشاغل خانگی سه روزه شد که در هفت روز یک هزار و 200 درخواست تایید محور و چهار هزار هم ثبت محور ثبت و سه هزار و 500 مجوز صادر شد.

عبدالملکی از شناسنامه دار کردن مشاغل سیار اطلاع داد و گفت: این طرح نیز در حال انجامست ضمن اینکه بازرسی ویژه از شرکت ها و زیرمجموعه های این وزارتخانه آغاز کردیم و تذکراتی در مورد رعایت قوانین کار ارایه شده است.

وی افزود: مسائل 2 هزار و 900 شرکت تعاونی آنالیز شد.

به گفته وی، چهار هزار زوج نابارور برای استفاده از خدمات بیمه باروری ثبت نام کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2008

به "مشاغل سیار شناسنامه دار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاغل سیار شناسنامه دار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید