مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا به تعویق افتاد، اعلام تاریخ فینال تک بازی لیگ قهرمانان

به گزارش مجله بوشهری ها، کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری مسابقات قهرمانی فوتسال در قاره کهن را به سال میلادی آینده موکول کرد و از تغییر شیوه برگزاری فینال مسابقات لیگ قهرمانان اطلاع داد.

مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا به تعویق افتاد، اعلام تاریخ فینال تک بازی لیگ قهرمانان

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، جلسه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) امروز (پنجشنبه) با حضور رئیس فدراسیون فوتبال آسیا، شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه و مسئولان اتحادیه ها و فدراسیون های عضو به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

در این جلسه شیخ سلمان با تبریک به همه اعضا به خاطر سختکوشی و کوشش های انجام شده برای حصول اطمینان از برگزاری مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان در منطقه غرب آسیا و همچنین برگزاری مسابقات مراحل حذفی در شرایط امن قدردانی کرد.

شیخ سلمان در این باره گفت: کوشش ها و زحمات فراوانی انجام شده تا مطمئن شویم که مسابقات از تاریخ 14 سپتامبر شروع می شوند و AFC نیز در اطمینان حاصل کردن از امکان ادامه مسابقات در شرایط امن بسیار حرفه ای عمل نموده است. این مسابقات را ما به فعالان خط مقدم جبهه سلامت و کارگران حوزه بهداشت که در این ماه اخیر ستاره های واقعی جهان بوده اند تقدیم می کنیم. بازگشت فوتبال اتفاقی است که به خاطر آن باید جشن بگیریم و در این اتفاق کوشش فعالان حوزه سلامت هم تأثیرگذار بوده است. بازگشت فوتبال به ما امید می دهد چرا که کوشش های فوق العاده ای انجام شده تا پروتکل های بهداشتی لازم صورت بگیرد و سلامت همه در این فرآیند تضمین شوند. به همین دلیل ما داریم قدم های اولیه را برمی داریم. در همین حال ما با تمام سهام داران مان در آسیا و فیفا در تعامل هستیم تا مطمئن شویم که فوتبال ادامه دارد.

اعضای کمیته اجرایی نیز با تبریک به شیخ سلمان و AFC به خاطر پیش بردن مسابقات فوتبال، از اتحادیه فوتبال قطر به خاطر میزبانی از تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در ماه آینده قدردانی کرد.

مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در منطقه غرب با شعار فوتبال برای قهرمانان و تحت قوانین و مقرراتی خاص که منعکس کننده تأثیر شیوع فراگیر ویروس کرونا خواهد بود برگزار خواهد شد و شامل پروتکل های پزشکی AFC و کشور میزبان از جمله سنجش دمای بدن برای ورود به ورزشگاه و تست کرونا می گردد.

درهمین حال یک گروه که از سوی کمیته مسابقات AFC تشکیل شده است تا در شرایط اضطراری تصمیمات لازم درباره برگزاری مسابقات به صورت متمرکز را اتخاذ کند.

کمیته اجرایی AFC همچنین پذیرفت که فینال لیگ قهرمانان آسیا روز 19 دسامبر (29 آذر) برخلاف همواره که در قالب دو بازی رفت و برگشت انجام می گردد، سال جاری به صورت تک بازی برگزار خواهد شد.

علاوه بر این جام ملت های فوتسال آسیا نیز که قرار بود در ماه نوامبر سال جاری برگزار گردد، به ماه دسامبر موکول شد. این مسابقات در کویت و در فاصله روزهای دوم و تا 13 دسامبر برگزار خواهد شد تا اتحادیه های عضو فرصت کافی برای آماده سازی خود برای حضور در این مسابقات را داشته باشند.

همچنین رقابت های زیر 16 سال و زیر 19 سال آسیا که به ترتیب قرار بود در ماه های بحرین و ازبکستان برگزار گردد، به سال 2021 موکول شدند.

در همین حال به دلیل وجود مسائل لجستکی برای هماهنگی در برگزاری مسابقات AFC Cup در پنج منطقه آسیا، کمیته اجرایی AFC پذیرفت که به دلیل موانع به وجود آمده به خاطر شیوع کرونا، برگزاری این مسابقات در سال 2020 به کلی منتفی است. جام همبستگی AFC نیز به دلیل مشابه لغو شده است و در سال 2024 برگزار خواهد شد. مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه های آسیا که قرار بود سال 2020 در امارات برگزار گردد، سال 2021 در همین کشور با تیم های جدید برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1160

به "مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا به تعویق افتاد، اعلام تاریخ فینال تک بازی لیگ قهرمانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا به تعویق افتاد، اعلام تاریخ فینال تک بازی لیگ قهرمانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید