کوشش می کنیم مسائل را مرتفع کنیم، مردم ارومیه شکیبا باشند

به گزارش مجله بوشهری ها، محمدرضا تندروان در مصاحبه با خبرنگاران، درباره شرایط و شرایط تیم شهرداری ارومیه گفت: زمانی که مسابقات را پیروز یا مغلوب می شویم، مربوط به روز مسابقه نمی شود. قطعاً به اتفاقاتی برمی شود که در گذشته اتفاق افتاده و نتایج آن را امروز شاهد هستیم.

کوشش می کنیم مسائل را مرتفع کنیم، مردم ارومیه شکیبا باشند

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه تأکید کرد: زمانی که برای مسابقات لیگ آماده می شدیم، حدود دو ماه تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. متأسفانه علی اصغر مجرد را پیش از شروع رقابت ها از دست دادیم. در ابتدای راستا، غیبت مجرد خللی در کارمان ایجاد نکرد چرا که توانسته بودیم تمرینات خوبی را پشت سر بگذاریم علی رغم اینکه صابر کاظمی را که در مسابقات متعددی شرکت نموده بود، در اختیار گرفتیم. حتی قرار بود کاظمی به مسابقات جام باشگاه ها اعزام نشود اما در نهایت او به این رقابت ها راهی شد و سه روز پیش از شروع مسابقات لیگ به تیم ملحق شد.

وی ادامه داد: کاظمی فقط در مدت دو هفته تمرینات بدنسازی را انجام داد و دیگر نتوانست هیچ آمادگی جسمانی را تجربه کند. علیرضا بهبودی نیز پس از باشگاه های آسیا به تیم ملحق شد و در وقفه ایجاد شده در لیگ در جام باشگاه های دنیا شرکت کرد. ما تابع قوانین بودیم و از قوانین پیگیری کردیم تا بازیکنان در این رقابت ها شرکت نمایند اما مسئله اصلی آنجا بود که باز هم مصدومیت ها گریبانگیر تیم شد. عادل غلامی و سرلک در جریان رقابت ها مصدوم شدند و در هر مسابقه مهم مثل بازی با سپاهان، ما از صابر کاظمی استفاده نکردیم. در بازی با آذرباتری نیز داوودی را در اختیار نداشتیم و در رقابت با پیکان نیز سعید مصطفی وند به علت تست مثبت PCR حضور نداشت.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه تأکید کرد: در طول این مدت و از نیم فصل دوم تا امروز در هیچ مسابقه ای نتوانستیم تمام بازیکنانمان را با هم در اختیار داشته باشیم به جز بازی با سایپا. یکی از بزرگترین اتفاقات، فشار مضاعفی است که به بعضی از بازیکنان پیش از شروع مسابقات وارد شد. قرار است کادر فنی بازیکنان را از نظر روحی، روانی و جسمی آماده کند اما گاهی اتفاقاتی رخ می دهد که تمرکز بازیکنان به هم می ریزد.

تندروان با اشاره به مصدومیت بازیکنان در پست های حساس گفت: متأسفانه هنوز در شرایطی قرار نگرفته ایم که بتوانیم یک تیم کامل را در اختیار داشته باشیم. تمام کوشش خود را خواهیم کرد تا مصدومان و بازیکنان بیمارمان به کیفیت لازم برسند. پس از چند شکست شرایط تیم به هم ریخت. از این مرحله عبور کردن کار دشواری نیست اما آسان هم نمی باشد. یک تیغ دو لبه است.

وی گفت: یک زمان باید مراقب باشیم تا بازیکنان به سلامت به مرحله پلی آف برسند. برنامه هایی داریم که از نظر جسمی و روحی بازیکنان را به سلامت برسانیم. مهم ترین مسئله برایمان سلامت روح بازیکنان است.

تندروان در پاسخ به این سوال که بار روانی ایجاد شده روی تیم شهرداری ارومیه برای قهرمانی تا چه میزان تأثیرگذار است؟ گفت: خیلی دوست دارم یک روز با مردم ارومیه رودررو در یک کنفرانس خبری صحبت کنم. مردم عام ارومیه به شکل واقعی والیبال را دوست دارند. شاید گروه هایی هستند که در این میان شیطنت و فشاری را بر روی تیم وارد می نمایند. گروه ما تجربه قهرمانی های زیادی دارد و شاید ارومیه این قهرمانی را تجربه ننموده و هدف این است که از تجربه ما برای قهرمانی استفاده کند.

وی تأکید کرد: امیدوارم مردم شکیبا باشند. هیچ کس نمی تواند آینده را پیش بینی کند. کوشش می کنیم مسائل را مرتفع کنیم. بیشتر از مسائل فنی و حتی مصدومیت ها، اگر این فشار روانی نبود، می توانستیم چند بازی را به سلامت پشت سر بگذاریم. چند مسابقه در پست سرعتی زن هیچ بازیکنی در اختیار نداشتیم و اگر کارشناسان که والیبال را به خوبی درک می نمایند، به این موضوع می پرداختند، این مسائل پیش نمی آمد. شاید مخاطبین عام سخت بتوانند مسائل فنی را متوجه شوند اما مخاطبین خاص که مسائل فنی را درک می نمایند یا به این موضوعات نمی پردازند یا مغرضانه نقد می نمایند، متوجه هستند و این درواقع به ضرر تیم خودشان است.

تندروان گفت: ما در حال کوشش، کار و به آینده امیدوار هستیم و به کارمان ایمان داریم. ورزش نیز چنین شرایطی را دارد اما شرایط سخت ماندگار نیست.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه در پاسخ به این سوال که آیا در مرحله پلی آف بازیکنی به تیم تزریق خواهد شد؟ توضیح داد: طبق قانون نمی توانیم این کار را انجام دهیم اما در یک پست بازیکن مصدوم داریم و اگر بازیکنی که شرایط ما را داشته باشد و از نظر قانونی مشکل وجود نداشته باشد، جایگزین بازیکن مصدوم خواهیم کرد در غیر این صورت با بازیکنان خودمان راستا را ادامه خواهیم داد.

وی در انتها درباره تأثیرات کرونا در مسابقات نیز گفت: در مصاحبه های ابتدایی خود بارها پیش بینی این روز را داشتم. لج و لجبازی بعضی از مربیان که حساب و کتاب می کردند تا کدام تیم ها سفر بیشتری خواهند داشت، در نهایت منجر شد تا دود این ماجرا به چشم خودشان برود و الان به سختی کوشش می نمایند تا از مهلکه کرونا دور شوند. برترین شیوه برگزاری رقابت ها متمرکز بود اما بعضی از دوستان نتوانستند پیش بینی درستی از آینده داشته باشند. بهتر است که فدراسیون از این تجربیات استفاده کند و گاهی احتیاج نیست که همه مسائل را به نظرسنجی بگذارد. بسیار شفاف بود که در چنین وضعیتی قرار خواهیم گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1977

به "کوشش می کنیم مسائل را مرتفع کنیم، مردم ارومیه شکیبا باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش می کنیم مسائل را مرتفع کنیم، مردم ارومیه شکیبا باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید