محصولات باغی اقتصادی ترین بخش کشاورزی است

به گزارش مجله بوشهری ها، از ابتدای امسال تاکنون سهم محصولات باغی از مجموع 5 میلیارد دلار صادرات بخش کشاورزی 2 میلیارد و 500 میلیون دلار بوده است.

محصولات باغی اقتصادی ترین بخش کشاورزی است

به گزارش از ، معاون وزیر جهاد کشارزی در امور باغبانی گفت: در پیشرفت فعالیت های اقتصادی، بخش کشاورزی همچنان در عرصه اقتصاد و امنیت غذایی دارای جایگاه ویژه ای است.

طهماسبی افزود: سهم محصولات باغی از مجموع 5.2 میلیارد دلار صادرات بخش کشاورزی در هفت ماه گذشته سال جاری افزون بر2.5 میلیارد دلار معادل 50 درصد بوده است.

او اواخر هفته گذشته در سفری سه روزه به کهگیلویه بویراحمد با حضور در برخی شهرستان های استان ضمن بررسی وضعیت تولید محصولات باغی بهره برداران، از نزدیک با مسائل، خواسته ها و مطالبات باغداران این استان آشنا شد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: میزان تولید محصولات باغی کشور اعم از گلخانه ای، فضای باز، انواع درختان، درختچه ها و یا گیاهان دارویی نیز حدود 23 میلیون تن در سال جاری بوده است.

او با بیان اینکه سطح زیر کشت محصولات باغی در کشور حدود 2 میلیون و 800 هزار هکتار است ادامه داد: با توجه به تراکنش مناسب بارندگی ها تولید محصولات باغی و زراعی نیز افزایش داشته و بخش عمده ای از آن ها نیز اضافه بر مصرف داخلی به کشور های مختلف صادر خواهد شد.

طهماسبی همچنین کشمش، کیوی، زعفران، سیب، پسته، خرما و انواع مرکبات را از جمله محصولات صادراتی بخش کشاورزی عنوان نمود.

او میزان تولید محصول سیب سال جاری در کشور را نیز حدود چهار میلیون تن دانست و گفت: بیش از یک میلیون و 800 هزار تن از این محصول صادر خواهد شد.

طهما سبی ادامه داد: البته خط صادراتی برخی از این محصولات از جمله پسته و زعفران برای 6 ماهه دوم سال برنامه ریزی شده است.

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 418

به "محصولات باغی اقتصادی ترین بخش کشاورزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات باغی اقتصادی ترین بخش کشاورزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید